Hoofdsponsor

1/35 taken back by nature [wip]

tiger

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 mei 2015
Berichten
266
hello fellow model builders.

omdat ik de laatste tijd op beurzen vaak door forum leden werd aangesproken( ga geen namen noemen, he pascal ;) dat ik niet echt meer actief was hier gaan we nu nog eens een poging ondernemen om een topic te starten.

dus hier gaan we.

het slachtoffer is een humber FWD heavy utility van Britse afkomst . het is een resin kit die ik heb overgenomen samen met een groot aantal kits die afkomstig zijn uit een verzameling van iemand die overleden is.
attachment.jpg

attachment.jpg


en dit is hoe het er ongeveer zal gaan uitzien.
attachment.jpg


ik heb al een kleine start gemaakt met het maken van de voorste zetels.
attachment.jpg


verdere vorderingen volgen^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
leuk om u terug te zien verschijnen ik volg met veel interesse
Marc
 
Amai, zo een schone kit.
Even ter verduidelijking: de Humber is Brits, niet Amerikaans maar hij is wel voorzien van de witte ster als kenmerk van de Geallieerden. Kan mij vergissen maar meen dat wij,Belgen, daar ook nog met gereden hebben.

Misschien een taaltechnische opmerking als het mag: als je bedoeld dat de natuur zijn plaats terug inneemt, dan is het beter te schrijven "taken back by nature", letterlijk "teruggenomen door de natuur".

Maar zo een mooi voertuig, dat ga ik zeker volgen!
Veel succes!
 
bedankt voor de rechtzetting Erwin. ik heb het gelijk aangepast
 
Blij te zien dat je terug iets post op het forum, en dan nog een speciale kit welke je niet veel tegenkomt...
Ik zet me bij om te volgen ;)
 
amai en ineens met iets ferm dus opzij ,opzij,opzij want ik zet mij er bij :D grt.
 
Benieuwd want wrakken vind ik heel interessant om te doen. Succes !
 
kleine update,

de stoel van chauffeur is zo goed als af, ben er juist nog niet uit of ik hem ga voorzien van veringen. en ondertussen hebben we de stoel van de bijrijder ook voorzien van de nodige gaten in de stof en de onderliggende moes.
attachment.jpg

verder is ook de vloer van het voertuig voorzien van gaten die veroorzaakt zijn door roest.
attachment.jpg
 
Veel plezier met de bouw.
 
update

heb nog wat verder kunnen werken aan dit project.
nog wat roestige gaten gemaakt in het voertuig onder meer in de deuren en spatborden. bevinden zich in en naast het voertuig.
ook heb ik al een grondplaatje voorzien met de constructie waar het voertuig zal komen onder te staan, moet er juist nog een paar golfplaten op plaatsen.
attachment.jpg

tot de volgende update.
 
Mooi werk, lijkt me wel een fragiele constructie zo... ook een beetje laag als je het vergelijkt met een persoon denk ik, normaal zou deze er rechtopstaand moeten kunnen ander lopen, nu weet ik wel niet hoe hoog dit voertuig in realiteit is (1.96m blijkbaar), dus lijkt het plafond me op 2m te staan?
 
bedankt
de constructie lijkt op de foto inderdaad klein maar dit is omdat de wagen groter is dan een gemiddeld voertuig.
de constructie is namelijk 6,50 cm hoog en dit komt in werkelijkheid overeen met 2,27m wat toch wel al vrij hoog is.
 
Dat beloofd hier echt veel goeds (dat voel je als je dit ziet ) grt.
 
ook ik heb het gevoel dat hier iets prachtigs aan het groeien is
Tof gedaan
Marc
 
Goed bezig Tiger, je idee ziet er heel goed uit.
 
Mooi man !!

hoe heb je die doorgerotte vloer gemaakt ? resin heel dun gemaakt en dan kapot trekken ?

roestvast groetje ;)
 
@peter dat is inderdaad de manier hoe ik het heb gedaan. eerst met een dremel voorzichtig de resin dunner gemaakt en daarna met een exacto mesje er door geprikt tot ik een resultaat kreeg waarmee ik tevreden was. als je dit doet bekijk je best op voorhand op welke plaatsen je dit wil doen want je doet het best ergens waarvan je de andere kant niet gaat zien.
 
ok bedankt Tiger, ik had wel eens gehoord van deze truc met plastic modellen,
maar werkt dus net zo goed met (soms wat dikkere) resin delen.

Wil een dergelijk onderwerp ook ooit eens gaan uitvoeren, maar voorlopig
fijn toekijken hoe jij het doet...

carry on :D
 
Ja mooi werk hoor Tiger ! Leuk he zo'n bodemplaat dunschuren en doorprikken, realistischer kan het niet.
 
kleine update

na lang zoeken van hoe ik kleine roestdeeltjes in het voertuig kon aanbrengen ben ik op youtube op een filmpje gestuit waarin ze deze vervaardigen.
in het filmpje knippen ze een klein stukje staalwol af en dit plaatsen ze in een een klein glazen potje en doen er een kleine hoeveelheid water in waardoor hij gaat roesten.
omdat dit iets is wat toch wel een tijd kan duren zal het even wachten worden op een volgende update.

zo dat was het tot de volgende :wavey:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan