Hoofdsponsor

1/10 Che Guevara [DONE]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
In deze subtopic mijn nieuw project posten...

Che Guevara
een buste op schaal 1/10

attachment.jpg

bestaand uit 2 resin onderdelen (eigenlijk 3, als je het steuntje meerekent)
attachment.jpg


Ernesto Guevara (Rosario (Argentinië), 14 mei of 14 juni 1928 – La Higuera (Bolivia), 9 oktober 1967), beter bekend onder de naam Che Guevara, was een Argentijns marxistisch revolutionair en Cubaans guerrillaleider. De bijnaam Che kreeg hij gedurende zijn verblijf in Guatemala. In Latijns-Amerika wordt de kreet "Che" gebruikt om iemands aandacht te trekken; het kan vrij vertaald worden als 'vriend' of 'maat'. "Che" wordt ook gebruikt als bijnaam voor iemand uit Argentinië.

Che Guevara was een lid van Fidel Castro's Revolutionaire Beweging van de 26e juli, die in 1959 in Cuba via een revolutie aan de macht kwam. Na verscheidene posten in de nieuwe Cubaanse regering te hebben bekleed, verliet Guevara Cuba in 1966 om de revolutie in andere landen te verspreiden, eerst in de Democratische Republiek Congo en later in Bolivia. Op 8 oktober 1967 werd Guevara opgepakt tijdens een door de CIA georganiseerde militaire operatie van het Boliviaanse leger. Hoewel de CIA hem voor ondervraging in leven wilde houden, werd Guevara de dag na zijn gevangenname geëxecuTeerd. In juli 1997 zijn de overblijfselen van Guevara en zes van zijn kameraden naar Cuba overgebracht en in oktober 1997 met militaire eer bijgezet in een mausoleum in Santa Clara.
 
Laatst bewerkt:
Amaai Jordi ge vliegt er nogal in makker
Wel knap hoor
Marc
 
Veel succes met deze, toch heel beladen buste
 
mooie buste van een levende legende.veel plezier ermee ik volg deze
 
Veel plezier en succes met deze :)
 
veel succes, en vooral veel plezier ermee.
 
Veel plezier met deze Jordi.
 
Mooie buste succes grt.
 
een update :)

de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar Jordi is begonnen met het proberen van donkere tinten en lichte tinten in de huidskleur. Er is nog werk aan (dus nog zeker niet af)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het hoofd zit nog los van het bovenlijf ;)
Volgende stappen: nog wat prutsen aan het gezicht en de haren een kleur geven. Als ik de foto's juist bekijk, lijkt Che zwartbruin haar te hebben :) dit lijkt me ideaal in combinatie met het hoofddeksel
 
@Jordic gebruik jij airbrush en/of penseel?
 
daar ga je plezier van hebben grt
 
Dat ziet er al goed uit. Welk soort verf gebruik je ? Acryl of olie ?
 
Vallejo, Andrea, ...
Acrylic dus :)
 
Vandaag een steun ontworpen voor deze buste. Volledig zelf ontworpen in een 3D tekenprogramma.
Eerst een ster getekend, deze dan een dikte gegeven. Een gat in het midden (van hopelijk de juiste diameter), de kanten afgerond en tekst geplaatst :)

attachment.jpg

De printer is op dit moment bezig aan ongeveer anderhalf uur printen :) Ik hoop vooral dat de tekst lukt, daar zit momenteel mijn grootste zorg voor dit voetstuk.

Keep you updated
 
update:

attachment.jpg

het eindresultaat is anders dan het ontwerp wat ik eerst gepost had. De tekst 'Hasta La Victoria Siempre' was niet gelukt :|
dus hebben we dit maar vervangen door het geboorte- en sterftejaar van Che ;)
 
Is goe he ?
Prettig dat ge het allemaal zelf kan maken
Marc
 
vrij tevreden van ja :)
ik zie iets te fel oneffenheden in het onderdeel :) dus denkelijk ga ik één van mijn 'riemen' moeten aanspannen :)
Maar is niet erg, ik moet toch binnekort de nieuwe printkop en de mosfet's installeren, dus dan ligt de printer weer even 'out of business'
 
attachment.jpg

bijna klaar :) de ogen nog (het moeilijkste) en dan het figuur gedetailleerd nakijken in alle hoekjes en evt wat bijwerken
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan