Hoofdsponsor

1/72 Matchbox - Supermarine Stranraer vliegboot WO II [wip]

Hey,

Mercie jongens voor jullie bloemen...., we doen ons best om er een toonbaar model van te maken...
Momenteel in Duitsland, Lungen.....hele grote modelbouwbeurs.....
 
Alé, ondertussen ons nog een beetje jennen ook ofwa..?!:P

Grtz yves,
 
Hey,

Hier zijn we terug van weggeweest.
Ondertussen hebben we uiteraard ook verder gewerkt aan het model, maar zoals al geweten, het gaat traag.
Wat hebben we uitgespookt, awel, de motorgondels zijn samengeplakt opgeschuurd en eentje ervan al voorzien van zijn paneellijnen, wat van inwendige structuur om de uitlaat voor te stellen, opgeschuurd, of wat dacht je dat er niet meer geschuurd moest worden... ;) :)) , en daarna de motor van resin beginnen samen te stellen en op te bouwen. Er zaten wel stukken in de kit van resin, maar ik vond deze te zwak om te gebruiken wat regelmatig terug komt met die toestanden. Nu niet getreuzeld, we gebruiken Evergreen rod van 0,50 mm om deze verder uit werken.
Voor de aandachtigen onder jullie, neen er zitten nog geen bougiekabels in, deze zijn klaar geboord om voorzien te worden maar worden geplaatst na het afwerken van de motor.

Verder is ook de cockpitkap samengesteld met Evergreen strips en zijn de ramen gesneden, oef... want dat was een serieus zenuwwerkje, maar alles is goed verlopen. Daarover later wel meer als deze worden geplaatst.
Allez, wat foto's om de boel hier wat op te fleuren....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de linkse gondel zie je dat er nog niets is veranderd en gewoon standaard is, de rechtse is voorzien van alles en nog wat om verder te detailleren.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, nu op naar nummer twee van die gondels en motor. :wub:
 
Ik sta steeds versteld van wat je er nóg allemaal aan blijft toevoegen van details....
Respect man...
 
Ja, kan ik alleen maar naar opkijken.
 
Swaken, met ouder te worden ben je toch niet echt veel slimmer geworden .... man, man, man wat laat je hier toch weer een sterk staaltje scratchbuilden zien ... Ik ga mijn bouwsel niet meer posten op dees manier:tongue: (ok, flauwe grap)

Nu effe serieus, schitterend werk kerel .... ik blijf kijken naar je details die je op deze schaal neerzet ....
 
Hey,

Ja jongens, dikke mercie voor jullie mooie commentaren.
Ik heb er serieus werk aan, maar ook mijn plezier uiteraard. Ik weet het, het is een oud beestje die een beetje moet opgekriebbeld worden om hem iets of wat toonbaar te maken.
Details zullen er nog aan toegevoegd worden omdat hij nog niet volledig klaar is natuurlijk. Ik vermoed dat ik ongeveer halfweg ben nu.
 
Hey,

Voila se, we zijn terug met een update, maar vooreerst wil ik graag een minuut stilte vragen om de gesneuveld boren te herdenken bij deze werkzaamheden..... 8):): tongue:
Nu serieus...:wacko: , wat hebben we zo ondertussen weer uitgespookt.
Awel, de cockpitkap staat erop is effen geschuurd, ja hier zijn we terug met het geschuur.. :tongue: , alle 'glazen' zijn voorzien en uitgesneden en afgeplakt. De binnenkanten zijn al gespoten in hun interieurkleur en momenteel liggen ze aan de kant om zeker niet te verliezen. Enkel de voorruit en de rechter venster staan vast en kunnen normaal niet open. De linker en de twee bovenste ramen kunnen verschuiven, dus deze zijn in dryfit toestand geplaatst.

Verder hebben we alle inspectieluiken al voorzien van hun 'vijzen', meer bepaald door het lokaal inboren van de uitsparingen alwaar de vijzen normaal in zitten. Dit is gebeurt op de vleugels, motorgondels, enz..., en tevens zijn de openingen gemaakt om de bekabeling te kunnen voorzien na het spuiten van dat ding. :wub:

Een nadien zijn we begonnen met het vervaardigen van de buitenste vleugelsteunen die aan de uiteinden licht scharnierend zijn gemaakt, dit zowel onder als boven.
Nadien voor de lol, en ook voor mijn motivatie, hebben we de vleugels al eens geplaatst op de romp, als dryfit natuurlijk....., het begint warempel een vliegding te worden.... :)8):$

Allez, wat fotokes,....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, we zijn weer wat bijgewerkt, nu gaan we terug wat verder doen, de middensteunen zodat er wat stevigheid in komt....8)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is prachtig en met zorg weer gedaan zoals al uw bouwsels
 
Ja dat is prachtig en met zorg weer gedaan zoals al uw bouwsels die ik gezien heb prachtig.
 
Heb deze voorbije dinsdag mogen bewonderen en er zijn echt geen woorden voor.
Zo fijn kunnen werken is niet veel mensen gegeven, het is een gave en kunst op zich.
Een goede docu is één ding maar je moet het nog kunnen uitvoeren ook en zo fijn werk, niettegenstaande ik ook 1/72 bouw, is mij niet weggelegd.
Goed bezig Swaken maar dat weet je al hé.
 
Swaken een ferme en mooie update weer
 
Hey,

Dikke mercie jongens.
Goeie documentatie is onontbeerlijk in deze, temeer dat er niet teveel van gekend is bij het grotere publiek. Neemt niet weg dat er geen juiste detail moet aangebracht worden.
Gisteren de middensteunen onder handen genomen, daarna komt het afplakken van de ramen en de decal rivetten opzetten.
 
Zo heb je best wel veel lol met een 1/72 kitje :) Maar mooie verbeteringen.
 
Hey,

We zijn terug met een kleine update.
Het is uiteraard bunkertijd en werktijd, dus hebben we niet zoveel kunnen verder werken, maar gestaag doen we voort zodat er toch een update kan komen.
Hetgeen wat we uitgespookt hebben was een zeer geduldig werkje, meer bepaald decals met 'bollekes' plakken of te wel rivetten plaatsen.
We zijn daarom begonnen met de boven vleugel te detailleren zodat deze nu aan de kant kan komen te liggen en verder te doen met de onderste vleugels. We zijn dus nog een tijdje bezig met dat gedoe, dus het kan wel duren natuurlijk....
Allez, een tweetal foto's als teaser….:wub:


attachment.jpg


attachment.jpg


Wanneer wat meer tijd zullen we meer plaatsen.... :):):tongue:
 
Hey,

We zijn weer terug met een update van dat ding hier.
Het gaat gestaag vooruit zoals je kan zien, maar als afwisseling op de rivetten, hebben we toch maar de achterste vleugel onder handen genomen.
De flap van de achterste vleugel is voorzien van asjes zodat deze kan scharnieren, maar wordt nadien toch vastgezet. Het is geen speelgoed he... :8 Eveneens is de achterkant, eigenlijk de binnenzijde van de vleugel voorzien van detail in de vorm van geboorde gaatjes zoals in een draagbalk voorzien is.
We hebben de bedieningen aan de trimvlakken eveneens aangebracht volgens documentatie. Stuurvlakken zijn eveneens op dezelfde manier behandeld. Nadien is alles gelijmd op elkaar maar nog los van het vliegtuig omdat daar eerst de rivetten nog moeten aangebracht worden en daarvoor wens ik wel wat plaats te hebben. :)
Allez, wat foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, je bent weer bijgebeend... :88)
Blijkbaar spelen de Duivels hun toernooi, je ziet hoeveel goesting ik heb om er naar te kijken, ik kan beter mijn tijd hierin steken zodat deze eens afgewerkt kan worden...8)8):nowink::nowink:
Tot de volgende...:D
 
knap maar zijn we gewoon van u.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan