Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt al lekker volgroeide natuur Pascal, ziet er goed uit man !!

Ganz schön weitermachen jah ? ;)
 
Ik treed de anderen bij Pascal, dit is een mooi stukje natuur. Vooral de boom spreekt mij enorm aan!!

Keep going...
 
Mooie vooruit gang Pascal
 
Ben echt blij dat jullie het goed vinden want dan weet ik dat ik goed bezig ben in mijn experiment om alles zelf te maken wat de natuur betreft en inderdaad geduld is hier de sleutel.
Danny: de bladeren zijn van papier en is in onderzoek door de terechte opmerking van Roy wat betreft de stijfheid wat door de hoeveelheid in de boom nog meevalt maar ben toch beginnen experimenteren en ben begonnen met A4 print papier wat zich laat plooien maar in een 1 richting door de stijfheid.
De tweede ronde heb ik reclamepapier gebruikt wat dunner is maar durft breken en barsten.
Mijn voorlopige winnaar is broodzak van bakker wat al een beetje structuur heeft en in meerdere richtingen laat plooien.
Telkens ben ik wel met primer begonnen op blad en daar vernis op omdat papier dan beschermd is tegen water maar is een snel proces.
Foto: groen is A4 papier en grijs is brood verpakking

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Interessant om jouw papiergebruik te vernemen !

Tot nu heb ik alleen gewoon printerpapier gebruikt dat ik in gemengde kleuren heb gespoten,
en vellen gekleurd papier van een copyshop (ik meen 60gr papier..)
Iik ga ook eens ander papier uitproberen, jouw blaadjes zien er erg scherp uit !
Mijn blaadjes zijn heel licht gerafeld.

Wat overigens meer volume aan de blaadjes geeft is dit : een nerf in het blad drukken.
Kan met klein beiteltje of stomp mesje (zie foto's) op bijv. een rubber ondergrondje.
Is een boel veel extra werk, maar oogt overtuigend.
Als het je aanspreekt, kun je dat alsnog toepassen zonder alles opnieuw te doen :
Takjes met 'generfde' blaadjes over of boven de takjes die er al zitten plaatsen.

MPfDd6.jpg

hLWlfU.jpg

Lekker verder bladeren Pascal, je bent goed bezig !

Mazzel ;)
 
Peter: blij dat je even opstapt op de rit van ideeën die nog een lange weg te gaan heeft maar gisteren kon ik dit nog niet presenteren en word mijn favoriet in resultaat ( voorlopig omdat dit nog in test zit maar is veel belovend ).
Even verklaren: Gisteren had ik volk op bezoek en dan schenk ik koffie met filterzak en ja ik was mijn volk even vergeten door die filters hun structuur die mijn aandacht trokken en was blij dat ik er deze morgen kon aan beginnen met dit resultaat.
1: foto 1 is hoe ik de plooi maak tijdens sorteren.(gewoon papier )
2: foto's 2,3,.....: koffie filter in bewerking.
Het grote verschil in deze is dat hier alles door dringt wat je niet heeft met bv. A4 of broodzak.
Guy: foto's zijn inderdaad met flits wat een verkeerd beeld geeft.(maar dat ligt eerder aan manneke dan aan het toestel ).

attachment.jpg

Ik ben begonnen met zak te vernissen en dan primer erop.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt voor jullie volgen in dit avontuur grt.
 
Laatst bewerkt:
Bravo Pascal, heel goed gevonden!

Even terug naar Peter zijn bemerkingen: tip die ik bij papier bouwen kreeg van Fred is om een oude muismat te gebruiken bij het plooien van papier. Ronde vormen kan je bekomen door gebruik van o.a. de steel van een houten lepel, breinaald, deegroller, kortom alle huis- tuingereedschap dat rond is.

Wat je laatste prestatie met die koffiefilters betreft zeg ik ronduit bravo maar in de natuur zijn niet alle bladeren zo gevormd. Mijns insziens zou dit heel goed zijn voor eikenbladeren, minder goed voor beuk.
Het koffiedik of gruis of prut, hangt af waar je woont en hoe je het noemt, kan je prima gebruiken als ondergrond. Je kan er modder van maken in brokken of niet of je kan het heel goed laten drogen, beetje fijner maken en gewoon gebruiken als ondergrond op je dio's. Heb dit zelf al meermaals toegepast en werkt uitstekend wanneer vermengd met verdunde houtlijm.
 
Goeie vondst Pascal !! geeft een prachtig effect, maar is, zoals Erwin al opmerkt niet
voor elke type blad geschikt. Voor dode bladeren in ieder geval wél denk ik zo.

Bijkomend effect van goeie absorptie van verf is ook nuttig.
Misschien kun je het filterpapier na droging even strijken ?

blaadje voor blaadje komt het helemaal goed :D
 
Goed bezig Pascal, je onderzoekt mét resultaat mijn vriend !
 
Ik neem geen blad voor de mond :) ziet er goed uit alleen een klein beetje m`n bedenkingen bij het filterzakje en dan de structuur, ziet er nu wat grof uit maar zal waarschijnlijk in de juiste schaal wel meevallen omdat de foto toch wel een vergrote weergave geeft.
 
bedankt mannen om mee te denken en zal iets met filterzakken maken ( misschien netels ?) we zien wel maar intussen nog wat vorderingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De blaadjes en het gras zijn prachtig, Pascal. Je hebt er je tijd en geduld in gestoken en dat is er aan te zien. De grote boom is wel te dik voor zijn lengte, ik zou zeggen, maak die in het vervolg twee keer zo hoog.
 
Groot gelijk Steven en boom staat daar omdat ik het resultaat wil zien maar een andere zal gemaakt worden en deze is dan ideaal voor diorama schaal 1/72 .
intussen heb ik het gras afgemaakt in de wetenschap wat er min of meer verwacht word en hoe het in mijn hoofd zat met dit resultaat wat ik hoop dat het meevalt.
Alleen onkruid en bloemen moeten nog worden aangebracht en tussendoor begin ik aan nieuwe boom.
De vlinder (poging) zal verdwijnen in het geheel tussen gras maar wil hem wel tonen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
:) nice een vlinder. Maar waar heb je de bloemknop van gemaakt Pascal?
 
Is niet zoveel werk Ron en hoop dat je aan uitleg uit kan want daar ben ik niet straf in maar foto's verklaren beter.
Ik vind het papier oprollen het lastige maar eens dit gedaan is het simpel.
Je rolt naargelang hoe dik je de bloem wil en lijm het laatste gedeelde zodat het van binnen niet te hard word.
maak dan naargelang je wenst een inkeping in de richting je wil en zo diep je wenst.
Snij dan de gewenste hoogte af en plaats dit op steel in materiaal je wenst. (in dit geval ijzerdraad).
blaadje eraan zoveel je er wil en klaar ben je.
best een plezant werkje
Dus nu de foto' en hoop dat je mijn uitleg begrijpt.
ps: start nieuwe boom begonnen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bedankt voor de uitleg Pascal en ik ben ook niet zo`n uitlegger hoor :) gelukkig kunnen we er foto`s van maken.
 
Ziet er heel kunstig uit, mooi zo
 
Zeer mooi opzet de tuinman tuinman heeft zijn werkngedaan,het kleine gras vooraan vind ik een goede keuze mooie kleur ook trouwens😉heb je hiervoor gewoon stooigras gebruikt ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan