Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt jongens .
Steven : de periscoop past maar is wat lang als je deur wilt openen en sluiten en heb daardoor voor gesloten gekozen maar omdat jij er over begint had ik ze op maat kunnen snijden en ze toch gebruiken wat nu te laat is maar wat ik bij de volgende zeker beter ga bekijken.
wat ik erg vind dat de loop van punt 50 en beetje krom staat en dat door mijn eigen stommiteit en onvoorzichtigheid waardoor ik knorrig ben op mezelf want de kit had die in perfecte staat geleverd.
Nu is hij wel klaar samen met jeep voor decals en later te verweren

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een strak jasje, Pascal! Die .50 moet je gewoon eens terugbuigen.
 
Dank u Steven.
Een poging om dak van papier te maken en moet nog wel bijgekleurd worden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal, knap om te zien hoe jij alle mogelijkheden aftast om doelen te bereiken, zoals nu met je papieren dak. Probeer er wel op te letten dat je de dakpannen/leitjes allemaal even groot maakt want op een wedstrijdtafel zal men hierover zeker neuzelen, ingeval je er later aan zou deelnemen.
 
Ja Guy papier is dankbaar product waar we veel mee kunnen met de nodige fantasie .
Dak herbegonnen en zijkanten af gewerkt .
Houtwerk en klimplanten tegen gevels is volgende stap grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Pascal geloof of niet maar bij de eerste beelden van het dak dacht ik wat gaat hij hier van maken dat slaat ferm tegen
Helemaal niet hoor ik vind het geweldig hoe dat ge het voor mekaar krijgt ongelooflijk
grt
Marc
 
Prachtig huisje, maar het gras zal eens moeten gemaaid worden... :laugh: ;)
 
Verdorie Pascal, gij zijt weer goed op dreef makker.
 
Pascal op mij komt het klimop-dek over alsof het huis gedeeltelijk een camouflagedek heeft gekregen, ofwel alsof er touwtjes met daaraan bladeren omheen zijn getrokken. De rest van het huis vind ik er wél heel geslaagd uitzien trouwens.
 
Goed bezig Pascal ! al ben ik het eens met Roy wat betreft de Klim-op. Het is te mooi verdeeld, waardoor een patroon ontstaan is.
Je zou het vooral onderaan meer kunnen vullen met gebladerte.
Natuur blinkt uit door variatie en onregelmatigheid.

Het huisje ziet er overigens erg goed uit !

groet :)
 
Laatst bewerkt:
Ik volg Peter en Roy, er zit heel wat potentieel in je klimop maar tegen de muur zou ik hem echt vol maken, om dan over de dakrand over te gaan naar lichter gebladerte. Weer een interessante vordering alleszins !
 
Klimop begint, net zoals een rozenstruik, meestal uit 1 centrale stam en werkt zich zo verder uit in de hoogte en in de breedte.
Gebeurlijk en dit met de jaren, zullen de laagste horizontale takken dan weer contact zoeken met de grond.
De klimop moet dus meer geconcentreerd worden.
Tegen de tijd dat klimop ook het dak bereikt en dit ook begint te overgroeien zijn er al vele jaren gepasserd.
Heb onlangs nog een gevelbedekkende klimop verwijderd waar mijn dochter woont en die stond er al tientallen jaren. De basis van de stam was een 10-12 cm dik.
 
Wat een leuke klimop discussie.

Ik vind trouwens het huis zeer geslaagd, ook de verweerde deur en het houtwerk is zeer overtuigend !
En ik ben er van overtuigd dat je de klimop met een klein beetje extra werk perfect in orde kan krijgen.

Ik raad aan om in Google even in te tikken: 'klimop op muur' en dan op fotos.
Je zal zien dat er 101 verschillende soorten begroeing zijn van klimop planten.

Maar inderdaad we zien wel een constante nl. dat de dikte van de klimop in relatie staat tot de groeirichting. Klimop (zoals het woord zegt) groeit vanuit de grond en klimt op de muur doorgaans naar boven maar ook naar links en rechts. Maar de groei naar boven en opzij gaat ook gepaard met de aangroei van bladeren waar er reeds klimop op de muur zit. Dus de 'hoofd'takken onderaan en opzij groeien volledig dicht, en de uitlopers vind je dan bovenaan en aan de zijkanten.

Ik weet niet of ik mezelf duidelijk maak met deze uitleg maar het komt er op neer dat je de zones onderaan het huis veel meer moet opvullen met klimop. Dus datgene wat er is is goed, gewoon onderaan de boel opvullen met klimop.
De fotos op Google spreken voor zich en de realiteit is steeds de beste gids. Laat je daardoor inspireren.

Succes !
 
Bedankt en zeer tof dat jullie dit opvolgen en Roy merci man voor de opmerkingen eerder waar ik mee kan werken.
Dus ik begrijp het probleem en ben ineens in actie geschoten om het verschil direct te zien en wat ik zag heeft me blij gemaakt daarvoor dank en zo word het nog wat met jullie hulp.;):8
De voorkant is klaar maar moet nog geschilderd worden wat pas gebeurd als al het groen erop hangt.
1 tak aan de deur had ik gemaakt met gekartelde bladeren wat een druivelaar moet voorstellen en heb die in zijn kleur kunnen bewaren.
Met bladeren kan ik nog wel een paar uur verder;)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit heb bedacht om bloemen te maken leve papier.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zo ziet het er al een heel stuk echter uit Pascal !
En je mag me een zeurpiet vinden :$, maar ik wil toch nog aanstippen : naar mijn smaak,
(en daar hoeft je het niet mee eens te zijn) groeit de klimop nog iets te mooi rond het raam.
Maar misschien wil je jouw fraai gemaakte raam niet weg stoppen onder blaadjes, dan laat je het toch fijn zo :D

De bloemetjes zien er anders ook tof uit, leuk gedaan !

Doe fijn verder zo oNYSjg.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan