Hoofdsponsor

1/16 Bugster [wip]

Wauw dat is een hele heftige verbouwing!!
 
Ok mannen bedankt voor jullie reacties
Aris als zo blijft gaan zonder problemen gaat het iets knap worden ik heb de kleursetting al in mijn hoofd maar dat blijft nog efkes een verrassing
grt Marc
 
Hier geniet ik van, hakken en zagen, breken en snijden om tot een geweldig eindresultaat te komen. Ik volg Marc :)
 
Alle verf gemakkelijk kunnen verwijderen beter dan de witte bus

attachment.jpg

nog enkele aanpassingen moeten doen zoals onder het kofferdeksel moest afgerond worden

attachment.jpg

hier kwam ik tot de vaststelling dat het binnenspatbord niet paste omdat de vooras naar voor gebracht is dus moest het betere snij en hakwerk bij te paskomen , op een later tijdstip zal ik het binnenspatbord bekleden om er een mooiere afwerking van te krijgen

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit was het voor vandaag
grt
marc
 
Dit topic doet er mij aan denken dat ik ook nog eens een VW Kever wil verbouwen (maar niet zoals deze :nowink: )
Hoewel het mij een beetje pijn aan het hart doet om een Kever zo te zien behandeld worden, ben ik er toch van overtuigd dat het een mooi model zal worden ;)
 
Geen nood ik heb er nog zo ene en deze was al slecht ineen gekleefd komt van een tweedehandswinkel ( zelf gekregen van Luc vorige leden dag ) was niet meer deftig normaal te bouwen vandaar deze bouw anders had ik het nooit gedaan dat zullen jullie ook wel weten he

Marc
 
Nu alle P.C. en laptop problemen zo goed als opgelost zijn kunnen we ons terug concentreren op onze geliefde hobby
Nu om van start gegaan even terug gaan in de tijd
Ik zat jaren geleden bij onze Noorderburen op het forum omdat ze me daar eens goed geholpen hadden met een kleurkeuze , leerde ik daar nen toffe gast kennen die met een kevertje bezig was wat die allemaal deed kon ik amper aanvaarden van twee kevers 1 goeie maken
Direct had die kerel mijn volle aandacht , hij heeft me trouwens ook ons forum leren kennen en die gast kennen we allemaal he ? Onze goeroe in de modelbouwwereld , natuurlijk is het Roy
Nu op dat moment was hij daar bezig met het motortje en op een gegraven moment is hij met iets bezig wat ik nu kopieer met name onderaan een kever motor zit langs beide kanten de cilinders en daar bovenop zitten de kleppen ( soupappen ) en deze worden bediend door 8 stangetjes die in een gesloten buisje ( ook 8 ,) op en neer gaan
Nu het zijn die buisjes die Roy in schaal 1/24 namaakte en iedere keer ik zo een motortje zie moet ik eraan denken
Dus moest ik dat toch ook doen zeker
Het witte stukje plastic is het origineel daarnaast heb ik met koperdraad nieuwe mooiere stukjes gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier nog wat technische uitleg voor wie het graag heeft

attachment.jpg


Omdat het toch een specialeke word gaan we ervoor he , zo zal mijn motor er gaan uitzien en natuurlijkgoed voorzien van bling bling

attachment.jpg

attachment.jpg

Twee leden dagen geleden heb ik bij de tombola twee potjes " Embossing Powder " gewonnen waarbij 1 zwart , ik heb nu het zwart gebruikt wow perfect product zeer fijne korrel

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit was het weer voor nu
grt
Marc
 
Het is verwonderlijk hoe je dit allemaal doet marc ,ik krijg zelf al zin om op een keer ,ook eens iets te gaan doen met een motor en die dan verbouwen..ik heb er geen minuut spijt van dat ik u de doos heb gegeven. je doet er mee wat ik in gedachte had... een nieuw leven geven.
 
Ik ben blij verrast met de vooruitgang in dit topic tot nu toe; het lijkt erop dat je weer wat nauwkeuriger aan het werken bent ten opzichte van de afgelopen paar projecten.

Persoonlijk heb ik nooit zo veel met kwantiteit, des te meer voor kwaliteit; en dit topic belooft goeds.

Zoals je weet, ben ik altijd meer voor het originele en niet zo van de verbouwingen, maar de ingeslagen weg zoals boven omschreven maakt toch dat ik dit topic met interesse volg. Ga zo door!
 
Bedankt maat voor uw reactie
Is het met het warme weer maar ons forum lijkt wel dood een paar " die hards " zien we nog
Grt
Marc
 
Ja Coachke, 't is zomer periode he, dan vallen ze stil.
Eerlijk gezegd is het op mijn hobbykamer momenteel ook niet om langer dan een uur uit te houden maar ik heb gelukkig nog papier modelbouw waar ik me in kan uitleven.
 
das bij mij nu de friste kamer van heel de bouw maar ook in de winter maar het is al veel eerder bezig hoor er word bijna nergens gereageerd ook niet bij brouwers
 
Ik ben momenteel erg druk met mijn normale werk... deadlines helaas. Hoop donderdag weer wat te kunnen bouwen want ik heb zin in wat knutselwerk...
 
Heerlijk die HotRods :D ben bijna blij Marc dat je met dit model geen andere optie zag :P ;)

Je zult begrijpen dat ik een kuipstoeltje heb bijgezet om comfortabel te kunnen volgen :)
Tot nu toe is het alweer genieten !

Vraag : die embossing poeder, wat is daar bijzonder aan ? heeft dat structuur ?

Hot groetje (maar wel met alle ramen en deuren open hè ;))
 
Beste peter wat het juist inhoud weet ik zelf niet voor wat het dient weet ik wel
Om te beginnen het is een korrelachtig poeder te vergrelijken met fijn keuken zout te verkrijgen in diverse kleuren in de betere papierhandel
Waarvoor het dient , Wel beste makker rond de feestdagen zie je dat soms meer maar het word gebruikt om wenskaarten te maken men strooit dat poeder op een bepaalde figuur of tekening en dan met een speciaal toestel te vergelijken met een soldeerbout maakt met die korrels warm en dan word dat 1 geheel , de juiste werking ken ik ook niet
Ik dacht dat zover ik het me nog kan herinneren onze collega Ron me dat ooit eens heeft aangeprezen ( kan me vergissen met de Ron ) en het eerste potje dat ik kocht was wit lekker over te spuiten met de a.b. maar nu heb ik zwart en het oogt zeer mooi net een echt tapijtje
Grt
Marc
Bedankt voor de reactie
 
Dat "korrelachtige" poeder is waarschijnlijk "flocking". Dat werd, dacht ik, in de jaren 1970 veel gebruikt bij tekeningen en opschriften op T-shirt's en sweaters.
Dat heeft zo een tijdje mode geweest, ik denk dat ik hier nog ergens zoiets heb liggen wat ik ooit eens van mijn neef kreeg.
 
Sam ik weet niet of we op dezelfde golflengte zitten maar dit zijn werkelijk korreltjes je ziet dat regelmatig op kerstkaartjes die glinsteringetjes maar deze korrels heb je in alle kleuren
Flocking heb ik ook is misschien dezelfde benaming maar dat zijn werkelijk vlokjes die men uitstrooit op houtlijm of andere universele lijm om zo een tapijt of vloerbekleding na te bootsen

Marc
 
Nu ja, volgens de beschrijving die ik las zei ik dus ook: "waarschijnlijk".
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan