Hoofdsponsor

Anders / onbekend Algemeen Lego Topic

Roy vd M.

Administrator
Administrator
Lid geworden
13 apr 2014
Berichten
9.960
(Afgesplitst van een ander topic en als reactie op onder andere deze post) :


Lego is zeker leuk, niet alleen om te bouwen maar ook om te verzamelen en zelfs om te verhandelen.

Hier een deel van mijn eigen verzameling van honderden nooit geopende dozen en doosjes, bijna allemaal in donkere zakken verpakt om verkleuring tegen te gaan:

34902806514_92593225a6_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zie ik het nu goed, heb jij de Yellow submarine al?
Die zou toch maar pas in september in de winkels komen?
 
Zie ik het nu goed, heb jij de Yellow submarine al?
Die zou toch maar pas in september in de winkels komen?

op Bol.com te verkrijgen voor 89.99€ ;)
 
Koop nooit LEGO via Bol.com, dat is altijd te duur. Yellow Submarine is al minstens een half jaar uit en kost volgens mij iets van 60 euro. Gewoon bestellen via Lego.com, dan spaar je ook nog eens voor korting op je volgende aankoop.
 
merci voor de tip, Roy :)
het was ook maar enkel als voorbeeld, om aan te tonen dat hij al verkrijgbaar is (rap gegoogled), maar interessant om te weten dat je ook rechtstreeks bij Lego.com kan bestellen ;)
 
Bij lego zelf kan je inderdaad bestellen maar het probleem is dat je dan een creditcard nodig hebt en die hebben wij niet meer.
lego aanvaard geen andere betaalmethoden, wij hadden tot vorig jaar een voorafbetaalde Masterkaart van Viking maar sinds die zijn gestopt hebben we nog geen goed alternatief gevonden.
En ja: Lego kopen bij Bol.com en Conrad is veel te duur!
 
Check eens even met je bank Sam. Normaal hebben die prepaid credit cards en die zijn vaak gratis bij je eigen bank.
BPost heeft ook een prepaid mastercard maar die kost € 15 / jaar.
 
Ik had hier een aantal tips staan om goedkoop aan nieuwe Legosets te komen. Bij nader inzien vind ik dit dusdanig ver offtopic dat ik het verwijderd heb.

Mocht iemand interesse hebben, dan wil ik er wel een topic over openen; ik heb de tekst gekopieerd.
 
Laatst bewerkt:
Check eens even met je bank Sam. Normaal hebben die prepaid credit cards en die zijn vaak gratis bij je eigen bank.
BPost heeft ook een prepaid mastercard maar die kost € 15 / jaar.
Ik had al bij mijn bank geïnformeerd en vreemd genoeg kennen ze dat daar niet eens.
Bpost ja: één van de zovelen maar als je hun commissie telkens je oplaad bijtelt is het zo goedkoop niet meer.
Viking was gratis en je betaalde slechts 1% commissie bij elke herlaadbeurt.
Anderen gaan buiten een jaarlijkse bijdrage vlot van 2 tot zelfs bijna 5% commissie bij herladen, sommigen vragen zelfs geld telkens je de kaart gebruikt.
En daar komt nog bij dat we een virtuele kaart willen zoals Viking destijds en geen fysieke en dan is de keuze al beperkt!
 
Ik had hier een aantal tips staan om goedkoop aan nieuwe Legosets te komen. Bij nader inzien vind ik dit dusdanig ver offtopic dat ik het verwijderd heb.

Mocht iemand interesse hebben, dan wil ik er wel een topic over openen; ik heb de tekst gekopieerd.


Wat mij betreft mag je het hier plaatsen hoor.We kunnen hier wel een beetje een algeheel Lego topic van maken.
 
Merci Bert. Inmiddels is het afgesplitst (waarvoor dank Jordi), dan voelt het toch wat prettiger om dit -oorspronkelijk serieus offtopic- stukje te plaatsen.

De oorspronkelijke post, in antwoord op Jordi's post hierboven:



Ja Lego.com is altijd de beste optie voor exclusieve items die je niet in de speelgoedwinkel vindt, voor zover er niet ergens anders een aanbieding is. Ik heb bijvoorbeeld eergisteren een 75054 verkocht. Dat is deze set:

A1Tq3aPu1bL._SL1500_.jpg

Ik wilde hier 190 euro voor hebben en die heb ik ook gekregen. Dat is niet slecht, want ik had hem twee jaar geleden gekocht voor 90 euro. Maar als je hem nu bij Bol.com wilt kopen, dan mag je daar het lieve bedrag van 400 euro voor neertellen. Mijn prijs noemen ze marktontwikkeling, de prijs van Bol.com noemen ze oplichting.



Een paar tips als je goedkoper aan (echte) Lego wilt komen (hopelijk staat Bert me dit toe, anders maak ik er wel een apart topic van):


1) Kijk altijd eerst op www.brickwatch.net. Dat is een prijsvergelijker voor verschillende websites, die altijd snel wordt voorzien van updates. Je kunt ook kijken naar de beste deals, procentueel.

Een voorbeeld van nu: je ziet dat Heartlake Hotel (41101) normaal gesproken in de winkel 140 euro kost (=adviesprijs; hoewel deze specifieke set vaak ook wel met korting wordt aangeboden). Kijk je echter op Brickwatch, dan zie je dat Amazon.de momenteel een korting geeft van 49%. Je betaalt nu 72 euro. Klik op de link en je kunt meteen bestellen, vaak met kleine of zelfs afwezige bezorgkosten (soms ook als je vanuit het buitenland bestelt).

Je kunt ook Brickwatch jouw favoriete sets in de gaten laten houden, dan krijg je een mail als die set ergens in prijs is gezakt. De website heeft natuurlijk nog meer mogelijkheden, bekijk maar eens op je gemak.


2) Online winkels hebben soms sale-dagen. Het is de kunst om erachter te komen wanneer die zijn, want vaak is er 30 of 40 procent korting op de hele Lego voorraad. Een actueel gehouden overzicht van deals zie je hier, kijk dan vooral naar Duitsland en UK. Vroeger was er een EU-thread maar die is helaas opgesplitst. Wees er altijd snel bij.

Nog iets hierover: Lego in Duitsland is bijna altijd goedkoper dan in Nederland, zelfs op de website van Lego.com. De grote Ghostbusters brandweerkazerne is steevast 50 euro duurder in Nederland. Ik weet nog steeds niet hoe dat precies komt. Als je iemand kent die in Duitsland woont, is het altijd een goed idee om te bezien of aan hem/haar bezorgd kan worden, dat kan veel geld schelen. Nog een tip: check Wehkamp eens, die hebben vaak goede acties.


3) Als je exclusieve Lego wilt hebben, ontkom je er in veel gevallen bijna niet aan om bij Lego.com te bestellen. Daar is alles te verkrijgen. Als je je inschrijft als VIP (=gratis) krijg je bij elke aankoop VIP-punten die je bij de volgende aankoop kunt inwisselen voor korting. Per saldo komt dit overeen met een korting van 5%. Tweemaal per jaar is er een dubbele VIP-punten-periode. Dan krijg je dus per saldo 10%. Je krijgt die 10% dus niet meteen, maar in VIP-punten die de genoemde waarde vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld, de Yellow Submarine kost 55 euro op Lego.com en dus per saldo 52,25. Je moet je punten wel in twee jaar opmaken, meen ik.

Lego organiseert ook sales op zijn website, met soms flinke kortingen. Je ziet ze onder het kopje "aanbiedingen", zie hier voor de Nederlandse versie. Meestal niet meer dan 20 of 30%, maar het kan oplopen (zelfs bij Lego.com dus) tot wel 70% korting. Maar dan moet je er snel bij zijn, want de halve Lego-minded wereld zit om 23:59 op het puntje van zijn stoel om zijn favoriete set uit te kiezen. Als je VIP bent, krijg je een e-mail met informatie over aanstaande acties.

Bestellingen vanaf 35 euro worden door Lego.com gratis verzonden.

Bepaalde sets stijgen in waarde (mits je ze in ongeopende en verzegelde doos houdt) als ze niet meer worden geproduceerd. Dat zijn de zogenaamde 'retired' sets. Vaak zet Lego op zijn website wanneer sets 'retiring soon' zijn.

Tot slot: ik geef vaak Lego als verjaardagscadeau en dan is het erg leuk en verrassend, als je bijvoorbeeld iets ter waarde van 20 euro wilt doen, als je een doosje kunt geven dat in de winkel 35 of 40 euro kost. Als je Brickpicker een beetje in de gaten houdt, behoort dat echt wel tot de mogelijkheden. Op Brickpicker zijn met enige regelmaat kortingen tot wel 70% te zien. Wees daar dan wel snel bij.

Ik kan hier nog wel pagina's vol over schrijven, maar als iemand nog geïnteresseerd is in meer tips of informatie dan hoor ik het graag.
 
Ik had al bij mijn bank geïnformeerd en vreemd genoeg kennen ze dat daar niet eens.
Bpost ja: één van de zovelen maar als je hun commissie telkens je oplaad bijtelt is het zo goedkoop niet meer.
Viking was gratis en je betaalde slechts 1% commissie bij elke herlaadbeurt.
Anderen gaan buiten een jaarlijkse bijdrage vlot van 2 tot zelfs bijna 5% commissie bij herladen, sommigen vragen zelfs geld telkens je de kaart gebruikt.
En daar komt nog bij dat we een virtuele kaart willen zoals Viking destijds en geen fysieke en dan is de keuze al beperkt!

Hallo Sam,
Net nog even gechecked op de website van Bpost Prepaid kaart en het opladen is gratis als je dat per overschrijving doet. Er is een vast kost van € 15 per jaar, en als je via hun kantoor geld op de kaart wil zetten rekenen ze daar € 3.5 voor aan. Maar verder lijkt die kaart me volledig gratis (buiten de jaarlijkse kost).
http://www.bpost.be/site/nl/bpaid-bpost-bank/bpaid-betaalkaart/bpaid

P.S. ik werk niet voor de post hoor maar heb wel zo'n kaart voor mijn kinderen.
 
Met Lego kun je ook de grootste textielfabriek ter wereld nabouwen.

Om je te verwonderen:


(Om de video op groot scherm af te spelen, klik 'Youtube' en vergroot het scherm)
 
Vandaag kwam een leuk nieuw Lego-doosje binnen...

43053160544_4542f00768_b.jpg

Duurt nog wel even voordat ik die af heb.

29898934788_769a3a25fd_b.jpg
 
Cool !!! Veel plezier daarmee.
Zoiets doet mij ook watertanden, maar ik moet daar afblijven. Heb al genoeg hobbies en verzamelingen.
 
Na 2 uur en een kwartier bouwen:

43771622761_48dafa5555_b.jpg

Zie ter vergelijking de Bren Gun Carrier op schaal 1/76 eronder.

De Millennium Falcon van Lego bestaat uit ruim 7.500 onderdeeltjes.
 
Prachtig Roy , zoals je weet heb ik de VW bus en daar zat toch ook wat werk in en dat is nog niet te vergelijken met deze hier
Suc6 en ik kijk er al naar uit naar het vervolg
Marc
 
Nou moe !! sluit mij aan bij firewolf .. ook ik moet ervan afblijven anders is kot hier te vol
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan