Hoofdsponsor

1/24 Ford F-350 + car trailer [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Rebelish

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jan 2015
Berichten
336
Hallo,, na lange tijd afwezig te zijn, ga ik terug mijn nieuw projectje posten op het forum.

Deze keer geen rally maar net iets anders.
Een Ford F-350 Pick-up met een trailer.
Omdat ik een moderne pick-up wilde hebben was er eindelijk maar eentje die echt in aanmerking komt.
De Ford F-350 van Meng models. Het leek me ook leuker als er nog iets extra zou bijkomen. Bij mijn laatste bestelling bij Domino. Heb ik gekozen voor de trailer van Aoshima " Brian James Trailer A4 Transporter "
Welke wagen er op de trailer zal komen is nog de vraag. het kunnen ook meerdere worden om bv eindfoto's te nemen etc...

Genoeg gezeverd hier de foto's van de dozen.

attachment.jpg

Hier een foto van de ramen van de F-350 van Meng.
attachment.jpg

Het is mijn allereerste model van Meng, ik heb er geen ervaring mee.
Maar ze lijken me zeer goed van kwaliteit op het eerste zicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke combinatie, en zoals je al zelf hebt gezegd, je kan zowat elke andere wagen op de trailer plaatsen ;)
Ben benieuwd... ;)
 
Ik ken iemand die deze gebouwd heeft en hij was heel tevreden over de kwaliteit van de kit.
 
Ben zeer nieuwsgierig hoe deze er zal uitzien
Suc6
marc
 
ahhh, dan toch naar mijn wijze raad geluisterd :D
ben benieuwd naar het bouwen van deze, is idd een leuke combinatie en je kan achteraf wisselen van wagen die op de trailer staat
 
MHHHHHH... I like...

Zelf de laatste maanden niet of bijna niet op het forum geweest, me te veel tot de evilbay site laten verleiden en geloof me, dat komt duurder uit... :wacko:

Maar deze Ford pickup van Meng staat heel hoog op mijn verlanglijstje, en ook nog steeds op m'n "Volg ik" lijstje op bovengenoemde verslavende slechte site... :8

Deze bouw ga ik dan ook zeker met veel belangstelling volgen, en hoop dus ook op een leuk bouwverslag om te volgen...

Veel succes met de bouw...

Groetjes,
Kurt
 
Echt wel iets wat ik moet volgen.Veel plezier ermee.
Marc S
 
Veel plezier met deze combinatie.
 
Heel veel plezier, met deze combinatie
 
Thx, allemaal.
Helaas gaat het niet allemaal zo snel zoals ik het zelf wil. Maarja regelmatig andere prioriteiten dan modelbouwen. Is het leven nu één maal.

Ok we gaan verder.
Om de trailer van Aoshima te kunnen aansluiten aan de pick-up heb ik eerst wat moeten dryfitten zodat het allemaal mooi zou passen en ik later niet voor ongeziene verassingen te kom staan als ik hem aan het lijmen ben.
Dus hier ook maar een deel van het chassis al in elkaar gelijmd. De bladveren van de achterophanging.
attachment.jpg

Dan ben ik meteen begonnen met het bouwen van de Trailer. Ik wil de trailer bouwen met zijn functionaliteit.
attachment.jpg attachment.jpg
Aoshima schrijft in de manual voor, dat je de trailer kan bouwen gekoppeld aan de wagen ( geladen met een auto). Of met de trailen gewoon alleen en eventueel een wagen erbij. Ik zelf wil hem bouwen dat ik zelf kan kiezen wanneer ik dat wil. Kan later leuk zijn voor een bepaalde foto reeks enz...
Ik kwam al meteen uit op een eerste probleem met de trailer. De oprijplaten kunnen zowiezo in en uitschuiven. Maar daar zit meteen al een probleem.
de uiteinden van de rijplaten hebben uitstekende beentjes, Maar bij het inschuiven blokkeren ze omdat er gaten in de trailer zitten van bij het giet proces.
attachment.jpg

Opvullen is de booschap.
attachment.jpg

Vervolgens het frame in elkaar gelijmd:
attachment.jpg

En dan was er terug een probleempje bij de keuze van een geladen trailer of niet.
De trailer is voorzien van steunpootjes, net zoals bij de echte trailer.
De steunpootjes dienen ervoor, wanneer de je trailer gaat laden dan klap je ze uit. Om het gewicht van de te laden wagen te dragen zodat de trailer niet van de pick-up zou komen enz...

attachment.jpg attachment.jpg
Helaas is het bij Aoshima de keuze maken. En dat wil ik nu net niet.

Hier zie je dat Aoshima voorschrijft om ze te lijmen net zoals de voetpedalen om ze te bedienen.
attachment.jpg attachment.jpg
Daar ga ik voor zorgen dat ik ze zelf kan in en uitklappen. Maar daarover meer info later.

En nu ik toch bezig ben met aanpassen, waarom niet wat meer extra detail aanbrengen.
De trailer is voorzien van een lier maar het is basic en daar blijft het bij.
Hier de behuizing van de lier. Lelijk en simpel.
attachment.jpg
De echte setup:
attachment.jpg attachment.jpg
Ik heb de lier wat simpel aangepast met wat styrene rods en Pe.
attachment.jpg attachment.jpg

Vervolgens ook met wat overschot PE een haak gemaakt voor de katrol.
attachment.jpg

En dan natuurlijk ook zelf een katrol gemaakt.
attachment.jpg attachment.jpg
 
Knap leuk om te volgen en leerzaam
Suc6
ik volg met zeer interesse
grt
Marc
 
ge zijt al ferm goed begonnen ;)
 
Het hoeft allemaal niet snel te gaan,het is de kwaliteit en het resultaat dat ons aanspreekt,en zo te zien zijn we hier op de juiste plaats ;) .
 
Ik volg,ben benieuwd naar de verdere werken.
Marc S
 
Ik schuif ook een stoeltje bij
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan