Hoofdsponsor

1/9 Harley Bobber [DONE]

Dit moet ik beslist in gedachten houden. Dat ga ik samen met mijn neef toch ook proberen te doen in de komende winter.
 
Erg mooi gedaan met een prettig ogend, schijnbaar foutloos resultaat.
 
Bedankt voor de positieve reacties heren, weet ik tenminste dat al het werk niet voor niets is geweest :)

@ Sam zal bij het volgende wiel nog wat plaatjes schieten op welke wijze de spaken aangebracht zijn.
 
Complimenten Ron, ziet er heel goed uit
 
fantastisch gedaan , heb zelf ooit eens als hersteller in een fietsenzaak gewerkt als bijverdienste en ik heb er altijd verwonderd naar gekeken hem men zo een velg spaakt , nooit zelf gedaan of gekund
Ron je mag er trots op zijn knap geddaan
Marc
 
Dat is zeer vakkundig gedaan Ron top grt.
 
Voor Sam en eventuele andere moedige mensen :laugh:

5d569a6093a9c70a17867497b0522c4f.jpg
Tekeningetje hoe je moet boren hopelijk is het een beetje duidelijk, met de spaakrichting mee boren dus je boort eigenlijk onder twee hoeken.

4659ad3364bf122c58510c27eb298cd8.jpg
Spaak in de velg steken

5ec7a188bbbd64a191e28dcc32f73d97.jpg
Buisje erover schuiven

a769e901600b666f9c96b513a40cc36c.jpg
Buisje in de velg drukken, leyt op de spaak nog niet in de naaf vast zetten op deze manier gan je nog wat heen weer bewegen om het buisje in de velg te krijgen.
Op deze manier alle spaken van een kant aanbrengen en dan alleen de spaken in de naaf lijmen dus niet die in de velgrand. De velg omdraaien en de andere zijde op dezelfde wijze aanpakken.

d2044751d065ff6f25802eda45929bdf.jpg
Hier had ik een klein probleempje, tijdens het spaken stond er waarschijnlijk iets te veel spanning op een kant met als resultaat dat de naaf niet goed in het midden kwam te staan. De oplossing was simpel een stevige klem erop zodat hij goed aangedrukt word in de jig en na een nachtje onder spanning was het probleem opgelost. De reden waarom dit werkte was dat de dat de spaken in de velg zelf nog niet waren verlijmd.
 
Heel interessant hoewel niet geheel duidelijk maar die spaken die nadien door de velg steken: je knipt die af verondersteld ik en hoe zet je die vast?
Bij een echt wiel zitten er dan wel moertjes op dacht ik?
 
In het echt word de spaak eerst door de naaf gestoken en om te voorkomen dat hij eruit komt zit er een breder stuk op het eind van de spaak wat lijkt op een klinknagel, aan de andere kant van de spaak zit schroefdraad waar die stelnippel op komt om de spaak aan te spannen maar dat is dus op 1/1 :)

Ja uiteraard word het overtollige draad afgeknipt nadat de spaken zijn verlijmd met secondenlijm. Op de foto had ik toevallig een spaak te pakken die nog niet ontdaan was van zijn bramen dus is daar nog duidelijk te zien waar hij is afgeknipt :)
 
Mooi systeem zo, ziet er goed uit
 
Schitterend resultaat en bedankt voor de tutorial, nu zelf nog eens proberen...
 
Langzaam aan weer een stukje verder met de H-D

Achterspatbord aangepast.

1a43ee97011e10470c3c0df5f26ceca5.jpg

41a0fb0192e96158913ea8bb7882bea3.jpg

Twee gaten in de Springer vork geboord.
f66c395bf0c40b4b8651f7778586c766.jpg

Toen wat putty werk, veel putty werk :)
34f4b904a7423b496b2b0ba43841ceee.jpg

Geschuurd en klaar voor de primer.
6fce3b428a20850b7049c55bfac929a5.jpg

En gewoon omdat ik het een mooie voorvork blijf vinden die Springer
de5f2509b4bf9cae9f45f55cd0ef0653.jpg
 
Mooie vooruitgang... geen chrome veren?

Wat gaat er gebeuren met het holle stuk aan het achterwiel?
 
het is echt wel opvallend , dat hier heel wat talent op het forum zit

prachtig werk
 
Ik schrok even Silenoz wat het holle stuk betrof maar daar komt de versnellingsbak te zitten. Nee geen chrome op deze fiets :)
 
Niks zo saai als een frame in elkaar zetten en spuiten zowel met het putty werk en spuitwerk word je lichtelijk gestoord van al die hoekjes en rondingen maar afijn we zijn weer een beetje bezig met de Harley en dat is belangrijkste.

336f8181081806b198a52c34e9168564.jpg
De bende lig lekker te drogen en morgen nog een extra laagje glanslak erop om dit gedeelte af te ronden.
 
Laatst bewerkt:
leuk weetje, maar euh... zit daar geen rare rand op die motorkap?
 
Heb deze lekkernij vanaf het begin stilletjes gevolgd... maar nu zeg ik dan : VET !

Keep this up and running Ron :yumyum:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan