Hoofdsponsor

1/35 kort na landing Normandie (eindelijk begin bevrijding) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dit zijn echte para's aan het worden, mooi werk Pascal. De kleuren zitten heel goed, mooie nuances ook (enkel de helmkleur misschien nog wat fijntunen, die was vuil groen, niet neigend naar blauw).

Iets anders, de handgranaten waren voorzien van een geel randje bovenaan, om aan te geven dat het om een explosief ging.

attachment.jpg

Een klein detail maar wel leuk als staccato.
 
Laatst bewerkt:
Vergeten : de camonetjes kan je ophalen door ze te drybrushen met een aanmerkelijk lichtere tint dan de helm.
 
Dat ziet er hier weer geweldig uit , voor mij een grote vraag waar jullie die wijsheid vandaan halen en vakkundigheid
Proficiat
marc
 
Ja Guy heb een andere helm genomen want had details er in gesneden daar waar het niet klopte en dat was te moeilijk vandaar andere helm.
Dan de driver en de gewonde zijn eigenlijk Engelse commando's waardoor ik ze niet kon gebruiken in deze setting maar heb dan maar van de gewonde en verzetsman gemaakt en de chauffeur zal zich buiten de jeep bevinden.
De granaat ga ik nog aanpassen want dat is tof die opmerkingen waarvoor dank.
Bedankt weer Marc.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi werk Pascal ! misschien de schoenen van de gewonde nog beetje stoffig of vuil maken.
En wat mij betreft mag er op het verband wel één duidelijke bloedvlek te zien zijn.

keep up the nice work mVtUOF.gif
 
Als die man zou bloeden, zou er een "snelverband" (zowel duits of amerika) gebruikt zijn (tussen die 2 is 1 klein verschil mnd de rolletjes) en niet zo mooi gewikkeld.
Dit "verband"is duidelijk aangelegd, de meneer op de brancard heeft zijn onderbeen gebroken, zetten nog niet, wel fixeren, zodat de botten niet naar buiten gaan. In een andere oorlog, zou deze breuk overgaan naar ?gangreen en afzetting van het onderbeen
 
De gewonde verzetsman zou zo uit een setje kunnen komen, ik vind 'm apart en heel origineel.
 
Moet nog gebeuren Peter maar word op het einde zeker gedaan.
Guy granaat is aangepast maar nog niet te zien op deze foto's.
Dank Aris5

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat ziet er goed uit ! figuren staan mooi opgesteld zo.

Ik dacht inderdaad dat de gewonde met stretcher uit een setje komt, is dat niet zo ?

Misschien klein tipjes betreffende de vuiligheid op de Jeep ? :
Enkele vegen maken in de vervuiling op de motorkap en spatborden.
Wat modderspetters langs de rand van de achterste wielkasten.
 
Ja of wat (1/35) vingerafdrukken erin maken. Dit idee:

G%20%283%29.JPG


Het diorama is qua voortang nog onverminderd veelbelovend.
 
Mooi Pascal, de actie rond de Jeep.
 
Hey,

Pascal, dat ziet er verdomd heel goed uit man.
Je figuren komen goed tot leven...;)
 
Bedankt mannen en in mijn poging de verbeteringen te maken alsook vingerafdrukken op jeep heb ik mijn hand overspeeld en is decal stuk.
Pech maar geen reden tot paniek behalve ik en andere decal zal gebruiken zonder cirkel wat ook nog kan die periode denk ik want die van de sherman in mijn bezit is de decal 2 mm groter.
Peter : De gewonde man komt van resi cast 35.5524 driver & wounded for RAMC para jeep en heb daar een burger van gemaakt.




attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pascal, in die periode kan je zelfs nog de ster met de gele achtergrond gebruiken. Die achtergrond was in feite een soort verf die aangaf als je in giftig gas terecht kwam. Voertuigen die rechtstreeks uit Engeland verscheept of ingevlogen waren hadden die soms nog.
De voertuigen die na de landing in elkaar gestoken werden in Normandië zelf (Cherbourg) hadden die gele achtergrond niet meer.
 
Nou dat Resicast figuur heb je dan netjes veranderd, er is geen militair meer in te herkennen :)

Jammer van de decal, maar de voorkant van de Jeep ziet er wel beter uit zo.
Na het nieuwe decal alleen een paar opgedroogde modderspatjes erop en klaar...
Kun je doen met penseel of met verf in kwastje langs een stokje strijken voor echte spatjes.

Carry on :D
 
Beste pascal de voorlaatste foto van u zo uit de hoogte en die soldaat met een sigaret in zijn hand lijkt net een foto van het echte leven gewoon geweldig
Ik ben weer zoals gewoonlijk sprakeloos , kijk altijd maar reageer niet zo veel omdat het toch altijd genieten is zoals bij vele van de bouwers hier
Marc
 
Nogmaals dank om te volgen .
Erwin : bedankt voor info en ben gerust nu.
Peter : Dat dacht ik ook en ga er proberen hier en daar wat meer af te halen zoals Guy al eens had aangehaald.
Deze diorama is tenslotte om van alles te proberen en vooral te leren al heb ik het er soms moeilijk mee maar dat is leren nietwaar:D:8:laugh:

De figuren die ik voor deze besteld had enkele weken terug zijn aangekomen en kijk er naar uit om er aan te beginnen.

attachment.jpg
 
wauw, die set is super !! De figuren van "Stalingrad" vind ik zowizo bijzonder mooi. Zowel qua sculptings alsook de poses.

Veel plezier met het schilderen van deze ! :D
 
Qua leren blijf ik bij mijn mening dat jij een soort spons bent die alles opzuigt wat mensen tegen je zeggen en dan het teveel en overbodige weer uitperst.

Deze leercurve moet een keer gaan afnemen want anders ben je over een jaar realistischer bezig dan het origineel.
 
Stalingrad figuren zijn echt top👌👌 super fijn en mooi afgewerkt dan nog maar te zwijgen van de details waar ze van voorzien zijn...
Neem de beste penselen en de fijnste verf😉 want dat verdienen deze figuren echt wel,veel succes 👍👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan