Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
is dat zaagsel dat je gebruikt hebt om die boomschors te maken? zie het precies niet heel goed maar zeker een knap resultaat. Zeker de moeite om zelf eens mee te experimenteren.

En qua bomen heeft Erwin wel een punt natuurlijk, het is de calvados streek dus zou het niet misstaan om een appelboom te maken.

Schol!
 
Dank u voor het volgen.
OK een appelboom wordt het maar moet er wel rekening mee houden dat er juni nog geen appels aan hangen want de vruchten beginnen pas midden juni.
Baenske :ik heb vier lange stukken spreu van kader jeep genomen en niet echt glad gezet wat ik niet nodig vind.Heb die onderaan aan elkaar gelijmd om beginnen draaien met draad gemakkelijk te houden. Nu deze spreu plooide zonder te breken wat handig is bij het op splitsen.
Inderdaad dan ben ik tekeer gegaan met onverdunde witte lijm en heb dan wel het hout stof gebruikt eerder van schuurmachine dan zaag.(het fijnste).
Nu voor de meeste stammen is dit goed genoeg maar om bepaalde bomen te maken werkt uitgeharde witte lijm met houtpulp niet of zeer moeilijk want is eigenlijk mdf geworden min of meer wat zich moeilijk laat bewerken.
Heb dus witte milliput bovengehaald dun opgelegd en dan een paar vlugge bewegingen met oude tandenborstel om deze structuur te krijgen.
Er zullen wel betere manieren zijn maar zo heb ik het gedaan.
 
Mooie boom. Zal zeker deze dio volgen want zit recht in mijn WW2 periode. Ik maak ook zelf mijn bomen, maar dat hout zagsel ving ik nogal grof voor de bast, daarom gebruik ik eerder zilverzand (te vinden in een doe -het-zelf-zaak), dit geeft een mooiere structuur en laat zich ook beter verven.

Grtz Bart
 
zilverzand zal ik zeker eens proberen Bart

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie techniek Pascal, blaadjes zien er ook realistisch uit.
 
Proficiat, je bent denkelijk de eerste op dit forum die dat Pk-Pro hebbeding eens gaat toepassen.
 
ik weet niks te zeggen maar des te meer houd ik mijn ogen open
Knap om te volgen
Marc
 
Ja en het werkt maar heb nog wel blaadjes te gaan heb a4 papier met verschillende tinten groen gespoten met ab en dan vernis erop .
dan snijden plakken en bijschilderen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat is verdorie een zeer mooie boom, ik zal dat eens goed bekijken want op gebied van bomen is het een beetje triestig gesteld vind ik. Wel zou ik iets moeten vinden om de blaadjes in een kleinere schaal te maken. Schaal 1/72 en 1/87.

Prachtig.
 
Alvast prachtig gedaan die boom.Ben benieuwd naar het vervolg.
Marc S
 
Een kleine hartekreet.

Als ik al die onverdeeld positieve commentaren lees, vergaat mij eigenlijk de zin om opbouwende kritiek te geven, hoewel dat als ik Pascal een beetje ken juist de bedoeling van zijn topic is.

Dat mis ik soms zo op dit forum, we zijn er toch om elkaar vooruit te helpen... alleen maar 'oehh' en 'aahhh' bewerkstelligt dat niet. Alleen Jordi en Erwin maken in het begin een kanttekening, daarna een stortvloed van onverdeelde complimenten.

Overigens vind ik ook dat je op de goede weg bent Pascal. Maar er zijn (bijna) altijd wel aandachtspunten te bedenken. Ik weet dat Pascal zich daar voor open stelt. Ik zal eens met mezelf in beraad gaan of ik mijn opbouwende kritiek als reactie in het topic schrijf, per PM stuur of gewoon laat voor wat 'ie is.

(Sorry voor de misschien wat kribbige toon van dit bericht... heeft ook te maken met drukte op het werk en weinig slaap... maar ik sta wel volledig achter wat ik schrijf)
 
Roy, ik zou kunnen opmerken dat Pascal fijnere takken zou moeten toevoegen, maar om daar op voorhand al opmerkingen over te maken vind ik voorbarig, vandaar dat ik Pascal, zijnde pril doch onmiskenbaar zeer getalenteerd dioramabouwer, die tijd wil geven. Referentiefoto's vertellen alles wat je moet weten om tot fijn werk te komen.
 
Dat was ook mijn gedacht, maar ik ging er van uit dat er genoeg blaadjes toegevoegd zouden worden dat deze verschillen in volume niet meer te zien zouden zijn. Van een dikke tak naar een heel dunne kan wel maar dan worden het er wel meer dan 2 á 3, denk aan een knotwilg. De blaadjes zien er heel knap uit, je kan ook in echte blaadjes knippen maar dan zou je ze moeten spuiten om de kleur te behouden.
 
Beste Roy: ik ben op het forum gekomen net om te leren en mijn werken te laten beoordelen ook ben ik steeds blij dat ervaren mensen hun mening geven en trachten bij te sturen wat niet gemakkelijk is daar men steeds moet voortgaan op foto's die niet altijd de beste kwaliteit zijn en als ik het kan zal ik het zeker veranderen of tenminste eerlijk zijn en zeggen dat ik het nog niet aankan maar dan krijgt het wel extra aandacht en probeer ik alsnog op een later moment.
U onthouden van kritiek is uw keuze maar dan een die ik zeer betreur daar er dan kennis mij onthouden word waardoor ik verder kan nadenken om alsnog te verbeteren.
Herinnert u de reclameborden wat ik ter harte heb genomen en nog andere zaken die ik niet zomaar verander zonder zelf nog eens extra onderzoek te doen.
Ook ben ik zeer onder de indruk van de ervaren modelbouwers waar ik geen namen noem om niemand te vergeten want hier zijn er wel wat die hier topics posten en met hand en tand uitleggen wat ze aan het doen zijn wat een schat van waarde is als je het wil lezen en volgen.
Als bonis zijn er dan de ledendagen die ik tof en belangrijk vind om bij te praten over wat we aan het doen zijn en laten zien en dan komt erbij dat het een toffe bende is.
Als je geen kritiek en raad kan verdragen blijf je maar zitten in een bootje zonder peddels in de grote oceaan.
Intussen wat verder gedaan aan boom waar nog heel veel werk aan is.
Guy en Steven: ben me ervan bewust van die vertakkingen en daarom nog een paar foto's met een beetje vooruitgang om het idee te tonen.
Wat me meer zorgen baard is een barst die onderaan ontstaan bij drybruch en hoop dat het niet verder barst want anders heb ik wel een probleem.
Ook zijn de kleuren aan de boom nog niet naar mij zin maar we zien wel.



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Op het eerste zicht zie ik niet direct een barst maar als jij het zegt zal het zeker zo zijn. Wellicht kan je die zeker nog opvangen door vol te smeren met bijvoorbeeld houtlijm ? Verder vind ik de kleine vertakkingen die je ondertussen hebt aangebracht ronduit schitterend, man als je dit over de hele boom kan verder zetten, zal je eindigen met een boom die naast appels ook lof zal oogsten.
 
Hey,

Inderdaad, de takken aan het begin waren iets of wat te dik, maar kom, laten we eerlijk zijn er zijn dikke en dunne takken, dus voor mij zijn beide goed uiteraard. Ik vind je stam heel goed gelukt zeker goed gewerkt naar het grijze toe, maar vergeet niet om mosvorming aan te brengen onderaan de boom en aan de 'noordkant' van de boom omdat mossen daar welig tieren.....
Die blaadjes zijn eigenlijk wel goed, alleen spijtig dat men dit niet heeft op schaal 1/72 of kleiner, zou voor ons kleine bouwers een hele verademing zijn.....
Ik volg hier wel, lijkt me goed te komen......
 
@Pascal: ik weet dat jij alle informatie, tips en adviezen absorbeert en veelal meteen toepast. Ik ga in een later stadium uiteenzetten wat mijn gedachten zijn.
 
verder met boom
 
Laatst bewerkt:
Allereerst Pascal,wat je hier weer onderneemt..chapeau makker! Heb wel een opmerking ivm met de opbouw van de takken en blaadjes..
Waar je moet op letten is dat in de natuur bij loofbomen de zijtakken met blaadjes nooit recht tegenover elkaar staan maar afwisselend niet-symmetrisch.
attachment.jpg
Dit geeft ook als resultaat een dichtere begroeiing en dus minder kale plekken.
Hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is,dit is maar een tip hé makker!!





Grtz yves,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan