Hoofdsponsor

1/59 L'Ambitieux [wip]

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.425
Hallo mensen, lang geleden dat ik nog eens aan iets begonnen ben. Vorig jaar heb ik vrijwel niets gedaan op modelbouwvlak wegens huizenjacht, gevolgd door de eigenlijke verhuis.
Nu we eindelijk volledig gesetteld zijn kunnen de activiteiten weer beginnen.

Eind vorig jaar kreeg ik toevallig het eerste deel in handen van een erg mooi scheepje waar ik niets van wist ; namelijk L'Ambitieux.

Ambitieux1_zps9uso3hra.jpg

Hoewel ik niet zo'n grote voorstander ben van "deeltjeskits", kon ik het toch niet laten me te abonneren, we zullen wel zien waar het ons brengt, en bovendien is het weer een oefening om mijn heel erg roestig Frans wat op te frissen.

Ondertussen heb ik 19 afleveringen binnen, dus eigenlijk voldoende om rustig aan de bouw te beginnen. Morgen nog even een trip naar het containerpark om plaats te maken in de garage, dan mijn werkbank monteren en de aanvang van de bouw kan beginnen.

Tot spoedig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi schip om te bouwen.
Heb net even gekeken op het internet, heb alleen nooit Frans geleerd.
Succes met de bouw, ik hou de bouw in de gaten.
 
Weer eentje om te volgen, veel succes met de bouw!!

Ben erg benieuwd naar het verdere verloop,

Grts,
Patrick
 
Ziet er een mooi schip uit, altijd interessant om volgen.
Veel succes met de bouw.
 
Daar heb je een mooi schip Danny. Succes met de bouw van deze.
( Hoe staat het met de Cn2t, ga je daar ook mee door? )

Fred
 
succes en volg in stilte want ken er niets van grt.
 
straks kom ik nog stoeltjes te kort om overal bij te zetten.
Kom zeker en vast regelmatig eens langs om je vorderingen te bestuderen.
vgr Marc
 
Daar heb je een mooi schip Danny. Succes met de bouw van deze.
( Hoe staat het met de Cn2t, ga je daar ook mee door? )

Fred

Daar zal ik ook nog wel mee doorgaan, Fred, alleen zal ik het boekje opnieuw moeten bestellen bij gelegenheid. Tjah, modelbouw en verhuis gaan niet altijd samen hé.
 
Zoals eerder vermeld... eerst werkbankje monteren vooraleer de bouw kan starten...

Werkbank_zpsjysuea4i.jpg
... check

En het startschot is gegeven...
Ambitieuxstart_zpsnvrtqnz4.jpg

Nu, 3 dagen en 14 afleveren van de reeks verder, staat L'Ambitieux er zo bij :

Ambitieux1tot14_zpsog8nmkhb.jpg

Mijn eerste ervaringen met deze kit kan ik omschrijven als goed tot zeer goed ; de spanten en valse kiel zijn uit stevig triplex gelaserd (de kwaliteit is merkelijk beter dan die van de Amerigo Vespucci, voor diegenen die deze van DeAgostini gebouwd hebben) en de pasvorm is zeer goed.
 
Succes en veel plezier met de bouw, ga ik zeker volgen.
 
wauw , wat een nieuwe, propere, opgeruimde en snelle start.
je aanpak is alvast veel belovend en het eerste resultaat een streling voor het oog.
succes met het vervolg, Marc
 
Zeker niet aan mij besteed maar toch vind ik het interessant om te volgen en mooi vind ik het ook
Ik wens je hier alle suc6 en plezier bij het bouwen en wees gerust ik blijf volgen
Zeer mooi om te kijken
Grt
Marc
 
de spanten in de boeg zien er wel erg vreemd uit , ben benieuwt wat dat gaat worden.
veel suc6 met de bouw Dany
 
En hier zijn we weer met een kleine update, vorige week heb ik weinig kunnen doen vanwege mijn werk, maar gisteren en eergisteren heb ik toch een paar uurtjes vrij kunnen maken.

@Amazone : wat bedoel je precies met een erg vreemde vorm in de boeg en de voorste spanten ?

Een kleine update dus, met name het beplanken van het valse dek, de latjes zijn 0.4 mm linden, en de naden tussen de planken zijn zwart naaigaren.

Dek1_zpsekemzwzx.jpg

Normaal gezien zou ik vandaag verder gewerkt hebben, maar "real life" gooit weer roet in het eten : ipv achter mijn werkbank te staan heb ik de hele voormiddag bij mijn vader in de dienst spoedgevallen gezeten...:(
 
Oei niet te erg hoop ik , allee het allerbeste gewenst met uwe pa
Marc
 
Oei niet te erg hoop ik , allee het allerbeste gewenst met uwe pa
Marc


Bedankt Marc. Helaas is de situatie, nu een week verder, niet veel verbeterd wel integendeel. Terwijl mijn vader in eerste instantie nog op een gewone kamer lag, is hij gisteren over gebracht naar de Intensive Care.
Ik zal even kort schetsen wat er gebeurd is : normaal gezien had pa vorige week maandag moeten beginnen met een reeks van 22 lichte chemo behandelingen in combinatie met bestralingen (poliepen in de dikke darm). Daarom had men de woensdag voordien een Porta-cath geplaatst, en daar moet iets misgelopen zijn, wellicht is er daarbij een infectie opgetreden.

Het spreekt voor zich dat ik nu onder deze omstandigheiden nog niet verder gewerkt heb aan dit project.
 
Beste Dany allereerst mijn oprechte wensen voor een snelle en goede genezing voor je pa
En modelbouw gaat niet lopen doe het rustig en zorg maar dat het in uw familie in orde komt
Het beste
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan