Hoofdsponsor

1/35 U.S. armored bulldozer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erik, Ron en Pascal dank voor de complimenten.

Inmiddels verder gegaan, nog wat met verfjes gespeeld, Velen kunnen het beter uitleggen, maar straks een laklaag er over en dan echt in elkaar zetten.

Komen de leidingen weer aan bod, die nu nog in de spreu zitten en dan maar weer gaan tobben. En monteren en zeker ook de onderkant behandelen, zodat ik kan zeggen, til maar op en kijk zelf.

Langzaam naar mijn eerste keer verweren toewerken, en 01-02 ga ik halen, foto's volgen.
 
Geplande zaken afgehandeld.

Tussen de tracks en de motor is het tot een huwelijk gekomen. De resterend olie leidingen zijn gemonteerd en het koplampglas is geplaatst.

Nu is alles aan het drogen, de blanke lak is nog niet overal droog.

De beschadigingen ontstaan in de verf door de tracks plaatsen zijn bijgewerkt. Maar dat was mijn keuze om, alle 3 bewegende passingen te gebruiken en niets vooraf te fixeren.




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Foto van de onderkant volgt
 
Aris, ik heb er geen goed zicht op hoe en met welke producten je het loopwerk hebt aangepakt. Heb je verschillende zandkleurige pigmentpoeders ? Indien ja,heb ik misschien enkele tips voor je. Als je ondergrond een beetje mat is hechten deze beter, je kan ze dan aanbrengen met een zachte borstel door pigmentstof op te nemen en het boven je loopwerk er weer af te tikken. Het resultaat hiervan zijn kleine hoopjes en meer transparante plekjes. Niet met je borstel in zitten klooien. Met pigment fixer kan je dan het poeder vastzetten (druppelaar oid.). Na droging kan je met een hardere borstel zachtjes strelen waardoor er hier en daar nog wat pigment kan loskomen, doe dit VERTICAAL. Als het resultaat is wat je voorlopig wil, kan je opnieuw een beetje fixeren. Nu kan je over dit bekomen effect evt. gaan spetteren (moet heel gecontroleerd gebeuren !). Je kan hiervoor pigmenten gebruiken die je tot een papje roert met wat white spirit. Met een stugge borstel kan je nu dit goedje voorzichtig over je loopwerk schieten. Je maskeert best de delen die je hiervan wil vrijwaren. Als laatste kan je op plekken waar er ophoping is, nog wat vochtige aarde creëren door er een drupje enamel damp earth in te laten lopen. Je kan ook op de gesmeerde plekken wat engine oil, grease stains etc. aanbrengen. Een beetje verdund met white spirit kan je spectaculaire effecten maken.

Hij geraakt wel mooi af zo, goed aan de slag geweest !
 
Prachtig gedaan en zoals GUnit het hier uit de doeken doet is voor mij zeker verstaanbaar weeral goed uitgelegd
En Aris voor een eerste keer dat ge zoiets doet zoals de schop knap gedaan kerel echt ik weet nog uw eerste bouwseltje de Triumph en hetgeen ik nu zie een
Goed bezig hemelsbreed verschil
Marc
 
Jordi, Marc en Guy dank voor de complimenten.
Guy dank voor de raad, ben er mee bezig met de uitvoering ervan
 
Het zal misschien een verkleuring zijn van de foto, maar ik kan de verwering niet goed plaatsen. Het lijkt net alsof er een kalkaanslag zit. Heb je hier referentiefoto's voor gebruikt?

Als je beoogt zand weer te geven, zie ik te weinig reliëf en lijkt het wel heel erg licht van tint; als het opgedroogde moddervlekken zijn vind ik de plaatsing wat cryptisch. Misschien heb je een foto als referentie om het te verduidelijken, in welk geval we daar misschien tips op kunnen geven.

attachment.jpg

Hieruit meen ik te kunnen afleiden dat de tracks niet recht zitten ten opzichte van het chassis. Het lijkt enigszins scheef; een betere foto is geïndiceerd. Misschien is dat in het bovenstaande al besproken maar heb ik het gemist.

Dit zijn punten die je model kunnen maken of kraken, vandaar mijn luide constateringen.

De verflaag en de decals zitten er wel erg mooi op zo te zien.
 
Hieruit meen ik te kunnen afleiden dat de tracks niet recht zitten ten opzichte van het chassis. Het lijkt enigszins scheef; een betere foto is geïndiceerd. Misschien is dat in het bovenstaande al besproken maar heb ik het gemist.
.

Roy allereerst dank voor de complimenten.

Wat betreft de aanwezige grijze kleur van de verwering, dat was een deels met de bedoeling de ketting dicht te smeren en wat ophoping voordat de schuif erop gaat. De kleur zelf en de vorm zijn dit moment niet meer zichtbaar.

De tracks heb ik geplaatst, waarbij de aandrijving een vast punt vrij groot en de bladveren ook een vast hechtpunt hebben. De onderkant kan dus niet naar de motor toe buigen. Dan heb ik de bovenkant, deze heb ik gefixeerd tijdens het drogen tegen de motordeksel en dat is bij de beugel aan de voorkant van de cilinder gebeurd. Als er enkele platen van de tracks , niet recht zitten dan klopt dat, dit is gebeurd door de beweging in de ketting. De koplampen zitten echter niet op gelijke hoogte, was een ongelukje en ik vond toch enige metaal schade mag, dus dan het meest kwetsbare.

Ik kan verder alleen zeggen, de foto's zijn gemaakt met mijn telefoon en een flits en diverse lampen in de omgeving. De door jou getoonde is geheel vervormd. Met die reden is foto 2 er tussen, met dezelfde uitgangs positie, waar de tracks goed staan, maar langer "lijken" te zijn als de Bull. De andere zijn vergelijk foto's, met de bedoeling zomin mogelijk schaduw te creeren.

(toevoeging) Na plaatsen zag ik dat foto 2 wel de goede afstand toont van de schuif tov de voorkant. In tegenstelling tot de andere 3.

nb Let niet op de kleur, want deze zijn gemaakt met een natte matte laklaag, tijdens het wachten op drogen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik blijf het vervormd zien. Dat kan betekenen dat het daadwerkelijk (toch) vervormd is, of dat het aan de camera ligt. Ik kan daar geen definitieve indruk over ontwikkelen tot ik het model heb gezien. Het gaat vooral om de linkertrack.
 
Nog een foto die vervormt, maar wel iets duidelijker maakt, over de vervorming.

Het is echt mijn camera en ik zie het ook
attachment.jpg
 
Andere camera foto's getrokken en andere belichting.

Beetje verder gegaan met verweren. Straks een matte laag erover als afwerking.


attachment.jpg

attachment.jpg

Dan aan het diorama werken, zo simpel mogelijk.

Mijn idee is om wat zand te jatten, in de polder. Deze op een plankje lijmen. Hup Bull op de plank, op een hoop zand of grond, en dan mooie diorama foto's te maken, waarbij de Bull tussen de grond werkzaam heden "lijkt te staan"
Ga ik wel foto's maken met daglicht, liefst in de zon
 
Tussenstand, hij is gereed, eerst de thuisfoto's


Nu een mooie foto locatie vinden en volgen de eindfoto's

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Mooi en ziet er zwaar gebruikt uit grt.
 
Pascal dank voor de complimenten.

Zoals de bedoeling was eindfoto's in een simpel diorama.
Foto's zijn buiten gemaakt.

Details 237th Engineer Battalion of the 1st U.S. Army. Germany, April 1945.

Topic mag gesloten worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hey,

Ziet er mooi, zo in die 'modder' omgeving.
Hij heef tal veel werk verplaatst.... :) ;)
 
Swake heerlijk toch zo in de modder.


volgende stap, nu een verhaal schrijven en dit plaatsen samen met de foto's, zodat er gestemd kan worden. De mooiste uit kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan