Hoofdsponsor

1/16 Bugster [wip]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vrienden , collega's en forumleden sinds ik de mooie kever van Jelle ( Cameo ) gezien heb is de zin weer bij mij opgekomen om ook iets in die richting te maken , maar zoals jullie stilaan al gewend zijn van mij gaat het hier om iets speciaals een Rod-kever waar ik de naam van " Bugster " aan gegeven heb
Stel je voor je komt op een leden dag en dan komt daar een vriendelijke toffe mijnheer naar mij en die stopt een doos in mijn pollen " voilà das voor u , ik doe dat niet zo groot " waren zijn woorden min of meer
De inhoud een complete VW kever op schaal 1/16 , er was of is al wel aan gewerkt maar dat maakt mij niet uit hij moet toch terug helemaal uiteen .
De attentie vooral vond ik zo al tof waarvoor mijn dank nog eens even opgooien " Luc bedankt vriend "
Om te beginnen ga ik seffens ( weeral vergeten ) fotokes uploaden en ze jullie laten zien
Dus om verder te gaan het word een soort Hot-rod achtige kever waar de spatborden worden van verwijderd de vooras moet naar voor komen er moeten andere koplampen gemaakt worden en de rest zien we nog wel , ik zit nog maar in het begin he

Even nog vermelden dat ik weer in de sh.. met die stomme edge kon geen foto's uploaden er gebeurde gewoon niks dat ging vroeger allemaal als vanzelf
Ik heb een beslissing genomen Edge word lam gelegd en ik ga alleen verder met de Explorer heb nog niet anders dan zever gehad met die Edge

Ok hier gaan we dan

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

That's All Folks
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel plezier ermee Marc en volg natuurlijk grt.
 
Veel plezier en geluk met deze.
 
Ik heb vandaag flink kunnen doorwerken de 4 spatborden zijn eraf
Hier de twee voorste

attachment.jpg

Nu moest ik de binnenspatschermen ook nog doen waarom ? Omdat deze 1 geheel vormen met de achterste binnenbekleding maar die kan ik nu nog niet monteren ik moet eerst de body afwerken om , alle pin-marks en gietnaden weg te krijgen en ook de aaneen zettingen dicht te maken om de body in kleur te krijgen

Hier ziet u het geheel

attachment.jpg

De zwarte lijn geeft aan waar er gesneden of gezaagd moet worden

attachment.jpg

En zo moet het nu zijn

attachment.jpg

Hier de geamputeerde body

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles goed laten drogen en nu de vooras verlagen en naar voor brengen zoals het hoort bij dit type volksrod
tot laters
Marc
 
Marc heel veel succes met deze
 
Zeer mooie start Marc deze kever in jou handen kan alleen maar een toppertje worden we blijven vol interesse volgen..👍👍
 
Danny bedankt hoor ik ga zien wat er van te maken valt he er is nog veel werk voor de boeg
Grt
marc
 
Dat zijn hier al serieuze werken;Ik volg.
Marc S
 
Zal weer iets speciaals worden, laat je maar eens goed gaan Marc.
 
Wel beste kijkertjes hier ben ik dan nog eens met een update van mijn specialeke
Op deze foto zie de benzinetank en het koffergedeelte van een kever , ik zal daar een stuk moeten van amputeren waarom? Wel ik ben van plan om de vooras een heel stuk naar te brengen

attachment.jpg

nu omgekeerd

attachment.jpg

Dit stuk zal eraf moeten gezaagd worden omdat de vooras eronder door moet



attachment.jpg

hier krijg je een beeld hoe het in feite komt

attachment.jpg

attachment.jpg

Werkzaamheden waren nodig aan de fuseeas omdat die te veel speling had en de plastieken pinnetjes waren eraf gebroken tijdens de demontage van die as
Ik heb de gaatjes opgevuld met bloem en sec lijmen daarna doorboord met een boortje van 1,4mm omdat ik een spoel koperdraad van die maat heb liggen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik hoop dat je eraan uit kan en het verstaanbaar is voor iedereen anders vraag je maar
Dit was het weer voor nu
Marc
 
Collega's ik ben weeral een stukje verder gisteren kwam bij mij het idee op om suicide deuren te maken en het leek eenvoudiger dan ik dacht simpel omdat bij deze kever de scharnieren zich nog buiten de deuren bevinden moest ik gewoon de scharnieren verwisselen van links naar rechts en andersom

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De achterzijde heb ik ook al aangepakt alsook het gat gemaakt voor de ragtop

attachment.jpg

Dat was het weeral
Marc
 
Dit is weeral een prachtige verbouwing.De zelfmoorddeuren vind ik heel goed gevonden en was blijkbaar niet zo moeilijk.En nu maar wachten op het vervolg,ben echt wel benieuwd.
Marc S
 
goed op dreef Marc grt.
 
Mannen bedankt voor jullie reacties , weet wel dat er nog heel veel werk heb eer deze zal af zijn
Want ik ben er veel mee van plan
Marc
 
gisterenavond me even bezig gehouden met het versmallen van de vooras , deze actie is nodig indien men een kever verlaagd omdat anders de wielen niet volledig links of rechts kunnen draaien nu bij deze versie is dat in feite niet zo nodig omdat de vooras al een stuk naar voor staat en de er geen spatborden meer op staan , maar als hotrod hoort het dat zulk voertuig smaller vooraan is dan achteraan
Om te beginnen heb ik de vooras aan de ophanging van het voorwiel doorgezaagd

attachment.jpg

attachment.jpg

daarna om dezelfde breedte te behouden aan weerszijde met een stukje smalle tape de maat afgeplakt en er twee schijfjes afgezaagd ( de andere zijde hetzelfde )

attachment.jpg

daarna om een stevigere verbinding te krijgen en ook om de as terug mooi in lijn te behouden heb ik twee gaatjes geboord

attachment.jpg

daarna na ook twee gaatjes te hebben gemaakt en het zijstuk deze voorzien van twee koperen stiftjes als geleiders

attachment.jpg

en zo de boel weer terug tezamen gekleefd
dit was het zowat ongeveer voor nu
tot laters
Marc
 
Hier heb ik dan wel een vraagje bij.Door die gaatjes te boren en dat samen te voegen door stiftjes kan er dan geen hoogteverschil zijn aan de linkse of eventueel de rechtse kant want het lijkt me wel moeilijk om die gaatjes zo precies te boren.
Marc S
 
Amai Marc,wat een verbouwing zeg,zelfmoord deuren vind ik het einde,vooral bij dit type wagen een goede keuze hierin mateke.
 
Weer het betere hak- en breekwerk Marc, ik volg.
 
knappe werken

deze was van een kennis van mij :) ondertussen al enkele jaren verkocht, hij heeft een ander project gekocht dat wel op straat kan/mag rijden :D
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Prachtig " I Like it "
Marc
Thanks voor de knappe beelden
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan