Hoofdsponsor

1/35 M109 [done]

Ja die naad is te zichtbaar maar wel proper gewerkt voor de rest en moet ook eens aan een tank beginnen grt.
 
Ja, Erwin dat was het, het is Jabbeke. Dank zij jou herrinner ik het. De naden op het kanon worden ingewerkt en de loop wordt rechtgezet.
 
Nu dat ik in vakantie ben, een beetje tijd gevonden om aan mijn 109 te werken. Gespoten in Navo green maar vond het er een beetje te licht groen uitzien. Heb er dan een beetje zwart aan toegevoegd en het ziet er al veel beter uit. hieronder de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes :wiggle:wavey:

JM
 
naden op de loop zijn netjes weggewerkt... strakke jas, benieuwd naar het vervolg
 
Knap gespoten hoor. Kan je wel de sleepkabel nog wat afbramen? Je ziet nog waar hij aan het gietraam hing.
 
Voor zoveel ik er van ken ziet dat hier veelbelovend uit
Mooi spuitwerk
marc
 
Hallo iedereen.

Het is al een tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb over dit draadje maar het heeft een reden. Ik moest speciale decals laten afprinten met de steden van gevechten van de 6° artillerie en de naam Barbara (Barbara is de patroonheilige van de artillerie) van de B batterij. Mijn zoon zij dat hij iemand kende van de modelbouwclub in Leuven die een printer-plotter had en die witte decals kon afprinten. Het kwam er maar niet van. Of die meneer was niet aanwezig op de clubavond of dan kon mijn zoon weer niet naar de club gaan. Uiteindelijk heeft mijn zoon hem toch te pakken gekregen en mijn bestelling door gegeven. En ik maar wachten en wachten en er kwam niets van.

Een paar weken geleden zag ik op het forum een post van Fred (the mouse) over decals en zo kwam ik te weten dat er een online decalwinkel (decalwinkel.nl) bestond in Nederland. Rap een pdf gemaakt van de nodige decals en mijn bestelling geplaatst. Een week later lagen de decals in mijn brievenbus en kon ik verder werken.

Hieronder zie je de eindfoto's van de M109 tijdens de bataljonsfeesten van 6A in het kwartier kanaal van Wessem in Soest (Duitsland) in 1984.
Op de foto's kan je zien dat er geen verwering of zoiets op de tank is toegepast omdat die tanks piekfijn in orde waren gebracht voor de feesten. Ze waren proper gewassen en waar nodig ook met een streepje verf bewerkt. Dit projectje is dus na een lange inactiviteit toch afgewerkt geraakt en ben er best tevreden over.

Nadat ik de foto's genomen heb natuurlijk een paar foutje ontdekt die ik nog zal proberen te herstellen. Ondermeer de turret staat niet 100 % recht maar hij is nog beweegbaar en hier en daar een beetje teveel verf (zoals op het zwarte vierkant achteraan) maar dat wordt nog gecorrigeerd.

de -foto-

attachment.jpg
attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes

Jean-Marie :wave::wavey::23:
 
Mooi Jeanke.
Als je toch nog wat verbeteringen gaat aanbrengen dan misschien ook nog een dark wash rond de scharnierpunten van de tracks.

Nu heb ik wel nog een vraag: hadden die 109's geen rubberen blokken op hun tracks? Indien ja misschien nog bijschilderen.
 
Erwin,

Dark wash komt eraan,

Wat betreft die rubberen track blokken. Zover ik mij het nog kan herinneren hadden ze full metals voor op oefeningen in de bossen en tracks met rubber voor op geasfalteerde wegen.
 
Mooi model geworden. Net gebouwd en strak geschilderd.

Dit zijn toch de tracks met rubber blokken?
Op de foto's valt niet zo goed te zien of de koplampen geschilderd zijn en welk kleur de staalkabel heeft. Het mg staat een beetje uit het lood.
 
En kijk even naar de tracks zit er een verkeerd om voor de rest wel iets origineels met die namen erop.
 
Hele aparte decals geworden, mag je fier op zijn. Het geheel is ook heel mooi geworden
 
Hola Jean, als je de tips van de collega's even ter harte neemt, komt dit helemaal goed. De tracks lijken mij zeker voorzien van de rubber blokken.
 
Knap gedaan hoor , ziet er goed uit
Marc
 
Hey,

Jaja, mijn herinneringen komen terug naar boven met dat geschut... :)
Persoonlijk zat ik ook in de B batterij. Het geschut zag er steeds schoon uit, en zeker tijdens de battaljonsfeesten, ze waren 'gemazouteerd'.... ;) :)
Een stinken in die garages naar mazout.....µ
De tracks zijn zeker van het type met de rubberen blokken, ik zou ze zeker in hun rubberkleur steken, zal veel mooier overkomen dan.
Enkel op maneuver heb ik de metalen tracks gezien, ergens te Elsenborn....;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan