Hoofdsponsor

1/35 U.S. armored bulldozer [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pascal en Filip, dank voor de complimenten.

De motor is nu zover gereed dat hij ingebouwd kan worden. De olie koelleidingen, welke ik bij de eerste niet uit het frame kreeg, heb ik deze maal eruit gekregen en geplaatst. Paste perfect. Heel slim, had ik de handels van de startmotor en nog een paar leidingen, niet geplaatst. Met de bedoeling deze op het laatst te plaatsen. Daar ben ik mee bezig en wat doe ik, de motor een beetje kantelen, en druk met mijn pink, toch de olie koelleidingen kapot. Schade viel mee, de ene had 1 breuk en de andere 2 breukjes. Dat is ondertussen hersteld. Maar toch weer niet gelukt.

Allereerst de foto's van de motor, daarna het chassis met de reduceerkast.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie vorderingen Aris !
Ik zou deze kit al aanschaffen vanwege de motor alleen.... ben dol op die brandstof gestookte krachtbronnen !

En tja, hoe handig vingers ook zijn, als je even niet oplet kunnen ze een verwoestende uitwerking hebben...
Gelukkig heb je het weer redelijk kunnen herstellen.

Lekker doorgaan !

groeten recht uit de doos :D
 
Dank Peter, Die motoren vind ik ook schitterend en ook het bedienen.

Dat brengt mij op de eerste foto. Deze is van het 237th Engineer Combat Battalion, 1st U.S. Army. Bij dit Battalion, behoort ook de kit die ik aan het bouwen ben. Op de foto in actie om een hoop roest te verwijderen. De tweede foto, is hetzelfde model, maar werkt in een ander bataljon.
Als derde de werking van de Hendels en Pedalen.

Dat brengt mij op het volgende, het is mij gelukt, om alle hendels en stangen uit de frame's te zagen. Waar er nog een braam was heb ik nog geknipt en daarna nog iets geschuurd. Nog steeds zijn de hechtpunten zichtbaar.
Wel alle breek-gebroken punten in het frame gelijmd en enkele dagen laten drogen alvorens te bewerken.

De volgendeactie is, de stangen onder een vloer komen, en verstopt, dus deze ga ik eerst spuiten.
Rondom heb ik de onderste cabine opbouw al geplaatst, maar dat is niet op de foto.
Wil eerst de Hendels en stangen laten zien uit 1 deel geplaatst en een andere volgorde aan gehouden. De Bladveren,heb ik nu veel vroeger geplaatst, en om het de D7 niet aan te raken, heb ik hem gefixeerd op een schuurblokje met kopspelden. Wat mij heel goed, bevald, anders had ik met draaien en bewegen, allang weer iets anders zelf gebroken.
Inderdaad het is zo zwak,dat ik met de perslucht van mijn spuit, al delen kan breken.

Alle delen, die de boel gaan verstoppen achter vers ijzer, in de volgende fase, spuit ik de binnenkant direct mee.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Serieuze constructie, ziet er al netjes uit.

Grtz Bart.
 
Wel beste Aris wederom sta ik verstomd hoe klein deze mooi gedetailleerde constructie wel is
Knap man , en zoals de foto's tonen wat een monster van een bulldozer dat wel is in het echt
Tof
Marc
 
Knap en kan alleen maar volgen en bewonderen grt.
 
Ziet er al lekker druk uit zo :)
 
knap, een motor met een frame rond ;-), wat een bakbeest van een motor bedoel ik daarmee...

doe je nog iets aan die aanhechtpunten op de handles? Ik weet het, het is een serieuze uitdaging om deze te verwijderen zonder schade te doen, maar met een beetje creativiteit, een tangetje en fijn schuurpapier of een scherp mes..
 
Laatst bewerkt:
Wat een prachtig model is dit aan het worden, zoveel detail zeg !
 
mannen dank voor de complimenten.

De hechtpunten, zijn zo zwak, een aanraking met een pincet doet de stangen op alle hechtpunten breken, met JBL zaag gezaagd, met fijnste kniptang gekortwiekt, P1200 geschuurd. En in het verdere proces, over de stangen komen er Traanplaten, en over de hendels een cabine.

Dat brengt mij op het volgende, op dit moment in het schema is het... DE Hyster D7 winch, in elkaar zetten (andere kit in de serie hreft de Hyster D7n)


Werking en reeel nagezocht, kwam ik op deze uit, met een uitleg en hoe in het gebruik. Verdere details bespaar ik. In hetzelfde boek stond nog een foto,in de praktijk. heel mooi voorbeeld van de werking ( eehhh kit van de Scraper...)

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een deel gespoten, vanavind de Taanplaten erover gelegd.


attachment.jpg
 
De gaten, rond de stuurhendels heb ik groter geboord, voor het plaatsen. Net niet groot genoeg, maar geen hendel beschadig met dichtlegggen
Een blik op de gespoten onderkant, net voordat ik hier de afdekplaten plaats. Voor is te zien de hydro oliepomp met de leidingen er in. Nu blank, deze gaan in 1 geheel, door naar de bediening kraan rechtsachter.

De andere foto's zijn van het vervolg van de genoemde olieleiding, en de andere leidingen. Taanplaten liggen dicht en de cabine is gereed. Hier kan nu met de ombouw beginnen.

Nu de onderkant ook dicht is, hoeft hij gedurende het bouwen, gelukkig niet meer van het schuurblok af. Zo los in mijn hand, brak ik bijna toch weer een hendel

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Indrukwekkende details ! prachtige machine.

Ik denk niet dat je nog iets aan de zitting + armleuningen kan doen, maar was mooi geweest
wanneer je hier wat gebruiksporen (plooien of kreukels) in had aan aangebracht (schrapen, vijlen).
Anders kun je dit nog suggereren tijdens het verven...

keep on bulldozing Aris ;)
 
Een kleine update

LeTourneau R7 HYSTER Unit, zo dat zijn een beetje benamingen. waar ik aan begonnen ben

Op foto 1, De werking en de beschrijving.
Op foto 2, Een toepassing.
Op foto 3, Het werkboek.
Op foto 5, Het deel genaamd Gb 6, het meest rechts. Nu hiervan was een deel verdwenen. En de rest in een frame, met zoveel dikke hechtpunten, voorbij de dunne delen. Ik heb hem eruit gezaagd, na iedere zaag snede heb ik een stukje frame wegknipt, zodat er niet gestoten word. Dan de grootste ellende Van een handel was er iets gebroken, maar nog wel aanwezig, de andere handel, was ook een stuk spreu verdwenen, met de te gebruiken delen. Met vijlen en zagen en lijmen, deel Gb6 lijkt op zichzelf, en benieuwd of iemand ziet, welke handel ooit veel kwijt was. Tot nu toe nog steeds alles uit de dingen die in de doos liggen.

Maar bij foto 3 is te zien, tweede deel van links, Cable(rope) met een asterix *, nu staat die * in de beschrijving als scratc of zelf bouwen. De doos zegt het, dan denk ik, ik weet een koperdraad, 0,25 mm doorsnede, waarbij de beschrijving uitgaat,dat ik die in huis heb, dat is ongeveer hetzelfde als dat ik de draad gebruik, niet uit de doos, maar NIETS anders toevoeg als in de bouwbeschrijving, want het is niet in de doos.

Mag ik deze zijstap maken?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik heb er vrede mee er word gezegd dat ik aparte draad moet gebruiken. De draad is 0,4 mm geworden, deze paste het mooist door de openingen en het aantal wikkelingen. Omgerekend, word het een kabel van 14 mm. Dat komt aardig overeen met de dikte die opgegeven wordt als de dikke kabel van 13,5 mm

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dank voor de complimenten.

Zoals geschreven, de cabine was gereed. Nu aan het deel Armoured begonnen. Staalplaten rondom de zetel en de bestuurder hendels. Luchtfilter geplaatst en de Hyster D7. In Dry-fit gekleefd en als borging de achterkant gebruikt. Met de achterzijde eraan, op de cabine gebracht. Na gekleefd te hebben en droging, de achter kant verwijderd om de Hyster te plaatsen, dit nadat ik de voorkant van de bepantsering dicht heb gelegd

Een slim opmerker zal zien, dat op het instrumenten paneel de decals geplaatst zijn. Deze heb ik eerst in "narurel Steel" gebracht en daarna de decals geplaatst. set en sol, goed drogen en daarna, een strip van Tamya tape en geseald met maskeer vloeistof. Het Geel/groene stukje.
Dit blijft zitten tot het laatst en zoals op foto 3 te zien is, door die 4 gaten in de pantserplaten, rechts van het luchtfilter, is de tape te zien, voor de bestuurster toen, dan het "instrumentenpaneel"


Bij de laatste foto is ook heel duidelijk te zien, dat het tijd word om het "Armoured" deel te spuiten, voordat hier ook de staalplaten overheen gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit is bepaald indrukwekkend Aris.
 
Hey Aris geweldig man ik vind dat ge goed bezig bent
Dat is hier ook weeral mondje open en kijken en genieten
Marc
 
Ondertussen de cabine verder in elkaar gezet. Gekozen om de luiken aan de voorkant open te monteren en het luik aan de achterkant gesloten. het open en sluit systeem is ook zeer ingewikkeld met een keukenraam uitzetter en voor de fun waren deze net als de leidingen hol van binnen.
De binnenkant van de cabine ook in kleur gebracht Deze met Ammo 926,wat mij zelf opviel is de glans die het direct heeft mee gekregen. Na deze handeling gaat d cabine helemaal dicht, op een deurkier na. Aan de voorkant de delen die bedekt worden bij de radiator, hydro oliepomp en snaren ook in kleur gebracht. Hier ga ik morgen beginnen de eerste bedekking te plaatsen, hiervan zijn de binnenkanten ook in kleur.
De laatste foto is er een van de dubbele bescherming van de radiateur, eerst komt de links en daarna de rechtse er nog overheen. Bij deze is te zien dat het een staalplaat met gaten is, hier overweeg ik de gaten uit te boren om een betere licht/donker verschil te krijgen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan