Hoofdsponsor

Anders / onbekend Amelia Steam [wip]

Tomas

Well-known member
Registered
Lid geworden
25 mrt 2009
Berichten
885
Amelia Steam [DONE]

Eén van de luchtvaartpioniers in een nieuw jasje. Ferm madammeke waar ik ongetwijfeld veel plezier aan ga beleven.
SAM_2320_zpsbgrcdlix.jpg

Ondertussen is ze opgepoetst en is ze aan het drogen na een verfrissend badje (misschien slechte woordkeuze als je bedenkt hoe ze hoogstwaarschijnlijk gestorven is :$ )
 
Laatst bewerkt:
Nice one Thomas, veel plezier gewenst met deze dame.
( het schilderen dan wel te verstaan hé)

Fred
 
jawadde.........................
 
veel plezier en volg grt.
 
Ik volg. Mooien figuren trouwens van Scale 75.
Succes met de bouw. Ga je voor acryl, olieverf of nog iets anders ?
 
Bedankt mannen. Ik schilder alles met vallejo air verfjes, al kan er hier en daar wel een beetje olieverf inkruipen om een bepaald effect te verkrijgen.

Voorbije weekend heb ik me toch al wat kunnen uitleven op deze vurige dame. Eerst een lichtgrijs primerke gegeven zodat ik mijn zonnebril kon afzetten want zo'n opgekuist witmetaal modelleke blinkt nogal fel.
SAM_2321_zpsu7i6mq2a.jpg

De attributen al een beetje gekleurd. Vooral een mengeling van steel met allerhande kleurtjes. Het koper komt uit de metal color reeks van vallejo, een beetje zoals alclad maar dan op waterbasis.
SAM_2334_zpsfrlh9bgt.jpg

SAM_2333_zpsq26kdw8g.jpg

De roste furie heeft al wat basiskleur gekregen en hier en daar al een hooglicht mogen ontvangen.
SAM_2323_zpsokcgfk9x.jpg

SAM_2326_zpsx37apngi.jpg

Gisteren zag ik een stukje losgekomen verf ter hoogte van haar knie, waarschijnlijk per ongeluk ergens tegen gestoten. Leek me wel leuk om hier een kleine extra touch aan te geven dus madam is op haar knie gevallen, ocharme.
SAM_2328_zpstkynzfsp.jpg

Om me vervolgens op haar heu... haar te concentreren
SAM_2330_zps4eo1o8hb.jpg

Ook langs achter mocht de nodige aandacht niet ontbreken natuurlijkSAM_2332_zps9sb7mujs.jpg
 
ferme vorderingen en blijf volgen grt.
 
Goed gedraaid van poten en oren zeggen ze bij ons.
 
De ogen blijft toch een uitdaging die ik na veel bibberen en beven heb moeten stoppen om het niet helemaal naar de knoppen te doen. Na de ogen gepoogd om de bril wat meer kleur te geven. Hier had ik een probleem met te vloeibare verf waardoor het geel op plaatsen terecht kwam waar ik het niet wilde.
SAM_2336_zpshsbsuheb.jpg

SAM_2341_zpsczbouqfw.jpg

Na een paar fijne details en retouches heb ik iets geprobeerd met matte, satijn- en glansvernis. Moeilijk op foto te krijgen maar in het echt toch wel gelukt al zeg ik het zelf. De laarzen, jas en harnas hebben een satijnlaagje gekregen, de rest van de outfit en de huid mat en de metalen delen zitten onder een glanzend laagje.
SAM_2345_zpsedkjxjjj.jpg

Tijdens het drogen heb ik me bezig gehouden om het voetstukje wat aan te kleden. Ik heb hier nog verschillend Kindereitjes liggen die ideaal zijn om ketels of iets dergelijks van te maken. Probleem met dat spul is dat ik geen enkele lijm heb die werkt op dat spul. Zelfs secondelijm houdt er niet op :O Dus de gaatjes zijn net te klein zodat alles knelt en zodanig blijft zitten.
SAM_2343_zpsivofvr6g.jpg

Natuurlijk in koperkleurtje

SAM_2344_zpskzkyyoyt.jpg

En na wat filters op z'n plek
SAM_2354_zpsy2qorxqu.jpg

Het ondergrondje nog een beetje aangepast en alles op z'n plek gelijmd, jammer genoeg paste haar been niet meer in het tandwiel en zit ze met een scheurtje onder haar poep.
SAM_2357_zpsnillwrhp.jpg

SAM_2358_zpsicwsi7gk.jpg

SAM_2359_zpsnvf5ve4g.jpg

SAM_2360_zpshaktisun.jpg

SAM_2364_zpszpiwmvk9.jpg

SAM_2365_zpsvqq0ngli.jpg
 
Ziet er goed uit Thomas, een mooi resultaat !

Ogen zijn inderdaad altijd een uitdaging. Ik verf meestal de ogen eerst en nadien het gezicht.Als je dan een beetje buiten de lijntjes hebt geverfd kan je dat eenvoudig bijwerken. Als je eerst het gezicht verft is het veel meoilijker om de ogen nadien te verven.

Kijk ook eens naar dit filmpje: https://youtu.be/GIzxQP2XxlY
Het voorbeeld dat die man geeft is wel op een grote schaal, maar de methode en volgorde kan je toepassen op iedere schaal.

Ik weet niet of het aan de foto of belichting ligt maar ik heb de indruk dat je figuur een beetje blinkt. Indien dat zo zou zijn kan je altijd eens proberen om een dun laagje matte vernis aan te brengen, je zal zien dat dat een veel mooier effect geeft. Vooral op de kledij is dat van toepassing (niet op metalen onderdelen,of leder natuurlijk want dat blinkt van nature).

Op naar de volgende !

Groeten,

Dirk
 
I like it Thomas maar wat ik niet begrijp is waarom je nu per se Amelia op zo een onstabiel stuk metaal wil plaatsen terwijl er al die tegels vrij liggen. Tenzij dat je daar ook nog andere dingen op wil aanbrengen.
 
Erwin,
Als ik de fotos goed bekijk dan zijn de metalen raders het voetstuk uit de kit.
Je kan de voorzien voetafdrukken zien in een van de voorgaande fotos.
Dirk
 
Erwin,
Als ik de fotos goed bekijk dan zijn de metalen raders het voetstuk uit de kit.
Je kan de voorzien voetafdrukken zien in een van de voorgaande fotos.
Dirk

Ah, ok, daar had ik niet op gelet.
Maar dan toch de tip om de vrije plaatsen wat meer op te vullen met whatever, rondellen, radertjes, moertjes, etc...
 
Bedankt voor de complimenten, opmerkingen en tips.

Dirk, je hebt gelijk wat het blinken betreft. ik heb vandaag eens goed in het daglicht gekeken en het is inderdaad een beetje te, vooral haar jas is nog te glanzend. Die zal ik nog eens aanpakken met matte vernis. Bedankt voor de link naar het filmpje, ik heb het ongeveer zo gedaan maar na een uitschieter wanneer ik de rest van het gezicht aan schilderen was moest ik opnieuw beginnen en dat viel niet mee. Plus dat ik met den bibber zit als ik zo fijn wil schilderen wat ook niet helpt.

Erwin, het is zoals Dirk zei het voetstuk uit de kit. Ik was eerst van plan om het op de hoek van de basis te zetten maar dan stond ze niet mooi gedraaid. Ik zal er een nachtje over slapen en dan eens rondsnuffelen in mijn greeblie stash om de vloer een beetje te vullen.
 
Knap werk en het idee met het eitje geweldig gedaan andere mensen smijten dat weg ( ik heb ook zo iets van niks weg te gooien wat nog kan gebruikt worden
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan