Hoofdsponsor

1/10 Che Guevara [DONE]

Spijtig dat hij juist zijn ogen dicht doet tijdens het fotograferen he :laugh: :laugh::laugh:
Grapje hoor zeg maar ik vind dat ge met reuzenschreden vooruit gaat met figuur schilderen
Knap werk
Marc
 
Knap gedaan Jordi en ook ik vind dat je goed voorruit gaat wat figuren betreft.
Ik weet dat hij nog niet af is maar wat schaduw en licht effect op het groene hemd zal het geheel ook opwaarderen.
 
bedankt Erwin, Ik heb de plooien al wat benadrukt :) zal eens kijken of ik dit nog beter kan laten uitkomen zonder te overdrijven
 
Jordi, zoals eerder gezegd je bent serieus aan het evolueren met het figuurschilderen. Wat je echt nog wel een beetje kan bijstellen zijn de plooien. In de diepste nog net een tikkeltje donkerder, en op de hoger gelegen delen net een tikje lichter. Bijvoorbeeld ook bovenop de randjes van de flappen van de borstzakken, doe daar nog een vleugje licht overheen en je zal zien dat ook die nog meer tot leven komen. Misschien kan je het knopje van het hemd zwart schilderen, met ook daarop een randje lichtgrijs voor het effect, klein maar niet onbelangrijk !

De sigaar en die onderlip heb je echt machtig gedaan !

Ik kijk uit naar de final push.
 
Zijn al mooie schilderwerken Jordi.
 
deze is klaar :)

Veel gesukkeld met de ogen.. 4 keren opnieuw begonnen, normaal had ik ze nog eens opnieuw gedaan, maar ik had iets van 'foert'...

Dus bij deze... Che Guevara

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Erg geslaagd hoor.Misschien een tip voor een volgend figuur: begin met de ogen. Als je dan opnieuw moet beginnen en bvb verf verwijderen, dan beschadig je een reeds geverfd gezicht niet.

Dirk
 
inderdaad, ik heb deze tip onlangs ook van Beyond gekregen (en het was mij al opgevallen in de youtube filmpjes), maar toch bedankt voor de tip ;)
 
Zeer knap werk Jordic ik kijk al uit naar de volgende (lagertha)
 
Jordi kan je hem niet wat matter maken? In het bijzonder de kleding, nek en borst.
Een voorhoofd/gezicht kan zweten en dus blinken maar de rest niet zozeer, zou volgens mij toch iets beter overkomen.
Maar alle respect wat je tot hiertoe verwezenlijkt hebt hoor!
 
Rome is niet op één dag gebouwd en figuurschilderen is nu eenmaal niet simpel. Eén ding mbt. de ogen, als ik het goed zie, heb je voor het oogwit wat blauw vermengd met het wit. Het blauw lijkt me te sterk en het is raadzaam om het wit er niet mee te mengen, je kan beter gaan voor een tipje bruin/rood, net ietwat breken, het mag niet opvallen. Verder bewonder ik je voor je vasthoudendheid Jordi, het is daarom dat je telkens zo'n vorderingen blijft maken, netjes hoor !
 
Ik zal mijn best moeten doen om u bij te benen want je word beter en beter in snel tempo chapo grt.
 
Bedankt Vanja. Lagertha gaat (waarschijnlijk) wat langer duren.. nog enkele andere projecten afwerken..

bedankt voor de reacties. Elke keer leren we bij. Figuren en bustes is iets waar ik echt plezier aan beleef, mits het soms aan de kant zetten en een ander figuur beginnen :)
 
Heel mooi geworden, complimenten
 
Mooi eindresultaat Jordi.
 
Uw ogen zijn toch redelijk goed gelukt ? Zeker niet slecht geschilderd !!!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan