Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/9 Harley Bobber [DONE] - Pagina 7
Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 181

Discussie: Harley Bobber [DONE]

Standaard

Bedankt MrArtex met een beetje geduld en mopperen is er veel mogelijk. Ben benieuwd als je aan de Reaper begin.

Standaard

Laatste dagen weer wat bezig gehouden met het witte spul, pedaal op de kickstarter gemaakt en een boutje en een elektrische ontsteking (als dat zo heet) zodat er geen accu nodig is. Motorblokje gespoten en en wat verouderd. Nu nog even met een staalwolletje langs de onderdelen om de laatste rafels van het plastic te verwijderen.

Ik zie op de foto dat de onderzijde van pedaal nog wel wat aandacht verdiend.

De onsteking is gemaakt door diversen diktes strips te lamineren en in vorm te schuren ook wat plastic en koperen buis gebruikt en wat boutjes.

En hier moet de ontsteking komen te zitten.

Standaard

Knap gedaan de ontsteking ziet er mooi uit.

Standaard

knap werk, mooie scratchbuild

Standaard

Blijft knap om volgen Ron grt.

Standaard

echt goed gevonden prachtig om te zien
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Bedankt voor de reacties mannen.

Kijkend naar de foto's zag ik dat ik een foutje had gemaakt met de kickstarter, heb daar een boutje gezet wat dus helemaal niet kloot Dat onderdeel word zoals een fietspedaal op een as geklemt, dus boutje er maar weer af halen en vervangen door een rondje om de as voor te stellen.
    Ook ga ik nog even kijken voor een andere manier om de pedalen te maken ik ben er nog niet helemaal te reden over.

Standaard

Eindelijk wat werk waarvan je weet waar je mee bezig ben Het motorblok en versnellingsbak op hun plek gezet zodat ik eindelijk eens met de aftermarket ketting kan beginnen en gelijk de laatste onderdeeltjes (zonder tank en spatbord)gereed gemaakt voor een rondje airbrushen.

Standaard

Ziet er weer prachtig uit!

Standaard

Wow!!! Schitterende fiets gaat dat worden!!

Standaard

Thnks mannen.

Het gaat nu een beetje opschieten maar nog aardig wat werk voor de boeg maar we komen er wel

Standaard

Vandaag een spontaan moment om toch eens te kijken of kantklossen niets voor me is Na het spuiten van enkelen losse onderdelen een start met de ketting gemaakt en moet zeggen het is een best bagger werkje om te doen ben een kilo lichter geworden van het zweten De ketting is wat groter dan de Italeri ketting ,aar na bekijken van wat foto`s van het echte werk 1/1 moet het wel weer ongeveer kloppen en zo niet ach ik kan er mee leven.

Helaas vergeten foto`s te nemen maar de handleiding maak ook wel wat duidelijk.

Op de foto`s een stukje gereedschap ( Greinendraaierset)wat ik heb gebruikt om de pennetjes van de rollers plat te drukken, in dit geval bol, Model Factori Hiro zeg plat drukken van de pennetjes en dat deed ik de eerste keer met een plat staafje maar kreeg allemaal ongelijke drukpunten en niet alles netjes uitgelijnd dus toen de greinendraaierset erbij gepakt en dat werkte stukken beter omdat deze door de holle kop zichzelf centreerde.
    Ook te zien zijn de twee malletjes waarin je een setje rollertjes in zet om dan de schakels erop te leggen, op de foto zie je dat ik ze zwart heb gemaakt omdat je dan hopelijk beter kan zien of je alle schakels heb aangebracht dit is erg moeilijk te zien, ik was er dus een vergeten.
    Het getande geval wat op de achtergrond lig is een raampje waar de rollertjes opzaten.
    Een zeer positief punt is dat de PE schakels aan twee kanten is ge etch dus geen lastige braampjes te verwijderen wat alweer een maand werk scheelt

En het eindresultaat het eerste stukje ketting en werkt ook nog, nu nog een stuk of zes te gaan

Standaard

Amai wat een werk, geloof het goed dat je zitten zweten hebt...
    Maar resultaat mag gezien worden hoor!!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Dan merk je wel dat je een dagje ouder word Erwin... leeftijd...bril en veel bier

Standaard

Ppfffttt wat een titanenwerk , maar het loont zich
    Tof
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Pagina 7 van 13 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten