Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede gelijkenis inderdaad :D

En zeer attent gevonden!
 
Amai Erwin om dit te zien dat is straffe kost.:D
Verder dank voor toffe commentaren collega's en we blijven ons best doen grt.
 
Wat ik nog een beetje mis op dit mooie diorama is (lichte) baardgroei, nu zijn ze allemaal gladgeschoren. Ik veronderstel dat niet elke soldaat zich elke morgen schoor in die periode. Ik weet niet als dat makkelijk aan te brengen is op een figuur, daar zal ik zelf ook nog mee moeten experimenteren.
 
Prachtige vorderingen, met een verantwoorde dosis drama ! echt goed aan de gang Pascal.
Inderdaad zou zoals Alain zegt een beetje '5 o' clock shadow' hier en daar niet misstaan.
Ik heb dat nog nooit toegepast, wellicht dat iemand een tip voor je heeft.

Wel bijzonder ook die gelijkenis van jouw figuur met die soldaat op de foto :huh:

ga zo door :D
 
Dank u mannen.
Baardgroei is niet zo simpel maar laat me eerst stappen want ben nog lang niet klaar om te lopen.
Ben wel begonnen met figuren te plaatsen wat vuiler maken enz. alsook probeer ik nog wat met het groen te spelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Super gevonden die man achter het raam Pascal we ontdekken steeds iets nieuw in dit dio 😉👌👌
 
Knap om zien hoe de dode boomstronk tot leven komt.
Leuk gevonden om een figuur achter het raam te plaatsen, een ontdekking waard.
 
Wat ruist daar door het struikgewas... euh wie piept daar aan het raam, leuk gevonden.
 
Typisch iets van Pascal iemand achter een raam geeft zoveel meer geweldig
Pascal het ziet er weer beeldig uit
marc
 
Dank u en weer wat verder gewerkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi werk Pascal je ziet dat er aandacht aan word besteed dikke duim omhoog :)
 
Vergeet niet dat dit met jullie hulp is he bedankt.
OK : Het is aan de jeep waar toch wel enkele opmerkingen waren die ik nog moest bekijken.
Wat niemand is op gevallen behalve onze camaro 69 die me op de ledendag aansprak over de bevuiling van de ruiten, dat dit niet kon omdat de ruitenwissers niet overal komen en heeft mij een foto gestuurd met een vb. wat ik heb proberen in orde te maken alsook dat ik wat vuil heb weg genomen op ruiten .
Zelfs de vingerafdrukken die Roy aanhaalde geprobeerd.
Ook de wielen heb ik het vuil terug genomen waar Peter zei dat de bovenkant proper is door ,door het gras te rijden.
Als laatste heb ik zoals Roy eens heeft geschreven de haardroger op de gril gezet om de foutmarge te verkleinen wat gelukt is denk ik.
Is het perfect ? :Neen maar wat ik hier leer is voor altijd en eerst dacht ik er aan om een andere jeep te maken maar na beraad zal ik steeds op deze zien om te fouten niet meer te maken in de toekomst en gaan we verder met het diorama vol te zetten met acteurs.




attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Die man achter het gecondenseerde venster : brilliant !
 
Pascal, ik meen dat je daar enkele paddenstoelen geplant hebt. Opletten he, we zijn in de zomer en niet in de herfst, temaar daar ze in volle zon staan en niet onder bescherming van gebladerte.

Wat je jeep betreft zie ik nu op de eerste foto dat het gereedschap waarschijnlijk integraal gemouleerd werd met de carrosserie, het zijn dus geen losse onderdelen geweest. Waarschijnlijk een oude Monogram versie?
Het is nu wel wat te laat om er nog iets aan te veranderen maar mocht je dit nog eens voor hebben, tracht dan eens met een scriber of metalen pen of achterzijde scalpel om deze langs de rand van het materiaal te trekken. Op die manier maak je een groef tussen bijv. steel van de schop en de carrosserie die je dan kan accentueren met een wash. Zo komt het dan minder duidelijk naar voor dat het 1 stuk plastiek betreft.
 
Zeer mooi hoe details zoveel meer realisme geven aan je dio :wow:.
 
Bedankt allemaal voor te kijken en te helpen met goede raad want hier mee is het oefenstuk voor mij klaar.
Voor te leren was dit perfect en het gebouw ben ik zeer tevreden van alsook enkele figuren.
Een en ander kan beter maar dat komt wel met blijven te oefenen.
Er rest mij na het weekend nog enkel foto's te maken in daglicht en hoop dat jullie er van genoten hebben want ik zelf heb dat zeker wel grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan