Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
We gaan ons best doen Danny.
Dank u Roy en Peter.
Een lijk is moeilijk om doen maar toch dit resultaat van een onfortuinlijk soldaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die is toch al lang dood he ? Ongelooflijk hoe jullie het echte weten naar boven te halen
Geweldig
Marc
 
Die is net dood, ik denk uit respect word hij straks begraven, door de andere, .....maar niet te zien op dit diorama
 
Pascal is die houding gebaseerd op een echte foto?
Op foto 1 en 2 lijkt hij goed, op foto 3 heb ik de indruk dat er nog een naadje loopt over zijn keel maar op foto 4 en 5 krijg ik de indruk dat zijn nek te lang is. Het is raar hoe een hoek waaronder een foto genomen is zoveel verschil in perceptie kan geven.

Verder vind ik het heel knap hoor, zeker het feit dat wapen en helm weg liggen van het slachtoffer. Het wapen is werkelijk gevallen en niet "weggesmeten" zoals je ze soms ziet vallen in films.
Ik veronderstel dat hij in zijn linker oog geraakt is. Indien hij in zijn hoofd zou geraakt zijn dan zou je ook schade moeten hebben aan de helm.

Goed bezig man!
 
Erwin: dank voor opmerkingen.
a: inderdaad hing er nog een overschot van ontbramen wat ik zelf niet gezien daar het tijdens het schilderen is gebeurd en niet af gestoft heb maar is intussen hersteld.
b:Het figuur is zo uit de doos gemaakt en heb er zelf niets verder aan gedaan behalve dan de riempjes.
c: inderdaad is hij geraakt aan het linker oog. Daar er een erge fout zat in de ressin was de beslissing snel gemaakt om daar de wonde te maken (ben nog niet in staat om echte herstellingen te maken in de details .)
d: De lengte van de nek is goed volgens mij en ligt eerder aan de positie van het maken foto's
Hier nog twee foto's van herstelling maar let wel dat dit macro foto's zijn he' (maar dat weten jullie wel ) grt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zeer puik werk Pascal..!!! Zalig tafereel dat je hier tot leven brengt...

Grtz yves,
 
Ah okee inveband met fatale schot. Ik zou ook op de plaats waar het oog geraakt is een kleine donkere vlek plaatsen want je moet rekenen dat achter het oog eigenlijk een holle ruimte zit.

Grtz Bart.
 
Het figuurtje vind ik knap gesculpteerd, het is een overtuigende pose en ook goed geschilderd, hij ziet er echt ellendig dood uit. Goed bezig Pascal.
 
Pascal, als ik mij niet vergis, zijn de para's die je hebt aangeschaft niet D-Day gekleed maar eerder Market Garden, ze dragen volgens mij een later model jumpsuit. Ik zag het aan de zakken onderaan hun vesten, de flappen hebben een puntig toelopende vorm terwijl dat bij de M42 gewoon recht was. Verder zijn het 82 AB parachutisten want ze dragen de Amerikaanse vlag op hun rechterarm (ttv informatie).
 
Dank voor respons en we blijven ons best doen want het blijft moeilijk.
Guy : Ik ben mij er van bewust en verwijder de vlaggen maar wat de zakken betreft laat ik het gewoon zoals het is want ben niet sterk genoeg om zulke correcties te maken.(maar dat komt wel met de tijd).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Man man wat is dit toch ongelooflijk
Marc
 
Mooi werk Pascal,persoonlijk zou ik het uniform nog wat meer inlijnen je gaat merken dat je nog iets meer diepte op deze manier verkrijgt...;)
 
Mooi figuur, ziet er duidelijk nog een jonge gast uit.

Pascal ik wil even terug komen op je dode soldaat.
Hij werd getroffen in het oog. Een oog en hersenen geven geen weerstand en dus gaat de kogel heel vlot de schedel in. Vermits zijn eerste weerstand pas de binnenzijde van de achterkant van de schedel is, zal hij daar meer dan vermoedelijk ook naar buiten gaan. Je zal dus ook een wonde achteraan moeten maken of bloed voorzien dat onder zijn hoofd weggelopen is.
Met andere woorden: zijn hoofd zal vermoedelijk in een plas bloed liggen. Misschien even over nadenken.
De holte in het oog mag inderdaad donker geschilderd worden zoals al eerder is aangehaald.
 
Danny : Dank voor opmerking maar ik lijn minder in het zwart dan ervoor en maak de basis kleur zeer donker om af te lijnen om zoveel mogelijk fouten te vermijden vermits ik dit schilder en niet met wash doe na de opmerking van Jan dat je geen controle behoud op wash waar hij gelijk heeft .
Erwin : hier een foto om te vergelijken en inderdaad moet er op grond ook bloed komen maar de figuren moeten ook nog bevuild worden en dat alles is pas op het laatste wanneer de figuren klaar zijn en ze geplaatst worden.
Marc: bedankt.
grt.

attachment.jpg
 
Mooi geschilderd Pascal, camo is treffend weergegeven.
Vraagje, op de rug is precies een uitsparing te zien voor een rugzak o.i.d.?
Komt daar nog iets?
Of zie ik iets verkeerd :33:
 
Hier is het altijd feest om naar te kijken gewoon elke keer hetzelfde genieten en nog eens genieten
Marc
 
Pascal wederom een hele mooie update
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan