Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/10 Anne Bonny [DONE] - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 45

Discussie: Anne Bonny [DONE]

Standaard

al goed resultaat hoor grt.

Standaard

Komt hier in orde zo te zien
    Sci-Fi enthusiast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
    Komt hier in orde zo te zien
    Een wash zal zeker helpen. En als die droog is ook even wagen om een drubrush met een lichter geel te doen.

Dirk

SuperModerator/V.I.P JordiC's schermafbeelding

Standaard

Het einde is in zicht. Het pistool zit in de holster, de hoed staat op haar hoofdje, de ogen zijn gedaan, de lippen hebben hun eindkleur (Thanks Beyond voor de tip), dus nu begint echt het afwerken van hoekjes en kantjes.
    Ik heb ooit eens gelezen (ik denk in een topic van Grijze Wolf of Gunit) dat je een figuur/buste op armlengte moet bekijken.
    Dit heb ik dan ook gedaan en ik moet zeggen dat ik zeker niet ontevreden ben
    Er zijn altijd dingen die beter kunnen en ik heb geen gebruik gemaakt van highligts enzo, maar van dat laatste ben ik niet zo'n grote fan
    Respect voor degene die het doen (zeker als je ziet wat sommige doen op een 1/35 figuur), maar ik heb al wedstrijdbustes gezien die ik zwaar overdreven vind, dus ik ga het nog een beetje rustig aan doen

fotootje

op naar de eindspurt...
    Bij vragen of opmerkingen, contacteer een moderator of beheerder...

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik mag haar wel ! Ook op een armlengte lol !

Standaard

Hallo Jordi,

Inderdaad mooie figuur geworden.

Ik wil niet negatief overkomen en mijn opmerking is enkel en alleen constructief, maar ik zou bij een volgend project toch eens proberen om bijvoorbeeld een 'wash' te leggen en eventueel een beetje drybrushen.

Ik ben akkoord dat dit soms overdreven wordt bij sommige figuren, maar dit gaat in de 2 richtingen.
    Indien er helemaal geen schaduw en / of highlights worden aangebracht riskeer je dat het resultaat een beetje 'speelgoed' achtig overkomt wat wel jammer is voor een duur figuur.

Ik zou zeggen probeer het anders even op een figuurtje uit de scrap-box.

Succes,

Dirk

Standaard

Heel knap gedaan Jordi en volg in wat Dirk zegt maar moet zelf ook nog veel leren hoor grt.

Standaard

Ze mag er best wezen
    Lippen zien er goed uit zo, precies de juiste kleur
    Nog een kleine eindsprint en je hebt een mooie buste in je verzameling

Standaard

Ik ga idd eens het evenwicht moeten vinden tussen die extras en niet overdrijven... mss es wa testwerk doen met bustes uit de 3d printer

merci voor de reacties

Standaard

Na 5 pogingen is er toch eentje gelukt...

buste-stand zelf ontworpen en 3D geprint in Mahonie-hout filament

Penningmeester / V.I.P. PeiperJ's schermafbeelding

Standaard

Hèhè , ziet er leukt uit ... nice done

Goede topic beantwoorder

Standaard

Jordi, heb jij foto's van je buste voor ze in de primer stond? Ik vraag dit omdat er mij ondanks je knappe schilderwerk mij van de eerste foto's al iets opviel aan de buste. Ze haalt niet de fijne huidtextuur die ze op de 3d-modellen meekreeg. Daarom is het mogelijk dat je ze nog voor de primerfase had moeten behandelen met een heel fijn schuurpapiertje. Vooral op de wangen moet het absoluut glad zijn. Dit is nu nog moeilijk te behandelen, maar misschien nuttig voor een volgende figuur. Dit gegeven betekent wel dat je hier zeker geen wash op moet zetten, het zou het accent daarop gaan leggen, ondanks dat ik je die techniek hier ook graag had aangeraden. Het voetstuk is wel klasse, ooit komt er hier ook wel eens zo'n toestel te staan...
    Laatst gewijzigd door StevenVD; 19-06-17 om 20:02

Standaard

bedankt voor de reacties.
    Ik heb idd primer aangebracht, maar met een brede penseel dun aangebracht de volgende onbegonnen buste ga ik toch eens in primer zetten met de airbrush
    wss heb ik ook zo'n "ruw'" oppervlak doordat ik verschillende huidskleuren over elkaar heb aangebracht en dit dan in combinatie met de macro-functie op het fototoestel
    Elke keer een beetje bijleren

Standaard

Die sokkel is echt netjes gemaakt, je kan haar nu op een voetstuk zetten

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard

Heel mooi is de sokkel geworden
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten