Hoofdsponsor

Anders / onbekend Citroën H "Stella Artois" [DONE]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Met het afwerken van de "Toupargel" had ik dorst gekregen en hoe kunnen we dit beter oplossen dan met een passend modelletje?
We verhogen nogmaals de moeilijkheidsgraad in het bouwen van papieren modellen en gaan over tot de constructie van een Citroën type H maar deze maal in pick-up vorm.

Het gekozen model is opnieuw free-download op "Le Forum en Papier", is ook geprint op 120gr papier en betreft nr 141 "Stella Artois" van Camille, lid van het forum Minitub43.com welke nauw samenwerkt met "Le Forum en Papier".
Het is gebaseerd op een foto van een voertuig dat echt bestaan heeft.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij het nalezen over deze bouw op dat forum heb ik geleerd dat het laadvlak moet verstevigd worden door gebruik van karton. Het zal dus niet alleen een nieuwe bouw worden maar er zal ook moeten aangepast worden, zeg maar scratch build op papiervlak.
Het bouwplan voorziet tevens 3 tonnen welke in de pick-up kunnen geplaatst worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat maar komen die biertruck !
 
Zie bier en ben gelijk aanwezig :)
 
Het loopt goed of beter, het liep goed .... tot mijn kleindochter letterlijk de hand wist te leggen op het model met beperkte schade tot gevolg.

Op het Franse forum had ik al gelezen dat de zone onder de laadvloer best diende versterkt te worden met karton en dat heb ik ook gedaan.
Jammer genoeg ben ik vergeten daar een foto van te nemen maar wel gelukkig dat ik het gedaan had want ik vrees dat de truck anders de gruwelijke betasting niet overleefd had.

attachment.jpg

Vooreerst een beeld hoe de laadvloer bijna zweeft boven het chassis. Ik had nog een zelfde model geprint op gewoon papier en had daar de laadvloer van uitgeknipt omdat ik gezien had dat het stuk rechts in beeld in feite wat te kort was. Op die manier werd dit opgelost.
De opening werd opgevuld met karton van een koekjesverpakking.

attachment.jpg

waarna de uiteindelijke vloer werd aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het speelgedrag van mijn kleindochter leidde uiteindelijk tot een bluts in het dak, wat verfschade en een te herstellen achterbrug.
 
Voor wie het zou interesseren: het model is gebaseerd op deze foto van de echte Citroën

attachment.jpg

Erwin
 
Ook aan deze bouw is een eind gekomen en ik ben er best tevreden over niettegenstaande de geringe schade aangebracht door mijn kleindochter.

attachment.jpg

attachment.jpg

Waar ik echter niet tevreden over ben, is de afwerking van de 3 vaten die bij de bouwplaten geleverd zijn.
Elk vat bestaat uit 15 onderdelen waaronder 3x 2 cirkels van verschillende kleur en afmeting. De donkerste zijn boven- en onderzijde, daar heb ik geen probleem mee maar waar de grootste cirkels juist moeten, daar ben ik waarschijnlijk de mist ingegaan.
Ik zal eens op het andere forum vragen hoe dat juist in elkaar zit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Opnieuw hier de opmerking dat het model er waarschijnlijk beter had uitgezien op papier 160gr waar hier 120gr voor gebruikt werd.

Op naar de volgende want zolang het vakantie is voor de kleinkinderen en bompie toch een groot deel van de week voor opvang zorgt, zal hier ten huize niet veel plastiek gebouwd worden vrees ik.
 
Dit zijn de leukere knutselprojectjes. Ge hebt uzelf toch wel getrakteerd op een verdiende stella (of bier naar keuze) na deze? :D
 
Hey,

Dat ziet er Indd niet echt slecht uit zou ik zo zeggen.
Misschien dat zwaarder papier meer de 'plooi' er kan inhouden, lijkt hij me meer of geslaagd.
Kom maar af met die tonnen, we zullen ze leegkappen....;) :)
 
de foto's van de tonnen zijn te onduidelijk om een goed oordeel te geven, auto zelf ziet er weer verdienstelijk uit hoor!

Fred
 
Persoonlijk vind ik uw vorige beter gedaan en had met deze verwacht dat je de plooien in rode kleur ging bijkleuren Erwin.
maar beoordeel eigenlijk van de zijlijn daar ikzelf geen ervaring heb in papierbouw grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan