Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is me alleen om de kleuren van airborn uniform te doen ( deze zijn genomen in daglicht.)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Volgens mij is het uniform iets te veel in de richting van het Britse dessert uniform. Misschien een meer olijfgroen-kaki tint, met op de ellebogen en kniezones een donkere patch met een olijf donker groene tint.

Op de helm stond meestal enkel vooraan het rode kruisteken, soms zelfs totaal niets; op de linkerkant van de helm stond wel een embleem (vierkant, grote cirkel, ruit, klaver, hart of schoppen) om de soldaat zijn eenheid aan te duiden, daabij stond een streepje of bolletje links, rechts, boven of onder het emblem om het bataljon of companie aan te duiden.

Het 101 Airborne droeg de Amerikaanse vlag niet op de mouw tijdens de landing in Normadië, enkel de Screaming Eagle stond op de mouw, Het 82 Airborne daarin tegen droeg wel de Amerikaanse vlag op de mouw, maar dan zou het embleem op de andere mouw wel de All American moeten worden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Grtz Bart.
 
Mijn inzicht in US para-uniformen is nog te weinig om een goed oordeel
over de kleuren en details te geven, maar ik vind dit figuur er goed uitzien !
Ook de huidkleur ziet er goed uit.
Ik herken het in ieder geval als een US Paratrooper :)
 
Het is een heel mooi model ,misschien dat het uniform wat lichter mocht zijn ,maar dit hangt af van de tijd ,het aantal wasbeurten...dus daar zit je altijd goed mee in de Normandie periode.. ik wil wel even inpikken op D-Day....schoppen en ruiten...heel zelden te zien op originele foto's..US herkennings vlag..het waren witte banden die je rond je mouw kon spelden ,en ook de vaste vlaggetjes.
 
Heb dit ook nog gevonden, misschien kan het helpen.

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Bedankt en hier ben ik wat mee.
Ik citeer: De kleur was olijfgras no. 3, die vaak door de beginners onjuist "kaki" wordt genoemd. De feitelijke kleur varieert van uniform tot uniform. Het varieert van grasvlekgroen tot gouden bruin. Verlichte uniformen zien in het algemeen meer "kaki".
Wat de batches betreft hebben jullie gelijk en de vlag werd verwijderd of donker gemaakt maar de 101 ste had die niet dus hier niet van toepassing en zat hier volledig fout.
(ellebogen en kniezones een donkere patch) Dit is ook een juiste opmerking al zie ik ook vele foto's zonder.
Het figuur is van verf ontdaan en zal correctie uitvoeren toch heb ik het gevoel dat de kleur in het algemeen kan.
Van deze site komt citaat . http://www.atthefrontshop.com/category_s/422.htm
 
In verband met de elleboog en kniezones waren die enkel aanwezig op de jump suits, deze droegen ze in Normandië en ook in Nederland (als ik me niet vergis), daarna droegen ze kledij zonder die zones.

Grtz Bart.
 
Je hebt al een aantal goede tips mogen ontvangen Pascal. De kleur lijkt me wel goed te zitten, en als je de elleboog- en knielappen erop kan aanbrengen zit je al een eind in de goede richting, ook het verwijderen van de vlag bij een Screaming Eagle is een must. Maar dan is er nog een probleempje, namelijk het feit dat de kledij de pockets op de vest en de broek niet heeft, op de broek tevens met linten om alles op z'n plek te houden. De jumpsuit gebruikt in Normandië is van het type M42, dit kan je gemakkelijk opzoeken.
 
Bedankt Bart.
Ja Guy : Ik weet dat jij er ook mee bezig bent en volg dat op de voet.
Door het vele zoeken kijk ik wel over zaken zoals die zakken en vandaar dat ik blij ben dat jullie reageren en ga dit proberen aan te passen want soldaat is geen airborn maar vond het wel een mooi figuur .
 
Het is een mooi figuurtje, en goed geschilderd ook Pascal.
 
Ben even eruit geweest maar nu terug begonnen aan project.
Een verzetsman klaar en van de u.s. soldaat getracht een airborn soldaat te maken en met milliput en stukken van anderen figuren. Zoals Guy opmerkte heb ik getracht de nodige aanpassing te maken in verband met zijn zakken op uniform.
Als slot om de gril jeep wat te verdoezelen gaf Erwin een lange tijd geleden een idee om er een gevangen Duitse soldaat op te zetten en vond dit geen slecht idee en dacht waarom ook geen gewonde soldaat.
Maar jullie weten intussen dat ik al eens durf veranderen naarmate de werken vorderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Euh.... Pascal, ik vrees dat je de Franse kleuren op de armband van de verzetsstrijder (F.F.I. Forces Francaises de l'Interieur) omgekeerd hebt.
De Franse kleuren zijn bleu-blanc-rouge, dus blauw wit rood en nu heb je rood wit blauw geschilderd.
Door het feit dat je "la Croix de Lorraine" er op de juiste wijze op geschilderd hebt, kan je de kleuren niet omkeren of ze omgekeerd interpreteren.
Sorry maar ik heb dit liever te zeggen want ik weet dat je, net als ik, de realiteit en historische correctheid nastreeft.
Voor inspiratie kan je eens googelen naar "brassard croix de lorraine" en de afbeeldingen bekijken.
 
Die armband is een snelle fix, je zou zelfs alleen het symbool op het wit kunnen omkeren zodat de drager de armband verkeerd om heeft, maar persoonlijk zou ik het wel volledig corrigeren. Voor het overige is dit weer het vertrouwde liedje, mooie vorderingen.
 
Ja Erwin jij bent mijn bewaker over zulke zaken waarvoor dank en zal dit volledig rechtzetten.
 
Hoi Pascal, eenmaal met figuren bezig begint het verhaal te leven :)

Mooie vorderingen ! Goed gedaan die aanpassingen om een para te verkrijgen.

Even iets over de POW op de motorkap :
Past goed in het verhaal, daar vele Duitse soldaten zich graag overgaven.
Let op dat je zijn zitvlak afvlakt naar de vorm van de motorkap voor een overtuigende zit.
Wanneer de JEEP rijdt, dan is het voor de Duitser vrijwel onmogelijk om zijn
evenwicht te bewaren met de armen in de huidige positie.
Staat de JEEP stil, is het goed zo.

Ganz schön weitermachen jah ? ;)
 
Het begint mooi tot leven te komen.
Die Duitse soldaat op de motorkap vind ik prachtig gevonden, mooie extra aan het verhaal.
Misschien zijn zitvlak afschuren, zoals Peter zegt, en zorgen dat zijn voet op de bumper steunt...

Nu nog een GI erbij die zijn plunjezak doorzoekt,... ;) :nowink: ;)
 
Dank u mannen en intussen vlaggen verzet verbeterd alsook de medic proberen bij te werken .
Heb hem zakken gegeven en hoop dat het op wat trekt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik heb niks te zeggen alleen genieten van al dat knap
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan