Hoofdsponsor

1/35 U.S. armored bulldozer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roy, een oefening voor een vaste hand,maar ook een oefening om weinig lijm te gebruiken en haast moet je niet hebben. Peter en Cargomaster dank voor het compliment.
Marc ook dank voor het compliment. Om je vraag te beantwoorden, kan ik nog geen foto maken van de dryfit of plaatsing. Eenmaal zover is natuurlijk weer verstopt hoe het zit. Maar misschien verduidelijkt dit iets

Ik vergelijk het met een buigzame treinrails waar de stalen platen in feite de bielzen zijn, en de geleiding rollen als trein wielen met de opstaande flenzen

Dit is de bouw beschrijving
attachment.jpg

De spreu hechtpunten zijn nog te zien, als eenmaal geplaatst een een "groot" geheel wegvijlen is vriendelijker voor mijn nagels, en verhinderd vliegende delen
De zijde die over de geleiding/span en trek wielen loopt
attachment.jpg


De zijde waar de stalen platen op komen
attachment.jpg


De geleiding rollen, welke onder met de manien van geleiden tussen de rollen
attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het hulpstukje verbeterd, de Lamel tbv de schakels, op de juiste breedte, op de foto de onderkant van de track, die over of tussen de geleide rollen is.

attachment.jpg


Werkzame foto,ieder uur maak ik 4 schakels compleet, met in acht neming van de snelle droogtijden, om de lijm uit te harden, naar deel 2 waar iets beweging is en gedwongen recht. Daar omheen, latjes die de track op zijn plaats houden, of brengen, zodat ik alles met een pincet kan doen

attachment.jpg
 
heerlijke monnikenarbeid Aris ;)

mooie thingemejig heb je in gebruik, met vele dunne houtjes kun je mooi naar wens aanpassen (toch?)
 
knap bezig met veel geduld grt.
 
Pascal en Peter dank voor de complimenten.
De thingemejig is naar wens aan te passen en gemaakt van dunne houtjes, die ook verschillend van dikte zijn en wel de lengte en breedte gelijk, met wat puzzelen, krijg ik hem precies zoals ik wil, zonder te schuren en te scghaven
 
Aris ik begrijp het elke schakel is vooraan breed en versmalt zodanig dat de volgende brede schakel over het smalle deel gaat , ben mee
Ik dacht daarvoor dat je zo de hele rups op den duur een kromming maakte doordat je altijd iedere X op de buitenzijde een schakel bij zette
Het is in orde ik versta het
Knap gedaan moet ik zeggen
Marc
 
Hoi marc, inderdaad gelijk een fietsketting.

Der Raupe sind fertig
attachment.jpg

Nu maakt die foto wel een verschil in lengte, beide zijn 36 schakels, en inderdaad, omdat ik eerst Dc3 in elkaar gezet heeft, wil de ketting toch krom liggen.
Naah daar heb ik een liedje op gevonden ..
https://www.youtube.com/watch?v=PMigXnXMhQ4

En alle resten weg gevijld en nog gladder gemaakt, zoals je ziet in de spreu zaten er enkele afwijkingen, of gewoon al gebroken...Foto was beide delen gelijkfoto 2 1x averrechts

attachment.jpg


De eerste 6 platen geplaatst, op die hele kleine pinnetjes, met die "grote"gaten en een dikke pincet ene dikke plank gebruikt, omde boel recht te houden. Herkomst vamn het hout beter Goed gestolen als slecht gekopieerd, en de plaatselijk peuterklas,wilde die 5000 planken ruilen tegen spiegels kraaltje en kauwgum
attachment.jpg

Dan het fixeren, bovenkant klemmen,de laatste plaat krijg even een extra plaat om te klemmen

attachment.jpg

Ook aan de zijkant fixeren, Zoals je ziet als de Rupsen naar het 2de gedeelte gaan, is alles toch los/ draaibaar.

attachment.jpg

Wel iets gewisseld tussen de foto shoot en daad werkelijke werken. Zo ga ik verder met de 2 rupsen en waar ze drogen in tape is niets te zien, hoogstens naar muziek luisteren en een plaatselijke BBq


Nou ja, aaien mag, uitlaten mag, aanraken mag, wie Jut of Jul

attachment.jpg ??

Eindelijk vertrouwd ze mensen

(Uitgewandeld en zoals het iedere hond betaamt worden we naar huis gereden vanaf de parkeerplaats)
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet eruit als een solide en precieze methode.
 
Knap gevonden een hele constructie die dan toch goed werk levert
Wat een lieve woefen heb je daar schattige foto
Hier thuis houden we ook zo van dieren en speciaal honden
Marc
 
Zéér ingenieus werk Aris, en als je er een foto met je honden bij doet, ben ik al helemaal verkocht aan dit draadje !
 
Roy, Marc en Guy dank voor de complimenten.

Guy de kleine is heel veel geduld, geweest, en accepteren, als ik iets doe wat zij niet leuk vind, nu dan is het andersom ook. Maar echt na 7 maanden de eerste aanraking zonder gebeten te worden, het vertrouwen wat ik dan opeens kreeg. Terwijl iedereen die van haar bestaan afwist al 6 maanden lang riep, Stop ermee, doe weg. Het is geweest heel veel onbegrip, ik heb ook nooit verteld, terwijl ik rustig bouw, onder de bouwtafel, zat ze mee te Bouwen.
Dus zo blij nu zover.
On Topic
Eeh de Armoured buldozer, was met de tracks bezig.


Doordat ik eerst alle Dc3 delen en daarna de Dc2 erbij, samen met de Dc1, was er toch een afwijking ontstaan, een ronding. Die wil ik ook weg hebben. Dus het hulpstuk werkt goed, en ieder pas pennetje is in de pas gaten. Met revel, betekend dat gewoon heel snel plaatsen, voordat het plastic gaat vloeien. En het Fixeren. Bij deze ga ik los maken en nogmaals 4 Dc4 stalen platen plaatsen
attachment.jpg

Raupe 1 ist fertig, und fixierd im tape. Alle platen even gerold om eventuele lijmresten, niet de kans te geven om te drogen. Und fertig machen Raupe 2. De een in de mal ende de ander in dene tape.
Was ik er toen al, nee jeden Raupe bracht noch 4 stahlplatte.

Nu daar ga ik even over nadenken, want nu moeten ze ook nog een keer gekoppeld worden, nog 2 erbij en dan verven of meer met de AB. de Ammo-mig dekt niet als ik de kwast gebruik, evenmin als de AK verf

attachment.jpg


Maar ik zie er tegenop om die Verf die alleen voor de AB is, met mijn Windsor-Newton 000-0 kwast aan te brengen. Meer als een Wash geeft het niet...

Nog even eindigen met een muziekje
https://www.youtube.com/watch?v=b8gs4TozJbQ&index=1&list=RDb8gs4TozJbQ
 
Mooi werk Aris !
Die onwillige verf kenn ich auch... remedie : eerst even een primerlaagje spritzen.
Daarna laat acryl zich comfortabel verkwasten.

Leuke foto, een hecht trio :)
 
Heel knap gevonden, moet ik zeker onthouden.
 
Erwin en Peter dank voor de complimenten.
@Peter, de Ammo verf. dekt niet op een andere kleur Ammo verf, met de kwast, maar eerst weer primer is ook een goed idee.


Terwijl de tracks aan het uitharden zijn, heb ik de hef installatie gemonteerd op de aandrijving.
attachment.jpg




Ondertussen ook de schuif in elkaar gezet. In eerste instantie kan hij ronddraaien en ook buigen.
Dit wordt verder in het proces vanzelfsprekend weer gefixeerd door andere delen
attachment.jpg

attachment.jpg



De schuif is nu gereed, omdat ik al een keer een schuine uitvoering gemaakt heb, is hij nu recht gemonteerd
attachment.jpg






Een dryfit, in de hef installatie
attachment.jpg

attachment.jpg







De tracks uit de tape verwijderd, als die nu nog krom willen, moet ik andere maatregelen nemen.
Zelf vindt ik ze recht genoeg, omdat er nu nog geen spanning op komt.
Ik heb de complete track afgerond, behalve 1 plaat aan het begin en 1 aan het einde.
Op de eerste 2 foto's is te zien, hoe de dryfit in ongespannen toestand.
Op de derde zichtbaar met enige druk, komen begin en einde tegen elkaar.
De laatste 2 mm is met enige druk ook voor elkaar te krijgen.
Eerst 1 geheel van maken en dan plaatsen is geen optie, die ruimte zit er niet op
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg









Dan nu een dryfit van de complete Bull. Wel zonder de tracks.
Eindigend met het 20 cent muntje.

De schuif, aandrijving, tracks en tractor gaan nu los van elkaar naar de spuitvloer
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het gaat voorspoedig vooruit en schiet al lekker op Aris :)

Ziet er goed uit, wordt een ruig werkbeest. Mooi man !

Fröhliches anstreichen :D
 
Ik sluit me aan bij Peters woorden, dat ziet er goed uit. Goed te zien dat je er echt moeite en zorg aan besteedt.

Ook je teksten zijn een stuk prettiger leesbaar dan pakweg een jaar geleden. Pluimpje vanuit het pittoreske Amsterdam!
 
...Ook je teksten zijn een stuk prettiger leesbaar dan pakweg een jaar geleden. Pluimpje vanuit het pittoreske Amsterdam!

Inderdaad was mij dit al wel opgevallen, maar nooit iets van gezegd, dus bij deze ook van mij een mooie veer daarvoor :)
 
Peter en Roy dank voor de complimenten.

Er kwam een vraag of ik een schakel te weinig heb, dat is niet zo.
Op die foto nog niet gemonteerd, is ene dryfit
De track kan niet geplaatst worden als een soort
van fietsketting. Eenmaal in kleur, dan heb ik
2 handen nodig om te koppelen
Voorbeeld foto, daarna de platen monteren


attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan