Hoofdsponsor

1/35 U.S. armored bulldozer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Aris goe bezig kerel maar kan je er geen satijn of matte vernis laagje overleggen ? Beschermd uw kleur en het toont toch weer wat echter he zeker de cabine
Marc
 
Marc waar de glans opeens vandaan is gekomen begrijp ik ook niet en natuurlijk komt er een matte vernis overheen. Maar als je bij #31 en #32 kijkt, zie dat het matte verf had moeten zijn. Waar de hoogglans vandaan is gekomen, begrijp ik niet. Beide keren had ik eerst de primer van Ammo gebruikt en beide keren, na drogen van de primer in de lak. Met ongeveer hetzelfde tijdverschil. Beide keren de verf en primer, regelrecht uit de fles gespoten zonder toevoeging of verdunners. En beide keren geschud met een verfschudder. En die schud zo heftig dat in plaats van bv slagroom ik het tot boter kan schudden. Dus alle additieven zijn ook op dezelfde manier gemend.
In ieder geval er komt een matte laag over
 
Bart, Frank, Pascal, Peter en Scotty, bedankt voor de complimenten!!

Voortgang armoured Bull, in dit geval, nu de grille noem ik maar zo.... aangebracht, en de motor beplating. Volgende stap was in kleur spuiten de delen die straks onzichtbaar zijn. De ondergrond heb ik met een reden, namelijk dat de Bull vast gepint blijft. Alles waar ik de Tractor aan raakt breekt af.

Vandaag de gepantserde beplating rondom de Motor geplaatst.

Het portier, of deur is halfopen geplaatst

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je bent anders goed bezig hoor Aris !
 
Ik ben de afgelopen maanden niet heel actief geweest op het forum, heb deze bouw oogluikend gevolgd maar het merendeel niet gelezen helaas.

Het model ziet er tot nu toe prachtig uit; als ik één puntje van kritiek mag hebben betreft dat de wash op de radiateur (=het zwarte). Op sommige punten is die te dik, zodat de radiateur-illusie teniet gaat en op andere punten zit juist géén verf. Ik zou dat deel, als ik jou was, opnieuw doen om te voorkomen dat deze sterke ketting een zwakke schakel krijgt.

Verder goed bezig!
 
Ja Beste Aris hier moet ik Roy toch ook volgen hoor , maar dat komt wel goed denk ik
grt
Marc
 
Roy en Marc dank voor de complimenten. De radiateur, waar ik zwart heb geverfd, dat is de radiator al niet meer, maar bekleding zoals in vredestijd. De kleur/dikte verschillen heb ik ook gezien. Eerst heb ik het front groen gespoten en daarna, wat gaas moet voorstellen zwart gemaakt. Ditmaal met Ammo met een kwastje. Wat dus wash lijkt is gewoon zwarte verf recht uit de fles, 2 laagjes dik. Bij de eerste maal leek het alsof het groen verdwenen was en de primer te voorschijn kwam. Dit is de tweede laag. Helaas nog niet droog,op het moment van de foto.
Waarom toch geplaatst, sommige kleuren van Ammo-Mig hebben een droogtijd, waar de Enamel verven jaloers op zijn en ik geen zin had om 24 uur langer te wachten. Het heeft mij wel iets geleerd over de dekking, dat ik ook de delen die rood moeten worden, niet over het groen kan doen.

Ondertussen ben ik verder gegaan met bouwen en heb de beplating rond de radiateur aan gebracht. Zo er was al een dikke staalplaat, en nu de volgende staalplaat naaah bepantsering erover.


Hij is met wat het Tractor deel is nu gereed, met ook hand slinger en uitlaat. Op naar de spuiter en de decals.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig , zeker nu als ik besef hoe klein dit kitje is ik weet het is 1/32 maar besef het nu maar pas
Ziet er geweldig uit
Marc
 
Marc dank voor de complimenten.

Ondertussen een stukje verder, eerst de delen die nodig zijn om de aandrijving van 1 track mogelijk te maken,

Foto 2 en 3 een beetje in elkaar gezet
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu komt het verschil, het spanwiel monteren met de daarbij behorende delen. Eerst het veren pakket in elkaar gezet, het spanwiel in elkaar. Dan iser de opvanger aan het eind van de veer, hierna komt een PE steun. Dan een stang, volgens de beschrijving moet ik die eerst door midden zagen en dan monteren.

attachment.jpg

Zoals je ziet Ik hem hem niet door midden gezaagd maar eerst , compleet geleefd en het PE deel en ook Het spanwiel
attachment.jpg















Alle soorten lijm uit harden. Toenmijn Zaag gepakt, en door midden gezaagd. Op deze foto is de zaagsnede te zien en de zaagdikte/breedte
attachment.jpg


Vervolgens heb ik met enige druk, het dikke PE deel aangebracht. Op plaats en ook gekleefd

attachment.jpg

attachment.jpg










Vanzelf spreken ook de linker zowel de rechter uitvoering met dit als resultaat
attachment.jpg







En ook weer verstopt, achter de beplating en de boven geleiders

attachment.jpg
 
Mooie vorderingen Aris, het schiet al aardig op ook :)

Die doorzaag manier om steunen te monteren vind ik interessant.
Das iets om te onthouden..

groet ;)
 
Peter, dank voor de complimenten.


1 Los knippen
2 benodigd voor 1 track
3 2 tracks 72
4 Dc1 en Dc3 samen, nu in 3 delen.
5 Verder gegaan en er 6 delen van 6 schakels van gemaakt, dat is 36

6 2 delen samen gevoegd, zijn 12 schakels en nu Dc2 de buitenkant toegevoegd. Het houten deel is een hulpstuk, ik ik verder vervolmaakt heb. die fot is niet accuraat, wel hoe samen gevoegd

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voordeel van het losknippen was, dat sommige delen van Dc3 al gebroken in de spreu waren, maar alles belandde in het juiste vakje,, de vloer moest werkeloos toezien....
De kleine Braam op Dc1 heb ik bewust laten zitten, zodat de zwakste schakels van de ketting Niet uit elkaar glijden....
 
Laatst bewerkt:
Goed voor je combitraining van vaste hand en geduld :D
 
Hey Aris een vraagje moeten die tracks zo ineengestoken worden ? Moet dat niet anders eentje boven , eentje onder , eentje terug boven en dan weer eentje onder want de track zal op den duur schuin lopen ? Ik weet het zelf niet ik vraag het maar hoor
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan