Hey,
Mercie jongen nogmaals voor jullie commentaren...
Zoals ik al de vorige post schreef, zijn de beide romphelften samengevoegd en is het onvermijdelijke gekomen, namelijk schuren tot dat uw tong erbij hangt.
En het was schuren zulle....., tegen dat de langsnaad volledig was weggewerkt zat er toch een kleine twee weken erop...., maar ik ben een trage bouwer he...
Ook vastgesteld bij het samenvoegen dat de romphelften niet zo mooi tegen elkaar stonden wat er tot bijdroeg om op te vullen met stukken plasticcard om het nadien terug in zijn vorm te kunnen schuren. Dit is nog lichtjes zichtbaar aan de witte stukken op het vliegtuig.
Nadat de naad volledig is weggewerkt en niet meer voelbaar is, met de vingernagel erover wrijven en voelen dat het glad is, komt nadien de grote vraag van zullen we nu overgaan tot het her aanbrengen van de paneellijnen of niet..., maar ja, nu we toch bezig zijn kunnen we maar tegoed doen, dus, hebben we volgens ons plan de paneellijnen her gegraveerd.
Nadat alle lijnen waren gegraveerd dient er terug geschuurd te worden totdat alles terug goed glad is en lijkt zoals op een gegoten model is. Bij enkele fouten zijn we moeten overgaan tot het opvullen van verkeerde lijnen, en dat doen we uiteraard met secondelijm, die zeer goed schuurbaar is nadien.
Daarna konden we terug beginnen met het her detailleren van het vliegtuig. Dit doen we met kleine stukjes plasticcard en Evergreen-strips...
Momenteel dien te over te gaan tot het herscratchen van steunen waarvan ik de voetjes al heb vervangen en herplaatst.
Ondertussen zijn we ook al bezig met een vleugel aan het uitwerken, maar daar zijn nu nog geen foto's van en deze komen wel later aan bod.
Allez, wat foto's zekers...
Voila se, we zijn weeral bijgewerkt.
Ondertussen doen we gestaag verder.... en tot de volgende ...