Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 5 GTI [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.877
Beste kameraden voor de eerste x heb ik een bestelling gekregen om een Golf te bouwen naar voorbeeld van de persoon zijn eigen auto
Deze moet in het donker grijs metaal komen met grote BBS velgen eronder en hij moet ook iets verlaagd worden
Hier de box-art

attachment.jpg

De inhoud

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de velgen

attachment.jpg

de auto

attachment.jpg


Nu bij het openen van de kit stuitte ik al op mijn eerste struikelblok namelijk het interieur dat zou het alom bekende mooie ruitjes patroon moeten worden

attachment.jpg

Hiervoor had ik al verschillende garnierders ( zetelmakers ) aangeschreven zonder enig antwoord , daarom had ik mijnstoute schoenen aangetrokken en ben gaan aankloppen bij een oude bekende van mij ( ? ) 'D Ieteren dit is namelijk de Belgische invoerder van VW en vroeger ben ik daar dikwijls geweest om cursussen te volgen , heb me daar bekent gemaakt en mijn uitleg gedaan en raar binnen het uur was ik gesteld
Zo nu kan mijn avontuur beginnen en zal de volksrod even mogen rusten
Grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
op bestelling komt er wat druk bij en word dit een topic om te volgen Marc veel succes grt.
 
Wow Marc, mooie wagen met erg mooie velgen.
Dit wordt zeker een uitdaging! Laat je niet opjagen, beter traag en goed dan opgejaagd en niet tevreden.
Mijn aandacht heb je in ieder geval.
 
dank u vrienden het doet me weeral deugd jullie reacties zijn reuze
Marc
 
attachment.jpg

Dit ruitje dus :)
 
Serieuze uitdaging maar zoals eerder gezegd neem er uw tijd voor en dan komt het helemaal in orde.Veel succes ermee.
Marc S
 
veel succes :)

ik ga toch eventjes muggenziften, maar dat zijn de verkeerde BBS velgen :)
Op de wagen liggen (naar mijn indruk) BBS RS II velgen :) degene in jouw doosje zijn BBS LM velgen :)
De 'spaken' zijn anders van vorm, anders verdeeld en degene op de wagen hebben een afdekkap om de wielbouten af te schermen :)

Nadeel: ik vind de RS II niet in een grote maat, enkel in 17 inch van Aoshima :) Maar ik vraag mij af of die Golf (schaal 1/1) wel 20inch velgen heeft zitten??? Ik gok eerder op 17-18'ers :)
 
@ Jordi ik weet het maar iets anders vind ik ook niet en de klant heeft de voorbeelden gezien en is akkoord , maar ze lijken er redelijk goed op he
@ Marc ja ik ga het niet te snel afhandelen hoor
Mannen ook deze x bedankt voor uw commentaren
Marc
 
nja sorry, maar ik vind ze er totaal niet op lijken :) Het enige wat ze gemeenschappelijk hebben is de merknaam :)
De spaakvorm (de Y spaken) zijn al anders van vorm, ze zijn anders verdeeld over de velg. Het center van de velg ziet er totaal anders uit

Deze velgjes van Aoshima zijn dan toch meer overeenstemmend
img581449aaa263c_l.jpg

Het zijn 17'ers, mss wat klein. Maar zoals ik in mijn vorige post zei, twijfel ik er sterk aan dat die golf 20ers in z'n kassen heeft steken :)
ik denk eerder in de richting van 17-18'ers :)


Maar je doet maar zoals jij het wil, als de 'vragende partij' tevreden is met die BBS velgen ;)
 
Jordi het is dezelfde Golf als de mijne en er steekt bij mij standaard al 18 onder dus het zal dan wel gaan he
Ik mag met mijn velgen zo naar de tk ze staan op mijn homologatie papieren
 
Zo hier ben ik weer met wat vorderingen
Om de stoelen te bekleden heb ik geen decals gemaakt maar gewoon geprint op zeer dun papier , na natuurlijk eerst op schaal te brengen en zo panden gemaakt die passen met de zit en de rug van de stoelen
Daarna heb ik sjablonen gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Om tot dit resultaat te komen

attachment.jpg

attachment.jpg



Men vroeg me ook om het dak op kantelen te zetten , zodus moest ik het dat uit het glasframe halen

attachment.jpg
 
Voor ik naar de caravan ga in Luxemburg toch nog eerst eventjes komen kijken en het lijkt me dat het interieur mooi zal worden.Doe zo verder.Ik zie je dan wel op de camping voor de demonstratie.Tot dan.
Marc S
 
1) ik ben een militairbouwer.
2) auto's zeggen me minder dan de meeste andere bouwers.
3) ik ben een fan van jouw bouwkunsten en dus kom ik geheid kijken !

Goed bezig maat ! Soms krijg ik de indruk dat je met het echte spul in de weer bent, met al dat slijpen, breken, hakken en weet ik wat nog meer.
 
Guy dank u voor het compliment , deze zal gewoon uit de doos gebouwd worden met als enige aanpassing de wielen en het interieur
grt
Marc
 
Nog enkele updates die ik gisteren gedaan heb
Achteraan een derde veiligheidsriem geplaatst ( even gaan checken bij mijn auto om de juiste plaats te weten )

attachment.jpg

de middenconsole verder afgewerkt

attachment.jpg

en het instrumentenbord in zijn originele look geschilderd

attachment.jpg
 
Beste collega's nu ga ik straks voor een paar dagen het land verlaten niet al te ver maar ik zal niet op het forum even komen ga even met Oldieman onze modellen tonen op een soort vrijetijdshappening op de camping waar Marc verblijft er zullen daar nog andere hobbyisten iets ten toon stellen maar wij hebben een grote tent voor ons alleen hopelijk word het de moeite ik kijk er naar uit
Tot laters
Marc
P.s. hopelijk kunnen jullie het redden zonder ons :laugh: :laugh: :laugh:
 
Allee succes daar dan , je bent in ieder geval heel goed bezig met dit project marc ,ik volg met bewondering voor je afwerking en kennis.
 
Hoi mannen terug van Luxemburg , ondertussen al wat kunnen verder werken aan de Golf , de dame in kwestie waar ik moet voor bouwen heeft dan toch beslist om andere velgen te plaatsen dus verleden week besteld en leuk zondag stonden ze al mooi op tafel bij onze thuiskomst
Het gaat nu om deze

attachment.jpg

Nu kon ik starten met het verlagen ( ook weer op vraag ) de maat genomen en kan hem 3mm laten zakken

attachment.jpg

attachment.jpg

Dus de achterste veerbenen doorgezaagd en voor een stevige verbinding gaatjes geboord en verstevigd mat een ijzerdraad

attachment.jpg

en zo zal het worden

attachment.jpg

Dat is het voor nu , de voorste ophanging is wel wat anders daar moet ik nog deftig over nadenken hoe ik dat ga doen
Grt
Marc
 
Ik volg Marc maar je weet dat niets ken van auto's he grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan