Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Focke-Wulf FW190 D-9 [DONE] - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 55 van 55

Discussie: Focke-Wulf FW190 D-9 [DONE]

Standaard

misschien toch een idee om de canopy open te zetten, dan kan je er nog vanuitgaan dat de piloot gesprongen is. Verder mooi vliegtuig geworden (wel een beetje veel contrast tussen het vlekkerige grijs en en veel meer effen groen...)

Goede topic beantwoorder

Standaard

We gaan over tot de eindfoto's, want vandaag zijn de laatste kleine details ingekleurd. Ik heb de navigatielichten geschilderd met Revell Clear Red en Vallejo Deep Green.

Uiteindelijk zijn foto's buiten in het zonnetje het meest geschikt om de FW in zijn natuurlijke omgeving te zien.

Hij heeft al een plekje gekregen boven het Jagdpantherdiorama, waarbij hij er door de dieptewerking wat mee lijkt te versmelten.

@Marc, Pascal, Yves, Swaken, Fver01 en Debart: een dikke merci, hij zal op de clubdag te zien zijn.
    @ Siloz: bedankt. De canopy was al dicht gelijmd en dat is ook omdat er geen sprake is van een harnas voor de piloot. Er is alleen een lege stoel. Ik zie dat ik dit voor de Messerschmidt toen gescratcht had, maar die had dan ook een open kap. Het irriteerd me ook wat dat de post-shade voor het groen niet wilde doorkomen, er zijn nochtans echt een paar druppels Dunkelgelb in gegaan. Met de decals er al op is daar ook niet veel meer aan te veranderen. Er zijn trouwens verschillende decals waar nog een poging gedaan is om de silvering weg te halen. Er zijn geen verdere verweringstechnieken meer toegepast, om het niet meer op het einde te verknoeien.
    Laatst gewijzigd door Debart; 07-06-18 om 18:44

Standaard

Mooi resultaat Steven.

Om mooie lijntjes in kale banden te maken, gebruik ik dit truukje :

Haal het schuurschijfje van de as waarop het zit vast geschroefd. Schroef de band vast op de as (als de binnendiameter van de band niet hetzelfde is als de buitendiameter van de as, kan je dit aanpassen met stukjes buis of rondelletjes). Laat de band draaien en druk er een zaagblad, scriber of mesje tegen aan. Op die manier krijg je mooie ronde profiel lijntjes in de band.

Groeten

Pascal

Standaard

Heel mooi geworden Steven, proficiat.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Hey,

Inderdaad een prachtige vogel geworden....

Standaard

Holalal

Prachtige bak geworden.
    Helemaal mijn ding dus na de Spitfire staat deze op het lijstje.

Grtz.

Luc

Standaard

Steven schitterend geworden
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten