Hoofdsponsor

Anders / onbekend Algemeen Lego Topic

ik moest goed kijken om de Bren te vinden :eek:

Leuk zo met Lego 'spelen' :)
Op zolder staan ook nog bakken vol en soms in de winkel begint het ook te kriebelen, maar ik heb al zoveel hobby's en te weinig plaats
 
Dank jullie wel voor de leuke reacties.

@Marc: toevallig was die Kever-bus een van de aanleidingen om deze aan te schaffen en te bouwen. Ik had zin om die set weer eens op te bouwen; had de camper een jaar of vijf geleden gebouwd en ter gelegenheid van de verhuizing van 2,5 jaar geleden ging 'ie helemaal uit elkaar. Vorige week weer in elkaar gezet, een deel van de verzameling Lego verkocht en zo krijg je toch weer wat zin in iets meer. Nou, dat is deze set echt, wat een mastodont.

Na 7 uur en 3 kwartier bouwen ziet het er zo uit:

43069896414_5d14be7702_b.jpg

43786100931_e5a9a46ca1_b.jpg

Zoals te zien, neemt 'ie een groot deel van de breedte van de buitentafel in beslag.
 
Het interieur zit er ook in.

Motorruimte plus escape pods en toegang tot de smokkelruimte (+ Han Solo en prinses Leia, jaren '80-versie; de set bevat ook de figuren op basis van de nieuwste film):

43070083504_46c81aeefb_b.jpg

En de andere ruimte met onder andere het schaakspel-achtige bord, Chewbacca en nog twee wezentjes uit de nieuwe film.

42882803855_b5aaa069f3_b.jpg
 
Met de Keverbus ernaast, zo krijg je een beetje gevoel voor de schaal.

43738427482_f12f10c334_b.jpg
 
Wow wat is dat ? Kun je er nog aan uit Roy ?
Indrukwekkend is het wel
Machtig , ben ook enorme fan van Star Wars
Marc
 
Vroeger ook veel met Lego gespeeld en soms ook wel eens vreemde en grote constructies gemaakt met alles wat ik kon vinden, maar dit is écht te gek!

Als dat klaar is, gaat dat toch ook wel een serieus gewicht hebben, zeg?
 
Dat is inderdaad een flinke jongen Roy.

Misschien nog een uitdaging :ohmy::

Fred
 
Hier nog een paar Legosets die ik heb staan.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Fred, een prachtig model van de Titanic; er zijn zoveel mooie MOC-Lego modellen... nog steeds het meest indrukwekkend vind ik dat welk ik hier toonde. Ik kan daar nauwelijks met mijn verstand bij.

Bert ik mag je complimenteren met goede smaak. Ik heb alle modulars die je toont ook, alleen in verzegelde dozen voor verkoop op een later moment. Het Parijse restaurant zal waarschijnlijk genadeloos in waarde gaan stijgen, omdat het een van de mooiste Lego-sets is die ooit zijn uitgebracht.

Verderop in de bouw, krijg je bouwvoorbeelden te zien die ik nooit eerder zag; bijvoorbeeld dit tafereeltje waarbij de haakjes steeds precies genoeg schuin moeten worden gezet (er staat er hier nog eentje verkeerd om trouwens):

28854988687_f027ae312a_b.jpg

Na 10,5 uur werk zijn de voorste delen gereed, onderzijde en bovenzijde (ook de onderkant van het model is prachtig gedetailleerd, maar helaas zie je daar niet veel meer van terug normaal gesproken; het lijkt wel modelbouw:

42887743825_2ac7ae0835_b.jpg

29921092348_2c3e2c14d4_b.jpg
 
Ok indrukwekkend maar ben ook hier een leek en vraag mij af hoe het werkt Roy.
Dit zijn verzameldozen als ik het goed begrijp en wat doe je dan ?
Haal je deze terug uit elkaar of heb je een kamer om ze te toon te stellen want dat is het zeker waard.
Ik weet wel dat het verzameld word maar dacht dat de doos dan dicht bleef en in originele verpakking.
Ben alvast onder de indruk van deze bouw en ja ik beschouw dit zeker ook als modelbouw en hoe. ( prachtig)
 
Pascal, voorop gesteld... zoals ik hier al schreef kan ik pagina's vol over dit onderwerp schrijven. Nog voordat modelbouw een hobby van me werd, was Lego al een fascinatie en die is nooit weggegaan.

Ik heb zelf dozen voor latere verkoop, waaronder die gebouwen die Bert al toonde. Die bewaar ik donker en beschermd tegen beschadigingen. Die dozen gaan nooit open zolang ik ze heb.

Daarnaast heb ik ook een collectie die ik zelf erg interessant vind, bestaande uit oude sets. Ik vind die alleen maar de moeite waard als de dozen en instructies erbij zitten in goede staat. Het is een leuke hobby om te proberen de juiste steentjes erbij te vinden; dus geen tandafdrukken (=de helft van de onderdeeltjes valt af), juiste periode (=een simpel 1x2 steentje heeft in de geschiedenis misschien wel 20 variaties gekend, om maar een voorbeeld te noemen) en dergelijke. Hier is een deel van mijn collectie:

43744752782_6bbf57f609_b.jpg

Dan zijn er nog moderne modellen die ik zelf zo interessant / mooi vind dat ik ze opbouw. Dat zijn er niet zoveel, want ik probeer me te beheersen. Van de modellen die ik opbouw bewaar ik de dozen zo goed mogelijk; idem de instructieboeken en idem alle plastic zakjes waar de onderdeeltjes in zaten; en de reserve-onderdelen. Stickers plak ik ofwel niet op, ofwel ik scan ze in en print ze uit op een stickervel, ofwel ik koop een apart origineel stickervel (zo heb ik bijvoorbeeld gedaan met de Millennium Falcon). Uit ervaring kan ik zeggen dat ik op die manier altijd voor de sets minstens terug kan krijgen wat ik ervoor betaalde.

Het model waar ik nu mee bezig ben is het grootste dat Lego ooit heeft uitgegeven; als Star Wars fan kon ik het niet laten om deze set te bestellen en bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ben onder de indruk van de grootte van die Falcon.
Ook ik ben begonnen met Lego en die eerste bouwsets zijn in niets vergelijkbaar met wat er nu beschikbaar is. De toenmalige Lego voertuigen waren toen nog in plastiek met metalen wielen.
Al mijn Lego stuff is verhuisd naar mijn oudste kleinzoon die een verwoed bouwer is.
 
Ja Erwin het ding is echt enorm, ik blijf er maar naar kijken.

Heb je het over dit soort voertuigjes?

28864929917_c74f12a602_b.jpg

Als die nog in de familie zijn, zou ik overwegen ze uit de speelgoedbak te halen. Ze zijn inmiddels best wat geld waard, zelfs zonder transparant garage'tje of doosje.
 
Ja, die bedoel ik. Ik had zo een brandweerwagen en dacht een V W busje of zo.
Maar bij mij werd er echt met gespeeld hoor dus zo mooi zijn ze niet meer. Steken nu bij mijn Matchbox collectie en die krijgen de kids niet in hun handen.
 
Lego is een begrip bij een ieder. We hebben denk toch wel haast allemaal mee gespeeld? Ik ben van een oudere generatie maar ik heb het ook gehad en met veel plezier. iedere keer aanvullingen in de kleine doosjes, dan weer van die mooie dozen er bij Fantastisch was die tijd. Ook had je in die periode Mecano. Daar kon je ook mee uitbreidden. Helaas is Mecano nooit goed verder mee gegaan en zou niet weten of dit nog bestaat

Maar ik moet eerlijk bekennen dat de laatste paar maanden ik wel eens stil staat bij de Lego dozen. Ik woon in de Ardennen en pal aan de grens met Lux. In de plaatselijke supermarkt zag ik vele malen dan die mooie Lego dozen o a een tractor, mobilekraan en als je dan keek naar de prijzen dacht ik wel eens dat is behoorlijk aan de prijs. Maar het is allemaal technisch en alles kan draaien en bewegen. De tijden zijn veranderd en dit ten voordeel van Lego mag ik wel zeggen.

Men leert je heel jong technisch te worden en mee te gaan in de nieuwe technieken Ik vind dat heel mooi en mag wel zeggen Alle lof aan Lego dit keer. Ik ben niet technisch en blijf bij het bouwen van mijn vliegtuigen op 1/48 Maar blijf wel Lego graag zien

Wim
 
Gisteravond heb ik het model afgewerkt; 4 dagen bouwen (in totaal 19 uur). Wijsvingers zijn een beetje beurs van het duizenden keren hard vastzetten / drukken van nopjes, maar ik ben erg blij met het eindresultaat.

43793278742_e0d13e6916_b.jpg

Met nieuw stickervelletje dat gisteren binnenkwam, om de set in verzamelaarsstaat te behouden (hoewel ik vanzelfsprekend de stickers zo goed en recht mogelijk heb geprobeerd op te plakken; hetzelfde geldt trouwens voor blokjes met een grondoppervlak van één nop: die moesten allemaal kaarsrecht komen. Beetje autistisch in de ogen van de een, mooier resultaat in de ogen van de ander.

42938005975_7da4fa2416_b.jpg

43124261924_bc472a0da9_b.jpg

Vier van de dak-onderdelen zijn afneembaar, zodat je het complete interieur kunt bekijken.

Het was een geweldige ervaring dit ding te bouwen, met knappe bouwtechnieken en een gunstige mate van afwisseling.

Binnenkort komt de displaystandaard en misschien ga ik ook nog een displaycase kopen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan