Hoofdsponsor

1/9 Harley Bobber [DONE]

Thnks mannen.

Het gaat nu een beetje opschieten maar nog aardig wat werk voor de boeg maar we komen er wel :)
 
Vandaag een spontaan moment om toch eens te kijken of kantklossen niets voor me is :O Na het spuiten van enkelen losse onderdelen een start met de ketting gemaakt en moet zeggen het is een best bagger werkje om te doen ben een kilo lichter geworden van het zweten :) De ketting is wat groter dan de Italeri ketting ,aar na bekijken van wat foto`s van het echte werk 1/1 moet het wel weer ongeveer kloppen en zo niet ach ik kan er mee leven.

642d75fdb3875a34bd50f685e794105e.jpg

Helaas vergeten foto`s te nemen maar de handleiding maak ook wel wat duidelijk.

1de8c48339239871a5c3a11c29fd0a5b.jpg

Op de foto`s een stukje gereedschap ( Greinendraaierset)wat ik heb gebruikt om de pennetjes van de rollers plat te drukken, in dit geval bol, Model Factori Hiro zeg plat drukken van de pennetjes en dat deed ik de eerste keer met een plat staafje maar kreeg allemaal ongelijke drukpunten en niet alles netjes uitgelijnd dus toen de greinendraaierset erbij gepakt en dat werkte stukken beter omdat deze door de holle kop zichzelf centreerde.
Ook te zien zijn de twee malletjes waarin je een setje rollertjes in zet om dan de schakels erop te leggen, op de foto zie je dat ik ze zwart heb gemaakt omdat je dan hopelijk beter kan zien of je alle schakels heb aangebracht dit is erg moeilijk te zien, ik was er dus een vergeten.
Het getande geval wat op de achtergrond lig is een raampje waar de rollertjes opzaten.
Een zeer positief punt is dat de PE schakels aan twee kanten is ge etch dus geen lastige braampjes te verwijderen wat alweer een maand werk scheelt :)

3554f4d55180dc836d2a5821ab5a1593.jpg

En het eindresultaat het eerste stukje ketting en werkt ook nog, nu nog een stuk of zes te gaan :)
 
Amai wat een werk, geloof het goed dat je zitten zweten hebt...
Maar resultaat mag gezien worden hoor!!
 
Dan merk je wel dat je een dagje ouder word Erwin... leeftijd...bril en veel bier :)
 
Ppfffttt wat een titanenwerk , maar het loont zich
Tof
Marc
 
Dat is geen flauwe kul amai maar wel met resultaat grt.
 
Wat een monnikenwerk, maar het resultaat mag er zijn.
 
Wat is dat voor martelwerktuig?

Dat weet je wel Haddewade :)

Bedankt voor de reacties weer mannen, heb vandaag nog twee stukjes in elkaar gezet en moest gelijk aan het bier om tot rust te komen :)
 
Al een paar dagen in de weer om het meeste te kwasten te filteren en in elkaar te zetten en nu het meeste werk wel achter de rug met uitzondering van de diversen olie en benzine leidingen en kabels die pas later kunnen als de tank en achterspatbord gespoten zijn. De reden dat deze nog niet gespoten zijn is dat ik nog zit te twijfelen om nog iets aan te passen.En niet te vergeten sommigen onderdeeltjes nog een extra washje geven om wat meer kleurverschil te krijgen.

25a33ac830b317aac9e3094f883d428c.jpg

8ce959520ef2a88811e5b1c1080a0e7a.jpg

5cfae91db1dd557a5e509b7e68f19a4b.jpg

9245cb208d5466b0edfb393636608a1e.jpg
De ketting was een heel gevecht om er omheen te krijgen, deze is zeer kwetsbaar met als resultaat dat hij wel een keer of vier is gebroken tijdens het aanbrengen maar gelukkig dat er hier geen kinderen rondlopen in huis :) De originele ketting hangt er nog aan voor het geval dat het alsnog misgaat en de ketting breek dan kan ik de originele nog gebruiken.

7767b2e368eb6edf922a6825777d865f.jpg

113ded051693b6e1034656141c1d914d.jpg
Was benieuwd wat de Molotow stift zal doen met wat grotere vlakken (zonder te spuiten) moet zeggen dat dit wel werkt gelukkig.
 
Dat wordt al een mooie 'fiets', met leuke details.
 
Bedankt voor de reacties mannen.

@Erik, ja die details buiten leuk om te maken word het ook nog eens een sterk afwijkende Harley die je weleens op het internet tegenkomt

@Haddewade, Inderdaad die ketting voeg wel iets toe aan het model alleen jammer dat de rollers van white metal zijn een beetje te zacht om hem in bochten te wringen maar een volgende ketting worden de pinnetjes wel met een plat voorwerp plat gedrukt dat geef misschien net dat beetje extra sterkte, Al doende leer je :)
 
Hel mooi zoals de ketting er nu op ligt
 
Laatst bewerkt:
Sprakeloos, zo mooi !!!!!
Ben ook verrast van het Molotow chroom, ik val in herhaling... mooi resultaat !!!!!!
Groetjes,
Rudy
 
Hier zijn we ook onder de indruk van geleverd werk al Ron knap grt.
 
Bedankt mannen.

@Airb, het is inderdaad mooi spul die Molotow echt ideaal voor kleine dingen voor wat grotere onderdelen blijft spuiten toch wel het mooist.

Vandaag de verf besteld voor de tank en het spatbord dus kan misschien van de week weer verder.
 
Had vandaag de tank en spatbord gespoten en helaas niet echt naar mijn zin, het geel was niet goed gespoten en moet er wel even bijvertellen dat het een ander soort verf is wat in normaal gebruikt dus alles gaat weer opnieuw in de verf. Leuk is het niet maar ach hoort erbij en kan nu ook nog de zwarte bies nog iets dunner maken. Voor de lol toch maar de oranje kleur erbij gespoten om een idee te krijgen :) (dus alles niet zo netjes afgeplakt)

01f905ce3a1b53b5fea129ecff3cb240.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan