Hoofdsponsor

1/35 Einde van de natuur

woeler

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 jan 2015
Berichten
115
Misschien een gekke naam voor mijn nieuw projectje maar hij lijkt me gepast .Eerst en vooral veel dank aan Aris die er hart en ziel in gestoken heeft om me te begeleiden bij het posten van mijn foto's . Thanks mate attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goe he Marc ( k ) ? knap gedaan
Maar 1 ding stoort mij ( wie ben ik om te oordelen ) dat is die dode tak die vind ik persoonlijk niet erg mooi passen
Marc
 
Niet slecht, maar zijn deze mg's niet coaxiaal, dus kijken ze niet steeds in dezelfde richting. Ik denk dat het voertuig gezien de omgeving vuiler mag, zoek maar eens op camel trophy enz....
 
@ Coachke het was wat de bedoeling dat die dode tak (boom) er bij staat want het thema is end of nature dat wel zeggen alle bomen zijn dood en de bomen hebben alleen maar dode bladeren alsook er groeit niets op de grond . Je hebt daar wel een punt hoor Silenoz maar ik vind dat het soms allemaal wat overdone met modder en besmeuren ik wilde hem ook niet te veel verouderen want alle voertuigen zagen er niet versleten en afgeleefd uit . Er kwamen er ook soms juist uit de fabriek hé .Maar toch van harte bedankt voor jullie antwoorden
 
Ok ik versta het wel maar een dode boom heeft nog altijd schors he ; maar ok het was maar een opmerking ik zou het vast en zeker niet beter kunnen
Je mag er trots op zijn
Marc
 
knap in ieder geval en volg graag grt.
 
Er zit wel een dynamiek in door die opstaande takken. Had je een probleem bij de passing van de achterste as? Dat wiel wijkt wat af uit de lijn, meer dan te verklaren is door uitvering. Het voertuig is wel mooi geschilderd maar je had niet met de "vochtige" verwering mogen ophouden boven die modder, dat geeft een contrast dat vermeden had kunnen worden door de droge modder zich verder te laten uitspreiden. Let op het te schone achteraanzicht. De voorste nummerplaat hoeft ook niet meer zichtbaar te zijn. Ik heb hier een plaatje van een vergelijkbare situatie bij een modern voertuig toegevoegd. Hoe gingen de decals? Heb je die over glanzende lak gekleefd? Vooraan hangt er mogelijk een hoekje van het kruis los, al kan dit aan de foto liggen.

attachment.jpg

foto: http://zonwar.ru/bronetexnika/sovr_BTR/SpPz2_Luchs.html
 
Laatst bewerkt:
Marc graag gedaan, ik vind het een heel mooi diorama!!
 
Het is inderdaad een gekke titel en ik snapte eerst niet wat je er nu mee bedoelde.
In tegenstelling tot je jsu heb je hier overduidelijk geen zwevende tank maar een voertuig dat lekker diep in de modder zit bij zoverre dat hij met zijn onderplaat deze reeds vlak trekt en dat is een mooi detail dat dikwijls op foto's te zien is maar niet vaak nagebouwd wordt.
Ook hier echter de opmerking dat je met een pin-wash de details veel beter naar boven kan brengen hetgeen het voertuig ten goede zal komen.
Het laatste en onderste deel van de spatborden was rubber en dat kan je dus misschien wat zwarter maken zonder echter de modder te kleuren. Hadden deze vooraan metaal geweest dan zouden ze nooit zo gaaf uit deze rit gekomen zijn.

Verder deel ik de opmerking van Steven dat je je niet mag houden aan de modder die er nu reeds op zit, ook de rest van de carrosserie wordt vuil door spatten.
 
Ik vind hem leuk. Verder sluit ik me aan bij de rest. Misschien de rest van de body nog ietsje vuiler maken en wat kleurvariatie in de modder. Op naar de volgende!
 
Bedank mannen voor de commentaar , ik kan er zeker iets van opsteken . Maar Silenoz , dacht dat ik het voertuig iets vuiler moet maken, met de vermelding kijk eens naar de foto's van de Camel throphy . Maar ik vind dat je dit voertuig niet kan vergelijken met race wagens ik bedoel minder snelheid is ook minder hoog opspatten .@ Stevenvd, je hebt een punt met wat je zegt over de vochtige verwering , natuurlijk nogmaals de snelheid van die voertuigen was veel lager ze gingen soms stapsvoets . De decals zijn aangebracht op de blinkende vernis en het hoekje van de decal is een hoe noem je dat ? foto afwijking ?? Toch ben ik meer dan tevreden met jullie sugesties
 
Wat me enigszins verbaast is dat er niemand heeft gereageerd op het feit dat je schijnbaar geen washes hebt toegepast om je voertuig wat meer 'body' te geven.
Een paar eenvoudig geplaatste washes maken een wereld van verschil. Wat je zou kunnen doen (indien de ondergrond glanzend of satijn werd gevernist !) is een vuile wash te maken bestaande uit olieverf ultramarijn blauw + gebrande omber + white spirit, goed dun zodat deze als je hem aanbrengt, overal in hoekjes en kieren loopt. Dit veroorzaakt na droging een schaduweffect maar vooral ook vuil dat zich concentreert rond haken, ogen, handgrepen etc...

Ik heb ook de indruk dat de modder die je hebt aangebracht, werd gedaan met een borstel. Probeer volgende keer eens je moddersubstantie vanuit een ruwe borstel weg te sprenkelen, zodat de vuiligheid zich spontaan en realistisch opbouwt. Met fijnere ruwe borstels kan je heel plaatselijk opgehoopte modder bekomen, je zal zien dat de spetters zichzelf erg realistisch opbouwen. Daarbij kan (en moet) je ook de kleur variëren. Ikzelf werk in dit geval met producten van AK en extra toegevoegde pigmenten. Ik hoop binnenkort weer eens wat meer van dit werk te kunnen doen en dan zal ik graag stapsgewijze uitleggen hoe ik tot bepaalde effecten kom.

Groeten Gunit
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan