Hoofdsponsor

1/16 Bugster [wip]

Ziet er al goed uit Marc
 
Beste modelbouwers jullie hebben nog veel te goed van mij daarom zal ik nu meteen maar beginnen zeker
Om te beginnen wat is een oude kever of Volksrod zonder " rag top" vermits het dak al open gemaakt was moest die er op komen , hoe moest dat gemaakt worden ?Wel onze beste vriend Steven verkoopt dunne bladjes lood , giftig spul , maar oh zo mooi om mee te werken wel dit heb ik er van gemaakt
Eerst een beeleke geleend van het internet

attachment.jpg

Zo moet het ongeveer komen , dus om te beginnen een stuk afgeknipt ter grootte van het open dak , daarna de eerste plooi gemaakt

attachment.jpg

daarna verder geplooid tot ik de juiste plooien had zoals op mijn voorbeeld

attachment.jpg

even passen

attachment.jpg

attachment.jpg

voila nu nog een kleurke geven nadat de primer goed gedroogd is

De volgende stap zijn het proper maken van de binnen spatborden omdat deze kit zo samengesteld is dat er veel spleten en randen aan zijn , en bij het normale bouwen zie er bijna niks van , maar nu de spatborden eraf zijn is dat niet mooi , dus dat word plamuren , schuren en terug plamuren tot het goed is
De grootste spleten heb ik met plasticard opgevuld

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het voor nu ik ga terug schuren en daarna primer zetten om de daarachter de carrosseriekleur aan te brengen
Marc
 
Het lood past hier goed en ziet er realistisch uit.
 
mooie werken alvast en volg steeds Marc grt.
 
Ziet er goed uit zo.
 
Je hebt dat weer fijn afgeleverd Marc, loodfolie is hier de ideale oplossing.
 
Tip om te onthouden van die loodfolie. succes met schuren en plamuren
 
Goed gevonden Marc.
Lag dat daar zo op of zat dit vast in geleiders ( glissieres in 't schoon Vlaams)
 
Neen beste Erwin die moet nog vast komen dit was maar een dry fit
Marc
 
Hele mooie oplossing het bladlood
 
Beste vrienden de Volksrod gaat voor een weken , maanden op verlof omdat ik een opdracht heb gekregen een bestelling van een VW Golf GTI te maken in de originele kleur en volgens foto's van de klant zal ik maar zeggen
Dus weldra een nieuw topicje
Grtb
Marc
 
Hallo hier ben ik dan met 1 van mijn oude liefdes de " Bugster " vele kennen hem nog, maar voor de nieuwe gasten het gaat hier om een kever schaal 1/16 die omgebouwd naar een kruising tussen hotrod en buggy
De spatborden verwijderd de binnenspatborden " gecleand " , suicide deuren gemaakt , brede velgen achter gemaakt en grotendeels al in kleur gezet kijk zelf maar


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



Vervolg volgt snel maar eerst vanmiddag gaan buurten bij Oldieman lekker bijpraten ( buiten in de tuin misschien )

Marc
 
Leuk dat je deze terug bovengehaald hebt.
Marc S.
 
Dank u beste vrienden , ik ben wel een beetje teleurgesteld in de staat zoals hij zich nu bevind krassen en stukjes verf af ben aan het nadenken hoe ik het ga oplossen
Komt wel goed hoor
Marc
 
Blij dat je terug bezig bent en volg want is een knappe wagen.
 
Jammer van de krassen en deukjes, misschien net zoals een bugster, even plamuren hier en daar lassen en een lak erover?
 
Hallo beste vrienden goede morgen , geen nood heb hem gisteren opnieuw gespoten was wel een serieuze job om af te plakken en alles af te dekken
Straks beelden heb er terug moed in
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan