Hoofdsponsor

Uploaden meerdere foto's aangepast?

StevenVD

Well-known member
Registered
Lid geworden
12 jul 2012
Berichten
4.278
Ik probeerde vandaag op de pc de foto's voor mijn verslag te plaatsen. Zoals gewoonlijk wilde ik een venstertje trekken over de groep afbeeldingen die ik wilde uploaden. Vandaag lukte dit niet, ik kon maar een foto selecteren. Toen ik vanuit de browser naar de uploadpagina terugging, was deze foto geselecteerd maar er stond ineens een knopje met "+". Dit moest aangeklikt worden om nog een tweede afbeelding te kunnen selecteren. Ik sloot de albums af en begon opnieuw, maar dezelfde aanpassing vond plaats. Ik vond geen berichten van de forumleiding over een verandering.

Ofwel gedraagt mijn computer zich vandaag wat nukkig, ofwel is er een aanpassing aan de uploadpagina gebeurd, die wel een serieuze vermenigvuldiging van mijn upload-duur gaat vergen. Ik wil er niet aan denken wat er moet gebeuren wanneer ik nog eens vijftig of honderd foto's van een beurs wil demonstreren. Nog niemand die vandaag iets gemerkt heeft?
 
Hoi Steven,
alles is nog steeds hetzelfde.
Er zijn geen aanpassingen gedaan en er heeft ook geen update plaatsgevonden.
Heb het zelf even getest en hier werkt alles zoals het hoort.
Als je maar 1 foto per keer kan uploaden, dan staat hij waarschijnlijk op basic uploader.
Moet je even nakijken of je adobe flashplayer aanstaat.
En welke browser gebruik je?
Zonder verdere info is het moeilijk om de oorzaak te achterhalen.
 
Ik zie nu dat flash geblokkeerd wordt. Ik kan een webadres toevoegen aan de toegestane websites, maar ik weet niet of de homepage URL voldoende is. Ik gebruik Chrome.
 
Ik heb geprobeerd de webinstellingen eens te veranderen, ondanks dat alles juist stond. Toch blijft de waarschuwing in de cirkel verschijnen dat er plug-ins geblokkeerd worden. Ik heb onlangs wel een scan uitgevoerd met Avast, misschien heeft die iets aan de instellingen veranderd?

attachment.jpg
 
Aan het bericht venster te zien, gebruik je de laatste windows10
 
Dankzij deze discussie is het mij nu ook (terug) gelukt meerdere foto's te selecteren! (-->Safari)

Ik vond het ook erg dat plots maar een foto tegelijk kon worden opgeladen, was dus wel degelijk Flash plug-in die op "UIT" stond....

Dus bedankt voor de uitleg!

Grts,

Patrick
 
Omdat er nog mensen over dit probleem contact hebben opgenomen,
Ben ik even gaan zoeken.
Heb de updates van windows uitgevoerd en heb nu hetzelfde probleem.
Dus het probleem zit in een update van windows en niet aan de site.
Heb wel al een vlugge oplossing om meerdere foto's tegelijk up te loaden.
Klik eerst op afbeeldingen uploaden.

attachment.jpg

Dan klik je op het icoontje dat het geblokkeerd word.
Hier klik je dan op "deze keer alle plug-ins uitvoeren".

attachment.jpg

Nu kun je terug via add files meerdere foto's uploaden.

Dit geld voor zover ik weet enkel voor chroom.
 
Het is me nu ook gelukt, Camaro. Ik had er gisteren al eens op geklikt, maar toen niet geprobeerd om terug te selecteren. Daarmee is het probleem voor mij van de baan, er moeten maar een paar clicks meer gebeuren. Het is wel raar dat er geen permanente goedkeuring aan de site gekoppeld wordt als ze in de lijst staat.
 
Ik denk dat dit komt omdat het een soort popup is.
Je komt hierdoor op een ander deel van de site.
 
Zonet een album van 45 foto's gemaakt in twee bewegingen. Het was nog wel nodig om bij de tweede upload opnieuw die knop aan te klikken, maar da's een kleine moeite. Je weet dus dat er wat leesvoer aan zit te komen... Ik denk dat het onderwerp jou wel zal interesseren.
 
Interessant om weten...ga ook eens kijken of het bij mij lukt.
 
Ik heb wat verder gezocht en een oplossing gevonden.

launch chrome
navigate to chrome://flags/#prefer-html-over-flash
The flag is most likely set to Default
change the flag to Enabled
relaunch Chrome

Even de vertaling voor wie niet zo goed engels kan.

Start Chrome
surf naar chrome://flags/#prefer-html-over-flash
de melding van flash staat waarschijnlijk op Default
verander dit naar Enabled
herstart Chrome

Dit heb ik net zelf uitgetest en kan terug meerdere foto's uploaden
zoals het hoort.
Geen melding meer dat de plug-in geblokkeerd word.
 
Ik denk dat het komt doordat Microsoft en Alphabet (moederbedrijf van Google) flash hebben uitgezet omdat de beveiliging daarvan niet aan hun eisen voldoet. Maar omdat het nog in veel applicaties gebruikt wordt en er geen vervanger is het toch ondrrsteund moet worden.

Een ander probleem met het fotoalbum, indien het hier mag,

Vandaag en gisteren heb ik van mijn tablet (Android) foto's geupload en die zag ik ook in het fotoalbum en op het forum in mijn post.
Toen ik daarna op mijn PC keek, waren de foto's uit het album en mijn post.

Heeft iemand hier ook dat probleem?

Peter
 
Ik denk dat het komt doordat Microsoft en Alphabet (moederbedrijf van Google) flash hebben uitgezet omdat de beveiliging daarvan niet aan hun eisen voldoet. Maar omdat het nog in veel applicaties gebruikt wordt en er geen vervanger is het toch ondrrsteund moet worden.

Een ander probleem met het fotoalbum, indien het hier mag,

Vandaag en gisteren heb ik van mijn tablet (Android) foto's geupload en die zag ik ook in het fotoalbum en op het forum in mijn post.
Toen ik daarna op mijn PC keek, waren de foto's uit het album en mijn post.

Heeft iemand hier ook dat probleem?

Peter

Dit komt omdat het via tablet/smartphone niet altijd correct opgeslagen word.
De reden dat jij dit dan wel kan zien is omdat deze nog een tijdje in het cashgeheugen blijven.
Dus ook via tablet en smartphone er op letten dat de laatste stap dezelfde is als op pc en correct word voltooid.
 
Als je Firefox gebruikt, sinds 17-9-2017 ook iets veranderd.

Meerdere upladen...

Rechtsboven "instellingen"
Add-ons kiezen
Plug-ins kiezen

En Shockwave Flash, altijd toestaan



Dan is dit de beschrijving https://support.mozilla.org/nl/kb/flash-blokkeerlijsten

Heb je bijvoorbeeld gisteren een nieuwe laptop gekocht.
Dan is het noodzakelijk Adobe flash player, te downladen en te installeren. Gewoon bij Adobe.

Is dit gedaan weer naar de plug- ins, dan zie je Shockwave-flash in het rijtje staan hierna altijd toestemming geven
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan