Hoofdsponsor

1/350 Kasteel Nagoya

Makamba

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
638
Goedemiddag forumleden!

Gewoon om eens wat anders dan een tank te bouwen ben ik begonnen aan een leuk optrekje.
Het kasteel is gebouwd in 1610-1612 in de typische Japanse stijl.
Gebouwd op heuvels, die gedeeltelijk afgegraven zijn om ze steiler te maken en bekleed met stenen voor de stevigheid.
verder is het binnengedeelte gebouwd als een doolhof om eventuele aanvallers van alle kanten onder vuur te kunnen nemen en is het bouwmateriaal vooral hout, twijgen en leem, daar de Japanners nooit kanonnen en belegeringswerktuigen hebben ontwikkel en deze bouwmaterialen bescherming boden tegen de alomtegenwoordige aardbevingen.

Het kasteel is gebouwd na de burgeroorlogen op bevel van Ieyasu Tokoguwa.

Goed, foto's van de eerste vorderingen:

attachment.jpg

attachment.jpg

De schaal is 1:350. De verdiepingen en daken zijn nog los van elkaar om makkelijkr te kunnen schilderen.

Het is geen Tamiya-kwaliteit, maar ik hoop dat ik er toch iets moois van kan maken.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hopelijk nu wel Guy!

Nu Photobucket niet meer werkt, heb ik het voor het eerst van mijn tablet via het fotoalbum hier geprobeerd, maar dat werkt niet helemaal zoals ik dacht.
Nou ja, gewoon veel bouwen, zodat ik dat ook kan oefenen.
Ik zag ze trouwens wel op mijn tablet toen ik de post plaatste, maar ze waren inderdaad weg.

Hopelijk staan ze niet op "private".

Peter
 
Nu zie ik de foto's Peter. Het is klein maar daarom niet minder interessant om volgen.
 
mijn interesse is gewekt en volg grt.
 
Goedenmiddag forumbezoekers,

Ik ben weer een stukje verder gegaan met mijn kasteeltje.
Ik heb de buitenste gang gemaakt en de eerste verdiepingen van de donjon. Om de een of andere reden wil de fabrikant dat je van boven af begint, dus er komen nog 2 verdiepingen onder.

attachment.php


attachment.php


In verband met schilderen op deze schaal, zitten de daken nog los.
Ik heb een winkel gevonden die een speciale verf voor het brons heeft, (helaas niet Burglar) die nu nog 1 potje heeft.
Volgens de uitbater is de fabrikant gestopt met de productie, dus indien je die kleur ook wil moet je even een pb sturen.

Fijn raceweekend
(Ik kijk voor Max, maar moedig stiekem ook Stoffel aan)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Leuk project Peter !

Ga je dit fort nog bevolken met kleine Japannertjes misschien ?

groet ;)
 
Goed,

Ik ga nog maar eens wortelen met het fotoalbum alhier...

Ik ben weer een stukje verder met mijn kasteeltje, eerst even een stemmig plaatje:

attachment.jpg

Winter is Coming, zoals een bekende familie zou zeggen.

De speciale verf is deze:

attachment.jpg

't Ziet er leuk uit uit, maar stinkt nog erger dan Tamiya's Laquer Thinner, dus ik doe niet te veel stukken per keer.
Hier zijn de eerste daken, na 1 laag, wanneer deze droog is zal ik er denk ik nog maar eentje op doen.

attachment.jpg

@ Peter, als jij een daimyo en wat samourai kan vinden op schaal 1:350, ga ik ze schilderen.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik zie alleen maar kruisjes in vierkant in plaats van foto's
 
MODERATOR HELP!!!!
Ik heb de foto's hier in het album gezet en van daar uit gelinkt.
Als ik de link kopieer en in mijn browser zet, kom ik uit op de foto, maar in mijn fotoalbum zie ik de foto's niet.
Waar is het fout gegaan?

Peter
 
Ik was denk ik vergeten om op "Wijzigingen opslaan" te klikken.
Zou nu goed moeten staan, want ik zie ze op mijn PC en tablet.

Peter
 
Nu zie ik 1 foto maar wel knap (winter is coming ) en de rest zijn nog steeds kruisjes in vierkant
 
Wow leuk om te zien Makamba. Gaat goed komen,veel fun er mee.
 
Hoi allemaal,

Na een korte vakantie en een te lange bouwpauze, ben ik toch weer verder gegaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

(De vreemde strepen zijn van de luxaflex)

De boompjes kunnen nu verder gedaan worden en ik moet nog wat steentjes bij werken voor ik alles kan gaan plaatsen.
Helaas zijn de stickers voor het water net iets te klein,dus dat witte randje wordt nog zwart geverfd.

Peter
(die hoopt dat de foto's het doen)
 
Laatst bewerkt:
sorry, je foto's zijn niet zichtbaar :)

Heb je de uploadschermpjes allemaal correct afgesloten?
 
dat heb je goed gehergeprobeerd ;)

knappe vorderingen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan