Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Yves en begrijp wat je bedoeld maar is een werkje van lange adem en daarom om een beetje afwisseling te hebben begonnen aan boerderijtje wat volledig anders werken is dan gevels maar we maken er het beste van.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hoi Pascal , goed bezig jongen :) (yup, is een aah of een ooh maar mag toch hè..)

Schildertechniek op de JEEP heb je goed gedaan !, vooral de lichtval komt geloofwaardig over.
Kromme grill was me niet eens opgevallen...zo zie je dat goed schilderwerk afleidt van de 'werkelijkheid'.

Toen kwam ik bij het boomverhaal en al lezend werden m'n ogen almaar groter.
Eerst al de boom constructie. Nog niet eerder gezien zo, maar het onthouden waard !
Een dergelijke boom zou ik (en heb ik) gemaakt hebben van strengen koperdraad (zie hier een PDF van "D-Day 1944")
Jouw manier spaart veel koperdraad en stukken sprue houden we toch al regelmatig over.
De plastic sprue maakt het vrij makkelijk om in een later stadium van de bouw nog extra plastic takken aan te plakken, mocht dat nodig zijn.
Bovendien, mocht een stuk sprue breken dan houdt de draad de boel wel bij elkaar en kan de breuk nog gelijmd worden.

On/Off Topic
Bij het Appelboom/Normandië verhaal keek ik helemaal m'n ogen uit :|...:ohmy:....:O....:laugh:
Ik heb namelijk ook een Normandie diorama in de stijgers staan, ook met appelbomen.
En laat ik nu hetzelfde gedaan hebben met de blaadjes-pons en de takjesbekleding :O
Heb daar een SBS verslag van gemaakt in mijn bouwverslag. Zal zien dat dit op ons forum komt..

Voor nu heb ik geen kritiek of tips maar zal me niet inhouden zodra ik er heb die van nut kunnen zijn.
Doe vooral verder zo !

Groet :)
 
Goed bezig Pascal....alweer eentje om te volgen.
 
Dank je Peter en Marnic.
de boom is van lange adem en heb gekozen voor een kleine oude boerderij die ik hoop van een beetje karakter te geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi weer hoor Pascal, ik ben benieuwd naar je volgende stappen. Ga je na het kleuren van de stenen de voegen inwassen ?
 
Inderdaad Guy en ook het zicht wat verzachten met dit resultaat waar ik voorlopig mee kan leven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jaaa dit gaat helemaal de goede kant uit Pascal ! De voegen zien er ook lekker verweerd uit, en dat sluit mooi aan op de oude muren. Ik zie dit helemaal zitten.
 
Pascal gij hebt een gezonde fantasie als ik het zo mag noemen en het strafste is dat ge het ongelooflijk knap kan uitbeelden
Dees is weer een schot in de roos ik geniet er elk moment van
marc
 
Bedankt Marc en Guy .
Kleine update werken aan boom waar ik halfweg ben en nog wat acteurs voor later op dio grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er heel goed uit jouw boom !

Schön weiter basteln jah ? :D

groet ;)
 
Deze post had ik nog niet eerder opgemerkt (shame on me).
Mooi hoor wat je hier neerzet. Ga zeker volgen.
 
Goed op dreef Pascal, de boom begint er heel goed uit te zien, de verschillende groentonen maken het zeer levendig !
 
Hey,

Indd, er komt leven in, we blijven volgen uiteraard.....;)
 
voorlopig tenzij zware opmerkingen is mijn eerste boom een feit wat ik van werk zeer onderschat heb .
mos word later bepaald aan de hand van diorama waar ik nog niet helemaal uit ben grt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
in mijn ogen gewoon zalig om naar te kijken past ongelooflijk mooi nu met dit warme weer net echt
grt
Marc
 
Ziet er mooi uit.
En met dit weer is elk beetje schaduw van een boom meer dan welkom :laugh: ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan