Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.586
geachte collega's
Met deze topic ga ik mezelf leren om met natuur te werken waarbij wederom voertuig aan te pas komt en een paar figuren.
Het is me hier te doen om te leren de natuur naar voor te brengen en met de rest doe ik mijn uiterste best maar is niet de prioriteit dat zal gaandeweg door ervaring moeten verbeteren hopen we dan.
Ik ga weer met overschot isolatie plaat 3cm dik werken zoals vorig ondergrond diorama Parijs.
Verder klein stuk boerderij een jeep waar ik nu drie weken in stilte mee bezig ben en hoop dat ik iets heb op gestoken van Erwin die me hier sterk in geholpen heeft om dan toch voertuigen te maken.
Zoals ervoor weet ik welk verhaal ik ophang maar de setting kan geregeld veranderen naargelang de materialen in mijn bezit zijn en de plotse ingevingen die we allemaal wel ervaren met het maken van diorama.
De topic zal vooral visueel zijn daar ik in de leer ben en weinig zinnig zal kunnen zeggen over technieken .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
al mooi begonnen :)

is het gezichtsbedrog of is de grill een beetje kromgetrokken? Hij lijkt ook niet mooi aan te sluiten op de motorkap :)

De figuurtjes zijn ook wel interessant, zoiets zocht ik ook nog :p
 
Amaai makker,als je het niveau van de jeep verder zet ,gaat het weer ééntje zijn om van te genieten..veel succes alvast..!!

Grtz yves,
 
wie is er goed bezig ? tjonge...moet nog leren zegt je...mmmm ga zo door pascal..
 
Dikke dikke pluim Pascal knap hoor en zoals Jordi het vermeld de grille vooraan is er iets raar aan de hand maar ik denk dat ge er in normale omstandigheden niet veel van ziet
marc
 
Goeie start alvast ... veel plezier ! :)
 
Voor iemand die zegt dat hij nog veel moet leren vind ik het niveau wel al super. Wat gaat dat worden als je volleerd bent.
Ga dit zeker volgen. :D
 
Ferme start heb je alweer gemaakt complimenten, ik schuif weer een stoeltje bij
 
Ik volg. Benieuwd hoe het stukje boerderij eruit zal zien. De jeep ziet er mooi van kleur uit in die zonlichtfoto.
 
Heel goed bezig Pascal, mag terecht zeggen dat je een goede leerling bent.
Juist jammer dat de grille van de jeep doorzakt, daar ga je iets moeten op verzinnen om dat een beetje te camoufleren.

Hoe kort na de landing voorzie jij je dio? Enkele dagen of enkele weken?
Indien enkele weken dan zou je de grille kunnen "camoufleren" door het aanbrengen van een wire cutter vooraan aan de bumper en met steunen op de grille zodat de doorzakking niet meer opvalt. Het waren veldconversies en dus stak het niet zo nauw. Zelfs mijn jeep "La Bastille" had die enkele weken na de landing.

Wat decals betreft moet hij voorzien zijn van shipping stencils op de rechter zijde juist achter het spatbord. Weet niet of die in je kit steken en anders laat je het maar weten dan lossen we dat wel op.
 
Dank u mannen
Ja er zijn wel wat meerdere foutjes aan jeep maar voorlopig kijk ik daar niet naar en maak het recht uit de doos met zijn fouten .
we beginnen met poging boom en dit is begin stadium en is aan het drogen om verder te kunnen later.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Erwin het speelt zich af kort na de landing en heb jij een foto met die schaar en de steun ?
De jeep moet toch wachten tot ik meer weet over terrein om hem te verweren.
de info decals zal ik posten
 
Laatst bewerkt:
2de behandeling gehad om draad te laten verdwijnen en zal nu 24 uur drogen om later de eigenschappen van een eik erin te kerven .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Om schors van eik te verkrijgen nog even verder aan gewerkt en laat het nu gerust voorlopig om verder te drogen

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mijn notitie boekje er bij gehaald, valt weer heel wat te leren!!
 
Die boom ziet er heel goed uit Pascal, veel beter dan plastieken exemplaren.
 
Ja, ben zelf tevreden over resultaat en ben klein begonnen om te proberen maar als ik een eik wil maken in schaal 1/35 dan krijg ik een probleem met de grote van diorama die ik in binnen de perken wil houden.
Als fruitboom in 1/35 is hij perfect te doen en de structuur kan ook nog dus overweeg ik deze optie in dit diorama.
 
Pascal dees kan echt niet meer he hoe doet ge dat in godsnaam ik denk dat er vele onder andere ik jaloers zijn op uwe vaardigheden , en als ik zo hoor is het allemmal vrij simpel maar ik zie me er nog nie aan beginnen
Goed bezig makker ( allee 't is te zeggen beter kan het al bijna niet meer he )
Marc
 
Fruitboom + Normandie = appelboom.
Appels = cider = calvados.
Calvados = Normandie......en de cirkel is rond!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan