Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 5 GTI [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Dat is nu toch wel iets om te volgen,ook bij de militairia bouw kan je deze techniek gebruiken.
 
Beste vrienden na een weeral bewogen week , dochter haar motor van haar BMW opgeblazen de distributieketting stuk een zeer bekende fout van dat type motor maar er was ons verzekerd dat die vervangen was en na 11 maanden vanaf dat ze hem gekocht had " kapot " ongeveer 3000€ kosten ppfffttt
Eergisteren mijne Golf liet het afweten accu kapot gelukkig zelf kunnen repareren daarom niet veel kunnen doen , maar ik ben er terug hoor
om te beginnen de bodemplaat of in het Vlaams het chassis is zo goed als klaar
Het begin

attachment.jpg

wat uitleg

attachment.jpg

nog wat uitleg en bijna af

attachment.jpg

attachment.jpg even vergelijken met een echte geleende foto zuiver voor info bij eventuele klacht zal deze foto verwijderd worden

attachment.jpg


let wel de uitlaat is niet dezelfde ik denk dat het van een zwaardere Golf is een V6 of VR6


hier nog enkele detail beelden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo beste maten je ziet dat ik nog niet heb stilgezeten
Dat was het voor even
Marc
 
veel details knap hoe je dat weeral doet grt.
 
Kameraden om het wachten op Zero Paint ( de kleur voor de Golf ) ben ik ondertussen weer even in gang geschoten en heb op de foto's van de originele Golf gezien dat er een " haaievinantenne " op staat en die zit niet in de kit en er zit wel een gat in het dak , wat nu ? Wel ik heb er eentje zelf gemaakt eerst foto's gaan nemen bij mijn overbuur die heeft een Golf 6
De maat genomen en deze uitgerekend naar schaal 1/24
Ik ben gestart met een stuk spreu , door dit vlak te vijlen had ik de basis gevonden dacht ik maar dit lukte toch niet zoals ik gewild had .

attachment.jpg


Dan maar opnieuw begonnen met een stukje styreen dat dik genoeg was en dit in de vorm gesneden ( 3,2 mm ) eens ik die vorm had heb ik er dan de vin op gekleefd en in vorm geschuurd om dan dit dit eindresultaat te komen

attachment.jpg

attachment.jpg

ik ben er tevreden mee
grt
Marc
 
Antenne ziet er goed uit.Ben benieuwd naar het vervolg.
Marc S
 
vandaag nog iets gedaan dat is de auto in de primer gezet en de ramen de zwarte omlijsting gespoten , in de kit zat een velletje met de sjablonen om de ramen af te plakken ging vrij vlot , mooi resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


En nu maar wachten op de verf
Marc
 
Marc Je weet dat ik er niet te veel van ken maar kan het zijn dat er veel stof was bij het spuiten primer want dit zie ik toch. Moest ik het fout zien sorry dan grt.
 
pascal het zijn de eerste laagjes maar er is wel iets fouts gegaan dus het word slissen maar dat komt wel goed hoor alleen ben ik niet zo tevreden over zero paint primer
 
Die ruiten zijn goed gelukt Marc en die antenne heb je ook goed opgelost.
 
Ziet er weer goed uit.
 
Al ken ik niets van automodelbouw toch vind ik het zeer leerzaam om te volgen. Knap werk.

Grtz Bart.
 
Dank u de werken liggen even stil heb de verf nog niet binnen volgende week zou ze meekomen met Domino ( hebben ze beloofd )
Ik start niks anders omdat ik me dat voorgenomen heb om maar 1 zaak tegelijkertijd te doen
Marc
 
Na ongeveer een maand wachten heb ik uiteindelijk mijn verf binnen gekregen , het is te zeggen de mensen van "Domino " hadden ze mee gebracht naar Mol
Ik ben dan snel terug in gang geschoten en de auto in de primer gezet

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Na even met een versleten slispapier ( schuurpapier ) heb ik de eerste laagjes gelegd ik moet zeggen deze verf werkt werkelijk fantastisch goed het is ongeveer hetzelfde principe als echte autolak alleen de verdunners zijn ietsje anders ze dekt goed en het voornaamste is dat je er geen wolken mee spuit in de verf , dat wil zeggen dat je soms hebt dat metaaldeeltjes in de verf zich anders leggen of ophopen en dan krijg je verschil van verf een soort wolk waar de verf donkerder of lichter toont
Bij deze zero paint is dat niet het geval na een kwartiertje wachten kan je er terug mee werken dan is de verf niet meer vinger gevoelig
De vernis is volledig 2K ( twee componenten ) dat wil zeggen voor de vrienden die het niet kennen dat vernis een dikke doorschijnende vloeistof is en deze word dan aangemaakt met verharder en daarna komt er nog verdunner bij
2 delen vernis , 1 deel verharde en 0,3 deel verdunner
ook dit spuit geweldig en blinkt enorm deze vernis word dan steenhard zodanig dat je deze kan schuren en terug oppolijsten geweldig spul
1 ding is de reuk zeker niet in de living aan te raden en goed verluchten is de boodschap
Hier de Golf in de vernis

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu had ik een probleem de achterste veiligheidsriemen had ik voorzien maar de voorste moesten er ook nog in komen maar hoe ? Omdat die er maar in konden als de cockpit en de raampartij gemonteerd was en dan kon ik er niet meer aan dus heb ik iets geprobeerd en is me gelukt , ik heb de maat genomen en de riempjes op maat afgeknipt het gordelslot voorzien aan de bovenzijde van de riem heb ik een klein stukje omgeslagen om een mooi niet uitgerafelde riem te krijgen en daarna in de raampartij gekleefd waar ze in het echt hangen en onderaan gewoon los laten hangen

attachment.jpg

de boel gemonteerd en daarna door het open dak de riempjes mooi naast de stoel naar onder geleid zoals het hoort het enige verschil is dat ze niet vast hangen op de vloer ( maar dat ziet geen mens )
Hier dan nog een foto met de koplampen erin

attachment.jpg

Zo nu snel de auto afmaken dan kan ik hem leveren
Grt
Marc
 
Jong Marc da ziet er precies een echte uit zenne,wreed schoon gespoten maatje.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan