Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat een boomstronk of een blok hout rechts op de foto? Indien ja dan zou het mooi zijn als je daar jaarringen op zou schilderen.
 
Mooie schilderwerken Pascal 👌👌👌...
Wat Alain hier afhaal zou ik ook zeker doen ivb die jaarringen op die stronk...
 
Dank u .
Neen er is geen rugzak voorzien 'de maker heeft dit zo voorzien daar hij zijn armen omhoog steekt vermoed ik.
Aan de boomstam moet nog gewerkt worden alsook het diorama op zich ( er is nog veel werk aan maar doe eerst de figuren en moet de jeep ook nog aanpassen.) grt.
 
Pascal ik verwijs even naar de eerste Duitser, deze op foto 1.
Ik zie dat hij op zijn helm een vorm van kippengaas heeft om camouflage op de helm te vergemakkelijken. Dit gaas is nu meegeschilderd in camo kleuren.
Het zou beter zijn dit wat te accentueren door een lichtgrijze of alu dry-brush (zoiets als zijn eetketel) vermits dit niet vooraf geschilderd was.
Tevens zou ik zijn broek (en deze van de andere figuren) wat vuiler maken met o.a. vuilaccenten rond de knieën en bovenbenen vooraan. Gewoon eens denken hoe vlug en waar je broek vuil zou worden als je ze dagen na elkaar, dag en nacht, zou dragen.

De mantel van de derde Duitser mag onderaan eveneens bevuild worden met o.a. stof of modderspatten zowel aan de binnen of buitenkant.

Verder vind ik ze heel knap en goed in scene gezet.
 
Tsjonge Pascal, je bent weer lekker op dreef :) mooie vorderingen hier !!

Doe zo verder :D
 
thank's mannen.
De boomstronk is nog niet klaar en diorama word aangepakt als ik klaar ben met figuren.:wub:
Erwin :hier een foto die misschien verduidelijking brengt want het is inderdaad ijzer op de helm maar ben niet de beste fotograaf 8)
wederom een kleine vordering in het oorlog drama :8 grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, goed bezig.
Enkele kleine opmerkingen als ik mag
Je bloed is te rood en eentonig , zeker op de handen van de medic
Er is geen bloed op de trui en onderhemd, dit zuig in eerste instantie veel van het uittredend bloed op.
Dit terwijl je bloed op de smoke aanbrengt, ik veronderstel dat hij niet in zijn blote buik rondliep op het moment dat hij getroffen werd.

grtx Jan
 
Ok Jan : Ik was in het gedacht dat de medic met draaibewegingen het bloed opkuiste en vandaar het geklieder op kledij.
Nu dat alles nog op tafel ligt gelijk veranderd wat natuurlijk niet meer evident is om kleur terug te mengen maar we doen ons best.
Het bloed op handen heb ik wat gespeeld met bruin rood en geel en hoop dat dit beter is.
Dank voor uw gedacht uit te spreken.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het rechter profiel van die medic in foto 5 vind ik een knappe kop hebben.

Pascal, wat het bloed betreft heeft Jan zeker een punt. Weet niet of jij ooit bloed gegeven of gekregen hebt maar bloed ziet niet echt rood rood, eerder donker rood.
De echt rode kleur zal het slechts hebben na contact met de lucht waarna het bij het opdrogen opnieuw zal verdonkeren/verkleuren, bijv. bij het wegwrijven door de medic.
 
Pascal, het was niet de bedoeling dat je het verwijdert van de smoke maar dat je het ook aanbrengt aan de trui en onderhemd.
Een buik wonde bloed sterk en bestaat voor een groot deel uit wat wij noemen weke delen, wat tot grote schade lijd bij een impact = gelijk aan veel bloedverlies.
Een medic zal dus nooit het bloed weg vegen maar proberen de bloeding te stelpen door er zoveel mogelijk verband in te stoppen en druk uit te oefenen.

Grtx Jan
 
Fout van mijn kant daar ik uw uitleg volledig verkeerd heb gelezen Jan (sorry daarvoor).
Maar niet erg de tafel is nog niet geruimd en hier de verandering al .
Had eens gaan googlen en heb geprobeerd de indruk te geven dat het eerder droog bloed is door de kledij maar is moeilijker dan ik dacht.
Geef gerust uw ongezouten mening want het blijft leren thank's.
Bedankt voor uitleg Erwin en heb er rekening mee gehouden grt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er veel beter uit, rond de wonde mag het iets donkerder mischien een klein beetje blauw toe voegen van de wonde naar de zij en rug toe.
Ik weet ziet er macaber uit, is het in de realiteit jammer genoeg ook.
Maar zo is de bloeding gestopt, wat wil zeggen dat zijn hart niet meer pompt = dood
En dan is de medic overbodig.

Grtx Jan
 
Altijd ontvankelijk voor opbouwende kritiek... ga zo door Pascal en je wordt een hele grote.

Je werk ziet er bangelijk realistisch uit en zal voor sommige toeschouwers choquerend en confronterend zijn, niet alleen omdat zij zullen opkijken naar wat jij hier met penseel en scalpel voor elkaar krijgt, maar toch ook doordat je durft te tonen wat velen besluiten weg te laten, als ware de oorlog romantischer dan in werkelijkheid.
 
Pascal complimenten hoe het resultaat nu is.
Wat bloed betreft is het misschien handig, een testje te doen. Door gewoon een glas melk aan de eettafel in te schenken en deze om te stoten. Bloed gedraagt zich het zelfde, met een 1/6 liter lijkt het alsof er 2 liter omgestoten, cq uitgelopen is. Vandaar dat de kleur belangrijk is, en de (zicht)hoeveelheid snel te weinig is
 
Mooi werk hier Pascal het bloed is nu veel geloofwaardiger, en je blijft maar groeien in de hobby 👍👍👍
 
Ik sluit me aan bij de collega's, de ingangswonde ziet er wel heel realistisch uit.

Grtz Bart
 
Als ik naar het ventje kijk, krijg ik al steken in mijn buikstreek, zo echt ziet het er uit, heel knap gedaan Pascal !
 
Wel Pascal nog even en ik breng mijn etalage pop langst van mijn Airborne trooper om deze te schilderen .hahahaha ,nee echt een voortgang zie ik hier..prachtig.
 
In mijn post #389 maak ik melding dat ik deze soldaat

attachment.jpg

een knappe kop vind hebben.

Ben ik vandaag aan het lezen in het boek "Sainte Mère Eglise", 5-6 Juin 1944 Un récit vécu" geschreven door de toenmalige burgemeester Alexandre Renaud en kom ik daar deze foto tegen:

attachment.jpg

(for reference purposes only)

Kijk eens goed naar het gezicht van de linkse GI ??? !!!
Jammer genoeg staat zijn naam er niet bij maar volgens de beschrijving zou de foto genomen zijn op 29/05/1944 in de cabine van de C-47 "Argonia" en laat het nu net de "Argonia" zijn die ondergebracht werd in het museum te St.-Mère-Eglise.

Toeval?
In ieder geval Pascal kunnen ze niet meer zeggen dat jouw dio geen geschiedenis heeft!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan