Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Matchbox - Supermarine Stranraer vliegboot WO II [wip] - Pagina 6
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 111

Discussie: Matchbox - Supermarine Stranraer vliegboot WO II [wip]

Standaard

droom ik of wat ? Geweldig en dat komt nog goed ook nog
    suc6
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Het is blijvend prachtig werk.

Ik stel je me voor als, na deze werkzaamheden, zittend in je bureaustoel en met je vingers je snor glad strijkend, overpeinzend waar nog mogelijkheden tot verbetering zouden zijn.. en dan na enkele minuten dat voornemen opgevend.

Wij mogen op het forum blij zijn met bouwers zoals jij en nog een handjevol anderen die steevast en solide een zeer hoog niveau van constructie en afwerking behalen en tonen.

Standaard

Heel mooi schuurwerk, , als je daar zo van houd en te weinig heb, dan heb ik ook nog wel iets te schuren voor je

Mooie bouw!
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Sterk werk en zeker op deze schaal..top!! Een genot om volgen..

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Standaard

Hey,

Mercie jongens voor jullie bloemen...., we doen ons best om er een toonbaar model van te maken...
    Momenteel in Duitsland, Lungen.....hele grote modelbouwbeurs.....

Standaard

Alé, ondertussen ons nog een beetje jennen ook ofwa..?!

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Standaard

Hey,

Hier zijn we terug van weggeweest.
    Ondertussen hebben we uiteraard ook verder gewerkt aan het model, maar zoals al geweten, het gaat traag.
    Wat hebben we uitgespookt, awel, de motorgondels zijn samengeplakt opgeschuurd en eentje ervan al voorzien van zijn paneellijnen, wat van inwendige structuur om de uitlaat voor te stellen, opgeschuurd, of wat dacht je dat er niet meer geschuurd moest worden... , en daarna de motor van resin beginnen samen te stellen en op te bouwen. Er zaten wel stukken in de kit van resin, maar ik vond deze te zwak om te gebruiken wat regelmatig terug komt met die toestanden. Nu niet getreuzeld, we gebruiken Evergreen rod van 0,50 mm om deze verder uit werken.
    Voor de aandachtigen onder jullie, neen er zitten nog geen bougiekabels in, deze zijn klaar geboord om voorzien te worden maar worden geplaatst na het afwerken van de motor.

Verder is ook de cockpitkap samengesteld met Evergreen strips en zijn de ramen gesneden, oef... want dat was een serieus zenuwwerkje, maar alles is goed verlopen. Daarover later wel meer als deze worden geplaatst.
    Allez, wat foto's om de boel hier wat op te fleuren....

Bij de linkse gondel zie je dat er nog niets is veranderd en gewoon standaard is, de rechtse is voorzien van alles en nog wat om verder te detailleren.

Voila se, nu op naar nummer twee van die gondels en motor.

Standaard

Hoe doet ge het, hoe doet ge het .....
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Erg mooi werk Swa.

Standaard

Ik sta steeds versteld van wat je er nóg allemaal aan blijft toevoegen van details....
    Respect man...

Standaard

Ja, kan ik alleen maar naar opkijken.

Standaard

Swaken, met ouder te worden ben je toch niet echt veel slimmer geworden .... man, man, man wat laat je hier toch weer een sterk staaltje scratchbuilden zien ... Ik ga mijn bouwsel niet meer posten op dees manier (ok, flauwe grap)

Nu effe serieus, schitterend werk kerel .... ik blijf kijken naar je details die je op deze schaal neerzet ....
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Standaard

Hey,

Ja jongens, dikke mercie voor jullie mooie commentaren.
    Ik heb er serieus werk aan, maar ook mijn plezier uiteraard. Ik weet het, het is een oud beestje die een beetje moet opgekriebbeld worden om hem iets of wat toonbaar te maken.
    Details zullen er nog aan toegevoegd worden omdat hij nog niet volledig klaar is natuurlijk. Ik vermoed dat ik ongeveer halfweg ben nu.

Standaard

Hey,

Voila se, we zijn terug met een update, maar vooreerst wil ik graag een minuut stilte vragen om de gesneuveld boren te herdenken bij deze werkzaamheden..... tongue:
    Nu serieus... , wat hebben we zo ondertussen weer uitgespookt.
    Awel, de cockpitkap staat erop is effen geschuurd, ja hier zijn we terug met het geschuur.. , alle 'glazen' zijn voorzien en uitgesneden en afgeplakt. De binnenkanten zijn al gespoten in hun interieurkleur en momenteel liggen ze aan de kant om zeker niet te verliezen. Enkel de voorruit en de rechter venster staan vast en kunnen normaal niet open. De linker en de twee bovenste ramen kunnen verschuiven, dus deze zijn in dryfit toestand geplaatst.

Verder hebben we alle inspectieluiken al voorzien van hun 'vijzen', meer bepaald door het lokaal inboren van de uitsparingen alwaar de vijzen normaal in zitten. Dit is gebeurt op de vleugels, motorgondels, enz..., en tevens zijn de openingen gemaakt om de bekabeling te kunnen voorzien na het spuiten van dat ding.

Een nadien zijn we begonnen met het vervaardigen van de buitenste vleugelsteunen die aan de uiteinden licht scharnierend zijn gemaakt, dit zowel onder als boven.
    Nadien voor de lol, en ook voor mijn motivatie, hebben we de vleugels al eens geplaatst op de romp, als dryfit natuurlijk....., het begint warempel een vliegding te worden....

Allez, wat fotokes,....

Voila se, we zijn weer wat bijgewerkt, nu gaan we terug wat verder doen, de middensteunen zodat er wat stevigheid in komt....
    Laatst gewijzigd door Swaken; 12-05-18 om 18:03

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten