Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeep banden zullen bijgewerkt worden Peter want bij zo'n zaken sta ik nog te weinig stil .
Guy kan steeds weghalen maar voorlopig is het naar mijn zin en laat hem staan zodanig dat ik later definitief kan beslissen.
Erwin laat maar komen hoor.
Eindelijk nog eens kunnen schilderen en heb kleurenpalet volledig omgegooid in de hoop wat dichter bij de kleuren uniform te komen met dit resultaat.
Ook heb ik gezicht wat vuil gemaakt maar helm en wapen is nog niet klaar want tijd is weeral om voor dit weekend grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap wat je met deze figuurtjes weer laat zien Pascal. Het rechter figuurtje zit er qua kleur mot op.
 
Guy bedoel je degene die nieuw is of de meer beige ? thank's grt.
 
Prachtig hoe je het gezicht hebt "vervuild". Zeer overtuigend...
 
Ziet er goed uit Pascal, de rechter figuur is naar mijn smaak de betere.

De vervuiling op het gezicht, is dat bedoeld als de vervaagde zwarte camouflage, of is dat echt bedoeld als vuil ?
Indien camo, dan zou ik het wat meer aanzetten.
Indien vuil, zou ik daar vanaf zien en herstellen naar normale huidkleur.

Waarom ? zoals het nu oogt is het te accepteren vanwege jouw toelichting.
Elk andere onwetende kijker zal nu denken dat de schilder zich in de kleur heeft vergist.

Ik zeg niet dat je het verkeerd hebt gedaan, het is enkel zoals ik het bekijk.
Dit is namelijk precies zo een effect wat moeilijk overtuigend neer te zetten is op schaal.

carry on :D
 
Zo kennen we onze Pascal weer he
Ook ik volg een beetje in stilte he is in feite niet volgen maar genieten
grt
Marc
 
Pascal, misschien helpen de volgende foto's je een beetje verder.
Ik ben eigenlijk altijd vrij sceptisch in zulke discussies omdat ik uit ervaring weet hoe snel een kleur verandert van een uniform naargelang het aantal wasbeurten, invloed van de omgeving en de levensduur. En uit welke productie het komt
Dan komt er nog bij waar en hoe is de foto genomen, hoe is hij afgedrukt enz.
Volgens mij kunnen beide figuren, waarbij de linkse de kleur overgangen voor mij persoonlijk iets te scherp of te bruusk zijn.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Bedankt voor de foto's Jan maar het blijft moeilijk om de kleuren te beoordelen maar om de verschillen te maken schilder ik figuur per figuur en zal het links figuur de overgangen wat trachten te milderen (deel van leerproces).
Bedankt Guy en Peter om jullie gedacht te geven want daar denk ik steeds op door en is goed om te verbeteren.
Beyond , Marc en Marnic bedankt voor volgen.
Wat ik nu ga zeggen klinkt belachelijk maar ben pc game ww2 aan het spelen en ben onder de indruk van de kleuren van uniformen en ik denk dat onze uniformen op diorama's nog te braaf en te proper zijn in het algemeen maar dit gedacht is van mij persoonlijk he' grt.
 
Sterk werk Pascal...goe bezig makker!!

Grtz yves,
 
OK: IK heb het vuil op gezicht gemilderd en de overgangen van uniform trachten minder brutaal te maken alsook riempje wapen gemaakt met dit resultaat wat ik voorlopig ga behouden om aan de volgend te kunnen beginnen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, als ik naar foto 2 kijk dan merk ik wel dat je het vuil verminderd hebt maar jammer genoeg ook een beetje de accenten in het gezicht.
Er mag wat aftekening/schaduw zijn tussen neus en aangezicht. Wat schaduw aan de onderzijde van de kin, wat meer uitgesproken lippen.
 
Kan er niet over mee spreken , maar inderdaad dat gezicht mag iets meer accentjes hebben verder alles prima
Marc
 
Netjes gedaan Pascal, een hele verbetering. De jongens hebben wel een punt mbt. het gelaat, maar doe dit niet te extreem want overdreven Spaanse en Italiaanse stijl 1:35 schaal felle smoeltjes zien we al genoeg op evenementen !
Uniform is stukken leuker nu ! De tonale nuance kan absoluut geen kwaad, al neigt de M42 jumpsuit eerder naar bruinig dan groenig, bij jou prima dus !
 
Ha Pascal, ach ja, beetje minder van dit, beetje meer van dat..:wacko:
Je komt er wel maatje, al doende leert men niewaar, en dat heb je al vaak laten zien !

Ga zo door, para's zien er al goed uit hoor.

Carry on
xRpZ7a.gif
 
We blijven ons best doen en dus wederom kleine aanpassing.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Je figuren zien er goed uit, het is niet makkelijk om een figuur goed te schilderen maar je bent er in geslaagd.

Zal je hun boots en kledij nog wat vuilmaken? Ik denk dat ze wel wat modder en grasvlekken zullen hebben na zo'n landing bij nacht. Vooral op de knieën en uiteraard op de schoenen.
 
Ik vind de figuren ook heel goed geslaagd. De jeep komt op mij over als een beetje een vreemde eend in de bijt, zo vervuild als die is; ondanks dat hierboven al is aangetoond dat jeeps dit soort vervuiling kunnen oplopen. Anderzijds, kan ik ook niet zeggen dat het me stoort en ik zou er zelf ook niets meer aan doen als het mijn diorama was. Goed bezig, alom!
 
Het is wederom een plezier om de figuurtjes te zien veranderen..de schaal is 1/35 moet je denken...fijn werk geleverd..
 
Jawel de figuren zullen zeker nog vervuild worden Alain.
Dank u Roy en Luc.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan