Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
jij bent ook al haast toe aan een nieuwe blaadjes pons geloof ik, hoeveel zitten er al wel niet in verwerkt?? maar het resultaat mag er op zich wel zijn ook natuurlijk. Al treed ik D-day wel bij wat betreft de stam van de boom, maar dat valt wel op te lossen met wat camouflage zoals hij het al aangeeft.

Hoop dat je het kan laten doen zoals ik, ik geef de kinderen (3 en 5) een gekleurd velletje papier en dan ponsen zij de blaadjes voor me. Ik bespaar me een hele hoop werk en zij zijn blij dat ze papa mogen helpen met de modelbouw. Win win situatie.

Alleen nog wat experimenteren met verschillende soorten papier en varianten om het beste resultaat te zoeken.
 
Bedankt mannen.
Peter: Het idee was een hedgerow maar door het de eerste keer is dat ik met groen werk ben ik nog te gierig geweest in begroeiing wat niet erg is in dit diorama maar ben wel van plan om me eens volledig te laten gaan en ook een hedgerow te maken.
Dus reken maar dat ik dit graag ga volgen als je er aan begint.
Wat de opmerking betreft over de kruin daar kan ik inkomen en zal dit aan passen.
Maar wat is er gaande? :unsure: : zoals een goed experiment betaamd is het fout gelopen en ben ik al enkele dagen en uren bezig opnieuw bladeren aan te brengen.
Op de vorige foto's is te zien dat ik verschillende kleuren heb gebruikt en dat om te weten welk papier het is en het verschil te kunnen zien.
Het wit papier is van broodverpakking wat na behandeling op rubber leek maar niet mis was.
Toch is het met dit papier fout gelopen omdat het te dun is en na een laagje verf een beetje pulpachtig werd om zo de details te verliezen en er nog een klomp overbleef.
Sneu maar is niet anders en heb alles in bad white spirit gelegd onder het motto klinkt het niet dan botst het maar en tot mijn grote verwondering kon ik na 3 uur al de blaadjes verwijderen en aan de stam was niets beschadigd behalve hier en daar een tak los. Dus even geduld want is terug goed gevorderd.
Baenske: Dan is dat bij u al meer een familieboom ;)
 
Als je geen fouten maakt dan leer ook je niets :)

Ik heb voor mijn 1/24 diorama de bladeren van gewoon printer papier gemaakt werkte goed (ook al ben ik er niet tevreden over)
 
Amai Pascal die onderste foto jongen, zo knap ! Ik zou me niet druk maken in die dikke boomstam, het kan best zijn dat die op die hoogte ooit werd afgezaagd.

Omdat ik weet dat je engetjesgeduld hebt...wat denk je van dorre grashalmen tussen het groen ? Ik bedoel geen busseltjes he, maar echt één voor een geplaatste losse zoals in realiteit.
 
Man man dat word hier met de dag mooier en mooier echt een huzarenstukje
Marc
 
Dank u Marc.
Guy : ben niet mee. Bedoel je in het gras ?

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu laat ik de haag even gerust en ga ik verder rond het huis wat er nu zo bij staat en verder werk nodig heeft grt.

attachment.jpg
 
De laatste foto's tonen exact wat ik bedoelde, niet meer nodig dus, ze kwamen gewoon niet duidelijk in beeld. En ik dacht even dat ik een echte natuurfoto aan het bekijken was man ! Goed bezeeeeeeeeug !
 
Ja Pascal, je bent prachtig werk aan het leveren man.
Misschien een tip voor het huis: wat meer washes op het dak, het staat er nu te egaal bij voor een pand waar de begroeing hat al een hele tijd aan het overwoekeren is. Wat korstmos of dergelijke in de naden hier en daar zou ook niet misstaan.
 
prachtige evolutie, heel mooi om te volgen. Die boom moet uren werk zijn geweest maar al bij al wel heel hard de moeite vind ik
 
Bedankt voor het meedenken mannen maar het dak moest verdwijnen omdat het simpel weg op niets trok en het me danig stoorde dat ik het huis even gerust gelaten had.
Dan bedacht ik een andere bekleding maar dan moesten de bladeren dikker en toen dit allemaal af was zag ik nog dat het nog niet naar mijn zin was vandaar nogmaals veranderd en tot mijn tevredenheid de bladeren verwijdert met dit als resultaat van gelijk een andere dakbedekking.
Let wel dat het dak nog maar in basis kleur staat en nog zal veranderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Oh Pascal ik weet dat je hier heel veel werk in hebt gestoken, maar ik vond het bladerdek wel beter. Dit is me net iets te grof en te veel mos.
Is er een mogelijkheid dat je het dak nog kan afnemen? Misschien als dat mogelijk is een dak maken met hout of plasticstrip.
Dan heb je iets meer reliëf om je met een verweerproces te laten botvieren.

Gzrt Bart
 
Pascal, eerlijk gezegd vrees ik dat je hier serieus de mist in gaat. Ik begrijp waar je naar toe wil maar trop is trop en dat is hier overduidelijk te veel.
Je eerste dak was helemaal niet slecht, de pannen of beter schaliën moesten enkel donkerder.

De meeste dakbedekkingen in dat deel van Normandië, de streek met de mooie naam Calvados, kwamen uit de leisteengroeven van Le Molay-Littry waar nu een mijnmuseum is. Pas als je hoger gaat naar Haute-Normandie vind je de vakwerkhuizen met rieten daken.

Ik had dit waarschijnlijk eerder moeten vermelden maar surf eens naar Ferme du Loucel, gites en kijk eens of je de gites Le Moulin en La Chaumiere te zien krijgt. Ze staan beiden zeker onder Afbeeldingen.
La Chaumiere is de vroegere molenaarswoning. Het lage linker gedeelte is later bijgebouwd maar het hogere grote huis heeft nog steeds de typische dakbedekking. Je klimop kan je er gerust aanlaten maar je zal zien dat het dak donkerder zou moeten en, goed kijken, de nok van het dak is begroeid op een natuurlijke wijze met mos, gras en irissen.
Zal deze avond eens kijken om foto's te plaatsen.
Www.fermeduloucel.pagesperso-orange.fr

Erwin
 
Blijkbaar werkt de doorgegeven link niet.
Ga naar www.fermeduloucel.fr (algemene site) en in de linker kolom zal je La Chaumiere zien staan, klik daarop.
Maar ik zal zeker enkele foto's posten.
 
Bart Erwin: Bedankt om uw gedacht te zeggen en ja het was een gedacht maar geen goede en daarom is productie dak begonnen die er hopelijk beter uit ziet.
Erwin : Het enige waar ik tevreden van kon zijn was de kleur maar de vorm zat fout en het stoorde mezelf van in het begin.
De begroeiing is er gekomen door de eerste opmerkingen van camouflage net en had toen mijn twijfels voor op het dak te gaan met bladeren maar op die moment was het een snelle oplossing die me meer en meer begon te storen.

attachment.jpg
 
eerlijk ? Wel de eerste uitgave was zeer goed voor mij het zag er redelijk echt uit
Komt wel goed
Marc
 
Ik ben in ieder geval onder de indruk van dit project. Zeer mooi resultaat met de beplanting. Het dak is inderdaad een gevecht aan het leveren, maar ik ben er van overtuigd dat je dat gevecht ook zal winnen.
 
Het eerste dak heeft je veel bijgebracht wat je in het tweede van pas zal komen, goed dat je opnieuw bent begonnen Pascal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan