Hoofdsponsor

1/24 VW Golf 5 GTI [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Mooi spuitwerk,ook de gordels zijn mooi geplaatst.Ben benieuwd naar de eindfoto's.
Marc S
 
Mooi gespoten ... alleen wat vreemde plekjes rond het brandstofdeksel ?
Inderdaad apart kleurtje :)
 
Prachtig marc, ziet er goed uit.
 
Bedankt mannen
Die rare vlekjes rond het brandstofklepje was gewoon zwarte verf om pannelines in te kleuren dat is mooi weggevaagd daarna als het droog was
Bedankt voor de opmerking
Ik ben er zeer tevreden over deze wagen hij is zeer mooi geworden en kan weldra geleverd worden , is wel spijtig dat ik hem niet kan meebrengen naar de leden dag maar ik heb de mijne nog en heb daar ook de juiste kleur voor besteld maar das voor later hoor
Marc
 
Schitterende kar Marc ! Je weet er de lakken prachtig op te leggen !
 
Ja dank u Guy ik moet wel erbij vertellen dat ik nu voor de eerste keer Zero paint gebruikt heb en moet eerlijk toegeven dat deze verf ongelooflijk goed spuit , je kan er elke bestaande kleur in bestellen of kopen als de leverancier ze in zijn stock heeft maar bestellen geen probleem alleen een kleine maand wachten
Ik stond redelijk sceptisch over deze verf omdat ik van mening was , waarom zulke verf ervoor bestellen maar het loont zich echt het begin in aankoop is redelijk duur maar eens je de verdunners hebt en de verharder blijft het alleen nog de verf en dat valt redelijk mee rond de 7 a 8 € voor een grote fles meer dan het dubbele van een potje Vallejo
De vernis werkt met een verharder dus 2K en word steenhard zelfs met de jarendrogen nog harder heb ik me laten wijsmaken , in principe is het autolak maar juist verdund
Grt
Marc
 
moest ik zo kunnen werken met lak zou ik heel tevreden zijn en oldtimers maken Marc .
Jij weet hoe het moet top grt.
 
Ik heb het geluk gehad hem vandaag in het echt te kunnen zien en hij ziet er echt geweldig uit.Mooi strak gespoten en een mooie diepe glans.
Marc S
 
Beste kameraden ,uiteindelijk na veel heisa is de Golf 5 GTI afgeraakt
hier nog enkele beelden die ik snel gemaakt heb

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het stof moet je er bijnemen ( sorry )
Marc
 
Marc zoals je schrijft jammer van de snelle foto's en het stof. Ik vind hem heel mooi geworden
 
Er komt nog een staartje aan de Golf ik moet ( mag ) nog een soort vignette bouwen in de vorm van garage gewoon propere garage geen werkplaats propere vloer en twee witte muren en de voor en zijkant transparant ,hopen dat het lukt

Ik ben begonnen met iets dat ik nog had liggen maar weet met alle middelen van de wereld niet hoe dit spul heet of waar ik het kopen kan
Tiger heeft ooit eens op een leden dag er een voorstelling over gegeven , pracht product , en op een of andere beurs heb ik dan zo een plaatje gekocht maar geen enkele modelbouwwinkel kent het en verkoopt het zeker niet
Dus mijn idee was om een verre copy te maken van de foto's die ik gekregen heb van de echte Golf op de achtergrond kon ik het een en ander zien
De muren zijn ingekrast in die plaat

Het product zelf

attachment.jpg

de eerste proefopstelling de garagepoort is gescratcht uit styrene en de groeven zijn gewoon gemaakt met een breekmesje en daarna uitgekrast met een stompe kleine schroevendraaier de rails van de poort komen van een I profieltje

attachment.jpg

de plintjes zijn van een styreen strip en daarna grijs gespoten met de A.B.

attachment.jpg

Het stopcontact met schakelaar zijn op schaal gescratcht naar eenn voorbeeld vlak naast mijn werktafel , de elektrische leiding komt van die groene binddraad op zo een rolletje voor in de tuin , daar de isolatie afgeprutst en ook grijs gemaakt

attachment.jpg

Nu dit al achter de rug is kan ik stilletjes aan de vloer beginnen er komt nog een smeerput met houten afdekking
Ook ben ik nog aan het denken om nog een luchtleiding tegen de muur te leggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is volgens mij Balsafoam zo te zien en de garage ziet er al goed uit.
 
garage ziet er goed uit, zitten daar fantoomlijnen in de lak?
 
Er zitten wel wat foutjes in het krassen , maar voor een garage muur kan dat niet zo kwaad he
Wat bedoel je juist met fantoomlijnen ? ik zie het zelf niet
Marc
 
Prachtig project!

Heb je foto's of uitleg hoe je de wagen vooraan verlaagd hebt? Ben benieuwd omdat je zelf zei dat je daar nog eens over moest nadenken.
 
Aan de andere foto's te zien denk ik dat dit door belichting komt.
De garage is al mooi gedaan en geloof er in Marc grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan