Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmzzz heel interessante werk. Moet nog eens van het begin eens lezen .... euuh pagina 1 vermits ik hier maar nieuw ben.
 
Ziet er heel goed uit.

Eén iets viel me op bij die vrouw. Het haar lijkt me plastiekerig. Misschien een idee (als dat nog kan) om een bijna onzichtbare drybrush met grijs te doen op het haar? Zo lijkt het natuurlijker en menselijker vind ik, mensen krijgen al eens grijze haren hé.
 
De vooruitgang hier is indrukwekkend, ik kan niet anders zeggen.

Neem je dit project ook mee naar de ledendag?
 
Pascal weer schitterende vorderingen, een genot om te lezen/kijken
 
Sfeervol dat contact tussen soldaat en plaatselijke schone.
 
Dank u Marc.
Mr Artex : Dat meisje is amper 20 jaar en wat jong om grijs haar maar moet nog matte vernis krijgen.
Was me bewust van eagle op de mouw Erwin maar was nieuwsgierig op reactie kleur uniform om nog te veranderen indien nodig voor ik de moeite doe om eagle te schilderen .
Veel lees plezier gonsken ben zelf nog maar 2 jaar bezig.
Bedankt Aris5 en Guy.
Roy : breng het mee maar moet nog veel aan gebeuren en ben zelf nog niet echt overtuigd van bv. bomen en figuren is kwestie van blijven oefenen maar dat gebeurt nog te weinig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pascal dit is knap man. Nog maar 2 jaar bezig??? wel één ding kan ik zeggen: Heeeeel moooi werk.

Grtz Bart.
 
O k.
Na lang overleg met mezelf en de pro en contra's te overwegen heb ik besloten om het hier op een andere boeg te gooien.
De reden is dat dit een oefening moest zijn om met groen te werken en ik wat gulzig ben geweest in grootte van diorama wat me begon te storen omdat ik er geen weg mee weet.
Te klein voor tank te plaatsen en te groot om het naar mijn zin te vullen.
Van de bomen ben ik zelf niet overtuigd en daarom heb ik ze verwijderd omdat het beter moet.
Dus heb ik het diorama in 2 gedeeld maar blijft in dezelfde topic alsook de titel blijft voor het gedeelte van het huis.
Het andere zal ik verder invullen om te oefenen met groen en we zien wel wat er komt.
De figuren worden ook terug gebruikt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Interessante sprong, ik vond zelf ook dat de boom niet de sterkste schakel was in het diorama.

Het is soms een goed idee om harde maatregelen te nemen. Dat je die ook durft te nemen is vers twee. Ik ben ervan overtuigd dat het jou en het diorama ten gunste zal komen.
 
Oei, deze had ik niet zien aan komen, niettemin ik weet wat herbeginnen is en daarom ben ook ik ervan overtuigt dat je dit tot een goed einde zal brengen.
Voor de bomen misschien toch eens de draadvlecht methode gebruiken? Je kan er ongelooflijke mooie bomen mee maken.

Grtz Bart.
 
Zo Pascal, da's geen halve maatregel zeg. Durven is een eigenschap die een mens veel kan brengen !
Ik kan niet oordelen juist of niet, maar dat deze tweedeling nieuwe inzichten brengt is zeker, daar kun je verder mee :8

Ben benieuwd, veel plezier met beide diorama's :D
 
Niet de leukste manier maar als het je stoort is het beter om een nieuwe poging te ondernemen want anders blijf je je ergeren aan de foutjes of het formaat waar je niets mee aankan.
 
Goede beslissing, op een kleinere oppervlakte kan je een verhaal even goed, zoniet beter vertellen. Ik blijf volgen.
 
Amai Pascal, die had ik niet zien aankomen.
Je laatste foto doet mij indirect denken aan een scene/foto in mijn boek "Hedgerow Hell" waar US soldaten zich verschuilen voor de Duitsers aan de andere kant van de weide.
Misschien een idee, zal eens kijken om je die door te sturen.
 
Ja jongens maar was een goede oplossing voor mij en kan verder nu.
Nu, over de jeep zijn alle commentaren welkom want dit is nieuw voor mij en misschien wat overdreven dus graag jullie gedacht grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, hij komt erg vuil over, persoonlijk zou ik hier en daar wat groen terughalen als dat nog mogelijk is.
 
Ik ben geen kenner, maar ik vind de jeep er realistisch uitzien, vuil aan de banden en in de wielkasten lijkt me ook realistisch.
 
Mooie JEEP Pascal :)

De JEEP is inderdaad nogal vervuild, maar naar mijn smaak niet te veel.
Ik mis een beetje het vuil in het bandenprofiel, tussen de 'noppen'.
Profiel van de banden lijkt wisselend mat en glanzend ? Glanzend is OK vermits de omgeving nog nat of vochtig is van regen.
Oja, het is mogelijk dat het profiel alweer 'schoon' gereden is, zeker op nat gras.

Voorbeeldje van een vieze JEEP :
attachment.jpg

vies groetje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan