Hoofdsponsor

1/72 Matchbox - Supermarine Stranraer vliegboot WO II [wip]

Ok, dit zijn de foto's uit dit topic:

37622958614_25ee194650_b.jpg

38281437666_03117fb4f2_b.jpg

38281437426_a694c14b8d_b.jpg

37622958484_866d2fe131_z.jpg

38281437016_bf09419c02_b.jpg

38281436826_96d2c558f0_b.jpg

24466365688_5fa2352da8_b.jpg

38281436526_d13b0ec5e6_b.jpg

Voor de bijbehorende tekst verwijs ik naar de blog.

Copyright lies with original uploader, photos solely reinstated due to Photobucket issues, in case of objection by the copyright holder the pictures will be deleted immediately. Educational and referential purposes only.
 
Mooi scratchbuild werk ! Die matchbox kits hebben inderdaad vaak wat extra werk nodig. Maar wat je hier laat zien is indrukwekkend !
 
Hey,

Roy, bedankt voor de foto's, ik heb deze al in de map zitten. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk mijn interieur beter vind, temeer ik alles meer recht gezet heb en meer uitgemeten is ten opzichte van zijn model. Ik vind het interieur schots en scheef staan en daar mocht hij iets meer opgelet hebben, maar da's dan mijn mening uiteraard. :) :) Maar het is wel goed omdat hij er toch een interieur heeft ingestoken, ondanks de beperkte inkijk.
@Leysend, de bovenstaande foto's zijn niet van mij he, je moet op de vorige pagina kijken voor mijn model, maar bedankt voor je comment...;)
 
Jouw werk is inderdaad nauwkeuriger, dat klopt.
 
Toch wel een verschil tussen het werk dat hier geleverd is en dat van de extra foto's.
Ik wil geen afbreuk doen aan wat die andere bouwer gedaan heeft, maar het werk van Swaken is veel properder / netter gedaan.
 
Knap weeral om te lezen grt.
 
Hey,

Bedankt voor jullie commentaren.
@wet sellery, ja, ik heb die ook in mijn bezit, er zijn er namelijk drie ervan die het volledige vliegtuig weergeven.
Maar goed je die gepost hebt, kan van pas komen voor anderen die niet zo handig zijn met de zoekmachine.

Gisteren al afgeplakt en ontvet. Daarna in de grondverf gezet en moet zeggen dat het zal goed komen. Van de week proberen om het interieurkleur op te zetten. Daarna begint het spelen......;)
 
Mooi werk hier even de tijd genomen om wat bij te lezen heel interessant topic 😉
 
Hey,

Ja, eindelijk terug met een update.
Gezien de werkomstandigheden niet te vlug kunnen verder werken maar een verlofperiode doet wonderen....:P:P
Mijn laatste post was dat alles in de grondverf zat, nu kunnen we dus overgaan tot de mededeling dat alles in gespoten en verweerd, meer zelfs, het zit al tezamen..... :$:8
Nu dat alles samen is gemonteerd kun je enkel maar door de kleine raampjes en openingen iets nog zien, maar het is wel de moeite. Ik zijn tevreden met in inbreng van een interieurken in zo'n oude kit. Persoonlijk geeft dit mij een meerwaarde aan het model....njèè....:D
Let op, ik heb mij gebaseerd op het zichtbare, dus enkel de delen die zichtbaar zullen zijn, zijn uitgewerkt...:wub:

Voor de beschildering hebben we gebruik gemaakt van zo'n verfset van Vallejo alwaar verschillende kleuren zitten om zulke modellen te maken. Een van de groen-grijze interieurkleuren hebben we gebruikt om nadien deze wat op te lichten met wat geel voor een visueel effect te verkrijgen. Een pinwash zorg voor wat meer diepte en een lichtbruine filter voor een samen trekken van de verschillende effecten. Met een lichter groen hebben we vervolgens op de frequent gebruikte plaatsen een afgesleten effect aangebracht en waar noodzakelijk iets wat aluminium moet voorstellen. Een iets of wat stoffig effect hebben we gemaakt met pigmenten.
Ik hoop dat het jullie smaakt.....
Nu dat hij samen zit begint de schuur en opvul-sessie van de body.....:wub::wub:

Allez, wat foto's...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, weet dat de tweede helft ook al gemonteerd is en dit alles niet meer zo zichtbaar is.
Op naar de schuursessies....:tongue::tongue:
 
Zeer mooi detailwerk...,al aardig opgeschoten..!!

Grtz yves,
 
Mooi werk! Fotootjes om van te smullen, echte eye-candy!
 
mooi interieur aan het worden, echt veel tijd en energie in gestoken, prima werk!!

Ben benieuwd wat je allemaal met de buitenzijde gaat doen...

Grtz Ed
 
Ik kan deze regelmatig in het echt zien en ik kan jullie verzekeren dat er heel veel werk in steekt.
Benieuwd naar de gesloten versie Swaken.
 
Ik ben blij te zien dat je deze weer ter hand hebt genomen Swa.
 
Hey,

Dikke mercie jongens... ;)
De buitenkant van het vliegtuig, of vliegboot zoals je wilt, zal met evenveel zorg behandeld worden.
Erwin, ik zal een 'piellampe' meebrengen om erin te kunnen kijken anders wordt het te moeilijk om te zien, het is weer op z'n Swakens gemaakt natuurlijk.... :) ;)
Roy, ik ben er nog niet vanaf geweest van dat model, maar de tijd ontbrak me om deftig verder te werken. Met de huidige vakantieperiode kunnen we de schade wat inhalen om verder te werken... ;) , en uiteraard, we doen ons best om hem af te werken naar onze maatstaven...
 
Toch knap wat jij doet met een kit met weinig details.
 
Ja dat is gewoon zwijgen en kijken naar een grootse prestatie grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan