Hoofdsponsor

1/59 L'Ambitieux [wip]

Dany , concentreer je eerst maar op je vader hij zal je hulp en aandacht nu wel waarderen.
Modelbouw komt achteraf wel terug.

beterschap voor je vader,
vgr Marc
 
Hallo mensen, hier ben ik weer.

Dit keer met nieuws dat toch alvast een heel stuk beter is. Vader is sedert woensdag terug op een gewone kamer, en aangezien ik nu sedert gisteren in de nachtploeg zit heb ik hem alweer kunnen een bezoek brengen. Hij ziet er heel veel beter uit. Eén van de artsen heeft nu toegegeven dat het het portaalcatheter wel degelijk de oorzaak van de infectie was. Deze portacath is nu verwijderd en in de plaats is nu een drain aangebracht om alle etter en spul te draineren.

Omdat mijn gemoed nu een stuk geruster is, heb weer een klein stukje verder kunnen werken aan L'Ambitieux ; het hoofddek is nu helemaal van beplanking voorzien, en het campanjedek is klaar om beplankt te worden.

Dek4_zpsggz7hmqo.jpg
Er moet nog wel wat geschraapt worden om alle plankjes netjes op dezelfde hoogte te brengen, maar dat is slechts een kwestie van micrometers.
Wel sta ik in twijfel of ik het hout onbewerkt zal laten of niet.

En even een zij aanzicht, de zwarte metalen lat naast de romp is er eentje van 50 cm.

Dek3_zpstwo2rjhb.jpg
 
de vorm zit er al in , en een mooi dek trouwens dat je laat zien.
 
ferme constructie en ben steeds onder de indruk van de botenbouwers grt.
 
En hier zijn we weer met nog een kleine update ; zoals eerder gezegd, het hoofddek was al klaar, dus nu is het volgende dek aan de beurt. Aangezien er geen haast achter zit omdat ik bijna aan het einde van mijn onderdelen ben, en ik niet weet wanneer ik een nieuwe levering kan verwachten, neem ik er mijn tijd voor.

Middendek_zpsalkqxlot.jpg
 
Het ziet er toch al mooi uit ;)
Wel vervelend als je moet wachten op de volgende onderdelen....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan