Hoofdsponsor

1/9 Harley Bobber [DONE]

Bedankt voor de reacties mannen.

De volgende H-D word weer met een luchtfilter erop scheelt weer wat detail werk ;)
 
Nu besef ik eigenlijk hoe weinig ik ken van auto's en moto's en een klein beetje kennis is toch wel nodig om zo een mooie details te presenteren grt.
 
Niet bepaald he Pascal gewoon vergelijken met de echte machines , het is natuurlijk wel een +punt
@Ron knap man echt , maar ik ga iets vertellen die sproeiers hebben normaal gezien geen kopjes zijn soms gewoon een draadstang met een slip in voor een schroevendraaier , nu geeft het zo van ik had niks anders om die gaten te dichten dan maar twee bouten in gedraaid , tuurlijk is het uw keuze he voor mij ziet het er geweldig uit
Marc
 
Was toch niet helemaal tevreden met de laatste brouwsels dus enkele aanpassingen gemaakt.

4eb81a97932017b4d2aed7c4ed188ecc.jpg
Nieuwe rubberen dingesen iets groter en twee gleuven erin zodat het wat meer klopt :)

6d340beccc0f74ded5f8dbc85390722d.jpg

57ee15712b78a4916edacbdb75719a87.jpg

De carburator ook nog even verwend met twee koperen buisjes en in een koppen een gleufje gezaagd voor het makkelijker afstellen straks (bedankt Coachke) :) en de vier punch&die gevallen vervangen door boutjes, de buisjes moeten nog even afgewerkt worden.
 
Ron veel veel beter zo en graag gedaan nu lijkt het weeral een stuk echter
Marc
 
Deze post had ik nog niet eerder gezien. Net het hele verhaal even gelezen. Erg knap wat je hier laat zien Ron !! Respect.
 
Mannen wederom bedankt voor de reacties waren een paar simpele ingrepen die wat een beetje tijd koste maar meer dan de moeite waard.
 
Als ik m'n Grim Reaper bouw zal ik teruggrijpen naar dit topic. Ziet er zeer gedetailleerd uit, zou ik niet beter kunnen doen.
 
Bedankt MrArtex met een beetje geduld en mopperen is er veel mogelijk. Ben benieuwd als je aan de Reaper begin.
 
Laatste dagen weer wat bezig gehouden met het witte spul, pedaal op de kickstarter gemaakt en een boutje en een elektrische ontsteking (als dat zo heet) zodat er geen accu nodig is. Motorblokje gespoten en en wat verouderd. Nu nog even met een staalwolletje langs de onderdelen om de laatste rafels van het plastic te verwijderen.

a88554ea9d9151d02273b8813b5ea821.jpg
Ik zie op de foto dat de onderzijde van pedaal nog wel wat aandacht verdiend.

e62da35b4db49ae041d50d03c4257f2a.jpg
De onsteking is gemaakt door diversen diktes strips te lamineren en in vorm te schuren ook wat plastic en koperen buis gebruikt en wat boutjes.

1390859f919a1564c9f811e1a17090e8.jpg
En hier moet de ontsteking komen te zitten.
 
Knap gedaan de ontsteking ziet er mooi uit.
 
Blijft knap om volgen Ron grt.
 
echt goed gevonden prachtig om te zien
Marc
 
Bedankt voor de reacties mannen.

Kijkend naar de foto's zag ik dat ik een foutje had gemaakt met de kickstarter, heb daar een boutje gezet wat dus helemaal niet kloot :) Dat onderdeel word zoals een fietspedaal op een as geklemt, dus boutje er maar weer af halen en vervangen door een rondje om de as voor te stellen.
Ook ga ik nog even kijken voor een andere manier om de pedalen te maken ik ben er nog niet helemaal te reden over.
 
Eindelijk wat werk waarvan je weet waar je mee bezig ben :) Het motorblok en versnellingsbak op hun plek gezet zodat ik eindelijk eens met de aftermarket ketting kan beginnen en gelijk de laatste onderdeeltjes (zonder tank en spatbord)gereed gemaakt voor een rondje airbrushen.

ab780e529bc2d2d559fa74405d7942fe.jpg

ba3beda1d6fe60dfee8b66765efcada3.jpg

2da391f88dcd8accd8905cd8c623e83a.jpg
 
Wow!!! Schitterende fiets gaat dat worden!!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan