Hoofdsponsor

1/72 Matchbox - Supermarine Stranraer vliegboot WO II [wip]

Goed om je weer aan de slag te zien Swaken, weer mooie progress.
 
Hey,

Terug van weggeweest. Ik weet het, het heeft lang geduurd maar ben wel veel weggeweest ook, vandaar...:8

In tussentijd heb ik toch kunnen voortdoen aan de onze vliegboot, meer bepaald aan de inwendige structuur van het vliegtuig. Ook dit heeft zijn tijd nodig gehad, temeer omdat de ramen vervangen zijn door blister, dit voor een betere inkijk nadien, en temeer ook omdat ieder stukje gemeten moest worden en apart gesneden is. Dit vraag uiteraard ook zijn droogtijd en we komen er....
Uiteraard, dit diende maal twee te gebeuren omdat we twee romphelften hebben....:unsure::8:D:D:D

Allez, wat foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en een algemene foto van de beide romphelften,

attachment.jpg


Voila se, de volgende stap is het extra detailleren van de binnenruimten met brol zodat het gevuld wordt. Nadien kunnen we dan denken aan wat verf.... maar da's voor later...:unsure::8:8
 
Dat zijn al mooie details welke je toegevoegd hebt Swaken, dat wordt een mooi interieur ;)
 
Zoals Xavier zegt, mooie opwaarderingen! Dat is toch altijd wel de moeite waard.
 
Hey,

Dikke mercie jongens, we doen gestaag verder.
Ondertussen is onze AC achter de rug en kunnen we weer wat rustig ademhalen, ook op modelbouw vlak.
We hebben niet stil gezeten maar rustig verder gewerkt totdat we tevreden zijn van het resultaat, ook rekening houdende met hetgene wat men nadien zal kunnen zien uiteraard.
Vandaag hebben we kunnen eindigen met de details die aan de binnenzijde van het vliegtuig zitten, waaronder enkele kasten, bedden, een ladder om te kunnen werken aan de motoren tijdens een patrouille, enz....
Enkel van de 'kussens' heb ik nog geen foto's genomen omdat dit nu aan het drogen is.
Allez, enkele foto's van de toestand momenteel....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en van de andere romphelft,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu in perspectief.....,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, let wel, alles is opgebouwd met de aanwezige en weinige documentatie die er is van dat toestel. Ook een museummodel kan weinig soelaas bieden daar hij van binnen volledig gestript is en dus niet meer kunnen nagaan of alles nog wel juist is.
Gelukkig hebben we nog een plan/technische tekening maar ook dit geeft niet alles goed weer. Uiteraard heb ik mij ook wat modelbouw vrijheid toegeëigend maar toch wel wat rekening houdend met de werkelijkheid. :8;)
Ik hoop dat het jullie smaakt....:8
 
Da's weer klasse hé Swaken, hoop hem morgen eens live te kunnen bekijken.
 
Mooi werk weer, dit geeft in elk geval de indruk van het ribbenwerk zoals zich dat binnenin bevindt. In werkelijkheid is het allemaal natuurlijk veel dunner, maar dit is een extreme verbetering ten opzichte van de kit; bovendien zie je er uiteindelijk toch niet veel van.

Hier heeft iemand zich aan hetzelfde werkje gewaagd.
 
it's a beautifull piece of work... jammer dat je er niet zoveel van gaat terugzien...
 
Hey,

Dikke mercie jongens maar ik vermoed toch wel dat er veel zal te zien zijn, daar heb ik toch iets of wat rekening mee gehouden. Normaal gezien kun je door de vele openingen en raampjes kijken zodat er iets te zien is.
Roy, ik geef je hierin gelijk het is een verbetering temeer dat de kit toch 40 jaar oud is, is dus de echte Matchbox kit, en die afwerking toch dit tikkeltje meer geeft. De link kan ion iet openkrijgen op de iPad, misschien lugt het aan de internet aansluiting, maar zal thuis eens op het gemakske alles bekijken. Deze site had ik nog niet, misschien toch extra info....;)
 
Ik zie dat de (Photobucket-gehoste) foto's normaal gesproken niet zichtbaar zijn, behalve als je een patch daarvoor hebt geïnstalleerd. Als je wilt dat ik ze download en hier toon, laat maar weten.
 
Wat een werk zeg :huh: maar ziet er erg strak uit.
 
U steekt er veel werk in Swaken, prachtig het interieur.
 
Just je topic doorgelezen wat een fantastisch werk en dat allemaal zo ietsiemini.
 
Ferm interieur :ohmy:
Er hangt al meer toegevoegde styreen aan dan originele onderdelen :P :laugh:
Prachtwerk Swaken ;)
 
Hey,

Bedankt jongens voor jullie comments... :)
@Beyond, indd, bij de meeste van de modellen die ik onder handen neem is zoiets waar te nemen...., of het is met plactic card of met PE...., laar we hebben er plezier in, da's het belangrijkste..
@Roy, indien je kunt mag je de foto's plaatsen, geen probleem daarmee, temeer er anderen ook mee geholpen kunnen zijn bij het misschien bouwen van dat model.
Zelf lukt het me indd niet om deze foto's te openen. Uiteraard bedankt voor je support....;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan