Hoofdsponsor

1/10 Anne Bonny [DONE]

Hallo Jordi,

Inderdaad mooie figuur geworden.

Ik wil niet negatief overkomen en mijn opmerking is enkel en alleen constructief, maar ik zou bij een volgend project toch eens proberen om bijvoorbeeld een 'wash' te leggen en eventueel een beetje drybrushen.

Ik ben akkoord dat dit soms overdreven wordt bij sommige figuren, maar dit gaat in de 2 richtingen.
Indien er helemaal geen schaduw en / of highlights worden aangebracht riskeer je dat het resultaat een beetje 'speelgoed' achtig overkomt wat wel jammer is voor een duur figuur.

Ik zou zeggen probeer het anders even op een figuurtje uit de scrap-box.

Succes,

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Heel knap gedaan Jordi en volg in wat Dirk zegt maar moet zelf ook nog veel leren hoor grt.
 
Ze mag er best wezen :07:
Lippen zien er goed uit zo, precies de juiste kleur ;)
Nog een kleine eindsprint en je hebt een mooie buste in je verzameling :)
 
Ik ga idd eens het evenwicht moeten vinden tussen die extras en niet overdrijven... mss es wa testwerk doen met bustes uit de 3d printer;)

merci voor de reacties
 
Na 5 pogingen is er toch eentje gelukt...

buste-stand :) zelf ontworpen en 3D geprint in Mahonie-hout filament

attachment.jpg
 
Hèhè , ziet er leukt uit ... nice done :)
 
Jordi, heb jij foto's van je buste voor ze in de primer stond? Ik vraag dit omdat er mij ondanks je knappe schilderwerk mij van de eerste foto's al iets opviel aan de buste. Ze haalt niet de fijne huidtextuur die ze op de 3d-modellen meekreeg. Daarom is het mogelijk dat je ze nog voor de primerfase had moeten behandelen met een heel fijn schuurpapiertje. Vooral op de wangen moet het absoluut glad zijn. Dit is nu nog moeilijk te behandelen, maar misschien nuttig voor een volgende figuur. Dit gegeven betekent wel dat je hier zeker geen wash op moet zetten, het zou het accent daarop gaan leggen, ondanks dat ik je die techniek hier ook graag had aangeraden. Het voetstuk is wel klasse, ooit komt er hier ook wel eens zo'n toestel te staan...
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties.
Ik heb idd primer aangebracht, maar met een brede penseel dun aangebracht :) de volgende onbegonnen buste ga ik toch eens in primer zetten met de airbrush :)
wss heb ik ook zo'n "ruw'" oppervlak doordat ik verschillende huidskleuren over elkaar heb aangebracht en dit dan in combinatie met de macro-functie op het fototoestel :)
Elke keer een beetje bijleren
 
Die sokkel is echt netjes gemaakt, je kan haar nu op een voetstuk zetten:D

Fred
 
Heel mooi is de sokkel geworden
 
Knap gedaan die sokkel echt tof , nu het geheel nog te zien krijgen moet de moeite zijn
grt
Marc
 
Mooi gedaande sokkel. Ga je de letters en dooshoofd nog verven ?
 
bedankt voor de reacties :)
nee, ik ga de letters en doodshoofd zo laten, vind het duidelijk genoeg. Als ik zwart filament had genomen, had ik het wss wel naar voren laten komen dmv zilver of goudkleur :)
 
Mooie sokkel Jordi.
Misschien juist een wash rond de letters en skull, zal al iets schelen.
 
Of de letters en skull in een lichteren bruine kleur zodat het lijkt alsof je 2 soorten hout hebt verwerkt in de skull.
Ik vind dat de letters nu niet echt naar voren komen.

Dirk
 
Die wash daar ben ik ook voor te vinden dan krijg je mooie schaduwen
Anders is het ok
Marc
 
Ha Jordi, ik vind Anne goed uitzien. Mooie huidkleur, al zou men misschien
een iets meer gebruinde huid kunnen verwachten bij zo een zeevrouw.

Fraaie sokkel ook. Een washje om de skull en letters zou inderdaad niet misstaan.

Plezier met de laatste loodjes :D

greetings matey FBjOQA.gif
 
deze is voor mij klaar :)
ik vond dit persoonlijk de leukste buste/figuur tot nu toe :) zeer veel kans dat ik deze binnen een aantal jaren nog eens ga maken (in een betere versie dan :D)

foto's (eerste foto is met flits, de rest zonder)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en enkele korterbij (waar je dan ook weer beter de foutjes ziet)
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt voor alle tips gedurende het 'bouwproces'
Stap voor stap geraken we er ook :ph34r:

grtz JordiC
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan