Hoofdsponsor

1/35 SPz PUMA [wip]

Stoere machine. Die mantel rond de loop is precies een ontwerpfoutje van Revell. In elk bouwverslag zit daar plamuur op.
Zijn de rupsbandjes een beetje om aan te zien? Ben nu aan een leopard bezig van revell en de rubbers zitten vol gietrondjes...
 
Na een lange periode van twijfel en veel opzoekwerk deze nog eens onder handen genomen, en de kit blijft me telkens verrassen.
De opening aan het achterluik laat ik voorlopig nog even voor wat het is aangezien ik daar geen uitsluitsel in kan geven hoe het nu effectief is. Natuurlijk een van de nadelen van recente voertuigen te bouwen. Veel prototypes te vinden op de foto's maar zoals ze momenteel in actieve dienst rijden verschillen ze te veel van de kit om de juiste details erin te verwerken.

Gezien eerst de baanwielen en rups dienen geplaatst te worden alvorens de zijschorten te kunnen plaatsen was het dus stilaan tijd voor wat kleur. Dus het geheel eerst in de primer gezet, een brouwsel van Alclad 2 Microfiller + primer verdund met de Mr Hobby verdunner.
Vervolgens de basiskleur gespoten uit een setje van Mig Ammo "bundeswehr". Deze verf zorgde voorheen (verdund met ruitenwisser vloeistof) voor behoorlijk wat tip-dry en dus wat ergernis. Op aanraden van collega bouwers eens getest met de heldere instanet werd dit wel verholpen. Echter had ik de nodige moeite om de verf dekkend te krijgen en zal deze nog een extra laag nodig hebben.

attachment.jpg

De opmerkzame kijkers, alsook de halve blinden kunnen zien dat de toren nog geen kleur heeft gekregen, die lag even verstopt achter de doos en heb ik helemaal over het hoofd gezien, toen ik m ontdekte was helaas mijn portie daglicht op en de verlichting binnenhuis was daar niet voldoende.

Vervolgens dan maar de wielen en rupsen geplaatst en daar komen we aan ons volgende probleem...
Reeds bij de Dry-fit bleek dat de zijschort aan de linkerzijde nooit helemaal ging aansluiten, ofwel bleef de zijkant enorm gapen, ofwel zou aan de bovenzijde een lager gedeelte overblijven.

attachment.jpg

Dit laatste leek me het simpelste om op te lossen dus werd het geheel zo vastgezet. Vervolgens een stripje styreen op maat gesneden, de bovenzijde wat dunner geschuurd zodat de overgang wat subtiel werd en dan het geheel met wat CA lijm vastgezet. Na het retoucheren lijkt het geheel wat meer te kloppen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens het volgende probleem, het woestijn camo patroon is deels anders dan de nato 3 kleuren, dat had ik dus blijkbaar ook over het hoofd gezien. En laat ik van dat schema nu natuurlijk niet de exacte patronen vinden. Dus als iemand daar van alle zijdes een foto (ook bovenzijde) van zou hebben zijn die meer dan welkom. Google is voorlopig nog niet mijn vriend hiervoor geworden.
Voorlopig wordt deze dus helaas weer een shelf queen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan